Blog

Blog
Cum să redresezi o întreprindere în 3 luni

Comments (4) - Uncategorized

Cum să redresezi o întreprindere în 3 luni

Cum să redresezi o întreprindere pe cale să fie închisă: 3 săptămâni de audit, 3 ore pentru validarea planului de acţiune în 3 puncte şi 3 luni pentru redresare. Acest lucru se poate face apelând la un expert în acest domeniu.

În materie de redresare a unei întreprinderi, este important să începi prin efectuarea unui bun audit, de a preconiza măsuri în cadrul unui plan de acţiune precis şi de a-l valida de către patron sau Consiliul de Administraţie.

3 săptămâni pentru audit

Primele întrevederi se ţin cu factorii de decizie, director general, preşedinte sau patron. Se discută despre situaţiile problematice ale întreprinderii şi despre aşteptările factorilor decizionali. Intervenientul primeşte date despre activitatea întreprinderii, bugete, realizări, reestimări ale bugetelor în funcţie de realizările ultimilor luni. Aceste lucruri permit calarea intervenţiei prin definirea perimetrului de intervenţie, a duratei misiunii, sistemul de raportare, preţul etc. De îndată ce factorul decizional suprem dă undă verde intervenţiei, aceasta va începe.

Prima fază este auditul care va dura minim 3 săptămâni şi este condus în principal pe următoarele subiecte:

  • Finanţe (cheltuieli, împrumuturi, taxe, structurarea veniturilor etc.);
  • Activitate;
  • Juridic (contracte, autorizaţii etc.);
  • Clienţi (portofoliu de contracte, analiză de piaţă etc.);
  • Resurse umane (senioritate, adecvarea echipelor, formare profesională, contracte de muncă).

Planul de acţiune în 3 puncte

Raportul prezentat factorilor decizionali va pune în lumină dificultăţile, dar va prezenta şi planul de acţiune în trei etape: termen scurt (imediat), mediu (2 luni) şi lung (peste 3 luni), repoziţionarea organizaţiei pe piaţă şi responsabilităţile intervenientului. Acţiunea trebuie concentrată pe maximum 3 direcţii, cu măsuri, responsabilităţi şi termene bine definite.

Acest plan de acţiune trebuie validat cât mai repede de către factorii decizionali, trecându-se apoi imediat la implementarea sa.

Sunt de evitat pe cât posibil căile bătătorite. De obicei soluţiile se află în întreprindere, dar pentru a le putea vedea trebuie să te situezi în afara ei.

Atenţie la blocaje. Dacă o tentativă de soluţie nu dă rezultate, înseamnă că nu este bună. Trebuie să încercaţi altceva şi nu să perseveraţi în eroare. Nu trebuie să uitaţi niciodată că mai mult din acelaşi lucru dă întotdeauna mai mult din acelaşi rezultat.

În acest fel misiunea poate fi îndeplinită în trei luni prin reaşezarea întreprinderii pe o direcţie de dezvoltare.

În practică lucrurile nu sunt întotdeauna atât de simple. Discutând în urmă cu câteva zile cu un alt manager de tranziţie experimentat şi el îmi spunea că sunt foarte rare misiunile simple, care se desfăşoară conform planului şi care se încadrează în termenele foarte scurte prevăzute iniţial. Cele 4 luni din titlu trebuie să fie ţinta noastră, dar o misiune tipică durează între 6 luni şi un an. Aşa cum spune Vince Lombardi, „perfecţiunea nu poate fi atinsă, dar vizând perfecţiunea putem atinge excelenţa”.

Unul dintre principalii factorii perturbatori sunt oamenii. Pentru succesul oricărei misiuni, schimbarea trebuie indusă şi îmbrăţişată de majoritatea actorilor din întreprindere, la toate nivelurile ierarhiei, printr-o comunicare deschisă şi eficientă.

Rămân la dispoziția voastră pentru discuții soluții și misiuni de redresare…

Alte articole recomandate:

Cum alimentăm problemele și întărim anumite comportamente

De ce vorbim prea mult (și cum să nu o mai facem)

Cum incită un lider la autodepășire pentru atingerea unui obiectiv major

Cum să impresionați pe oricine în mai puțin de 30 de secunde

Comments (4)

  • Sebastian

    11:31 AM, June 2015

    In practica, lucrurile nu respecta un tipar, un anumit template; cele de mai sus pot functiona, ca recomandari generale, indiferent de situatie, industrie sau context. Ati participat la re-organizari?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *