Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Sfaturi pentru crearea unor scrisori de intenție convingătoare

Ținând cont de nenumăratele sondaje care spun că 8 din 10 profesioniști de resurse umane petrec mai puțin de un minut citind o scrisoare de intenție – iar asta a fost înainte de „marea demisioneală”, care a inundat piața cu mai mulți candidați – cum puteți spera să-i atrageți atenția unui recrutor și să-l convingeți să vă invite la un interviu?

Poate fi intimidant uneori. Ceva în genul solicitării unei prime întâlniri!

Dar nu trebuie să vă faceți griji. Veți găsi mai jos câteva sfaturi alese din ceea ce spun anumiți specialiști despre o scrisoare de intenție care deschide drumul spre interviu!

Căutați compania

Înainte de a începe să formulați acele propoziții strălucitoare, care îl vor da pe spate pe managerul de recrutare, încercați să vă imaginați provocările companiei astfel încât realizările pe care le veți menționa să intre în rezonanță cu ceea ce își doresc. Cum obțineți aceste informații? Citiți diferitele comunicări de pe site-ul lor și verificați ce spun urmăritorii lor de pe rețelele sociale despre companie. Sau folosiți motoarele de căutare pentru a afla ce spun oameni din interior despre cultura companiei.

Planificați-vă strategia

Gândiți-vă la nevoile companiei și la modul în care le puteți îndeplini. Pregătiți trei atribute care vă vor diferenția de competitori și pe care sunteți siguri că le acoperiți.

Faceți un pic de muncă de detectiv

Deși în trecut ați început scrisorile de intenție cu „Pentru persoanele interesate” („To Whom It May Concern”) ori „Stimată Doamnă/Stimate Domn” („Dear Madam/Sir”), nu vă recomand să o mai faceți. În ziua de azi managerii de recrutare îi apreciază pe cei care mai caută puțin pentru a le folosi numele (și îl mai scriu și corect). Sunt multe posibilități pentru a localiza un factor de decizie și probabil că LinkedIn este printre cele mai la îndemână. Dacă orice altceva dă greș, „Dragă Echipă de Recrutare” („Dear Recruitment Team”) sau „Stimate Domnule Director de Recrutare” (‚Dear Recruitment Manager”) poate fi cel mai bun pariu, conform unor sondaje ceva mai recente.

Introduceți-vă pe voi

Specificați în mod clar poziția pentru care aplicați și de ce considerați că sunteți candidatul potrivit. Iar dacă ați fost recomandat de cineva din organizație, menționați acest lucru chiar de la început.

Eliminați grăsimea

Fiți atenți la frazele redundante și examinați cu atenție adjectivele folosite. Evitați jargonul, clișeele, cuvintele la modă sau limbajul înflorit. Cu alte cuvinte, dați jos grăsimea ca pe ceva inutil!

Expuneți-vă cazul

Expuneți-vă cu exactitate abilitățile și competențele, stilul de lucru sau trăsăturile de personalitate care au legătură cu ceea ce știți despre companie. Includeți afirmații clare care demonstrează modul în care valoarea voastră unică poate aduce beneficii organizației. Nu sunteți siguri cum să faceți asta? Găsiți multe modele de scrisori de intenție pe net sau puteți apela la un profesionist.

Cuantificați oriunde este posibil

Întrebați-vă în permanență: „Acest lucru îmi întărește candidatura pentru angajare? Vor pune cu adevărat preț pe această informație? Care este cel mai important atribut din acest alineat?”

Un final puternic

Pictați o imagine a viitorului succes pentru a-l face pe managerul de recrutare să se gândească la modul în care vă integrați în organizația lor. Apoi continuați cu promisiunea de a-i contacta după o anumită perioadă pentru a vedea dacă vor să stabilească un interviu. Nu vă fie teamă că sunteți prea direcți.

Nu vă întindeți prea mult

În era curentă a mesajelor text și a tweett-urilor, cu concentrarea atenției de durată din ce în ce mai mică, a fi concis este crucial. Și da, de când o mulțime de scrisori de intenție sunt trimise pe email în format e-note, o lungime eficientă poate fi de doar câteva paragrafe cu câteva buline între ele.

Faceți o pauză înainte de a o expedia

După ce ați finisat scrisoarea de intenție, s-ar putea să vă grăbiți să o expediați imediat. Nu faceți asta. Faceți o pauză pentru a o citi încă odată pentru a vă asigura că v-ați pledat cauza cu claritate și curat (fără greșeli de dactilografie). Și dacă puteți, lăsați pe altcineva să citească ceea ce ați scris…

Acum că știți câteva dintre secretele unei scrisori de intenție puternice, puteți spera să fiți chemat la mai multe interviuri. Și ceea ce vă pot promite este că, pe măsură ce veți merge la mai multe interviuri, nu vă veți mai simți intimidați în fața recrutorilor! V-am zis, exact ca atunci când cereți o întâlnire, cu o fată sau cu un băiat, pentru prima oară…

Alte articole:

Acordurile toltece – stâlpi ai leadership-ului în secolul 21

Da pentru delegare, dar cum?

Balizaţi-vă drumul spre reuşită!

Lucruri de bază, locuri comune şi evidenţe prea des uitate în management

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *