Blog

Blog
Idei de leadership pentru ședințe folositoare

Comments (0) - Uncategorized

Idei de leadership pentru ședințe folositoare

Aveți un program strivit printre ședințe fără niciun spațiu între ele pentru a vă gândi sau a respira? Și cum vă descurcați? Vă întoarceți adesea de la o ședință spunând „a fost o pierdere de timp”?

Nu sunteți singurii. Mulți se plâng că ședințele la care participă seamănă cu încercările de a forma o turmă din niște pisici. Se întind prea mult, nu se iau deciziile critice, unora li se permite să vorbească pe lângă, iar alții nu spun în niciun caz ce gândesc.

Dar nu trebuie să fie așa!

Iată zece propuneri pentru pentru ședințe pline de sens (și, da, ar putea să pară de bun simț, dar nu cred că sunt cu adevărat folosite):

  • Fiți clari în privința tipului de ședință. Îmi place sistemul lui Lencioni cu verificarea zilnică, ședința tactică săptămânală, cea strategică lunară și cea trimestrială undeva în afara sediului. A ști care este diferența între ele e cheia.
  • Începeți și terminați la timp. Dacă cineva întârzie, începeți fără el. E problema lor, nu a voastră. Transformați-o în regulă de bază.
  • Permiteți o trecere în revistă de 10-15 minute pentru oamenii pe care nu-i vedeți tot timpul. „Hei, ce mai faceți? Cum sunteți?”
  • Dacă este ședința voastră, implicați-i pe participanți încă de la început. Creați-le emoții, băgați-i în priză… Ședințele nu trebuie să fie plictisitoare.
  • Agreați moduri de lucru simple pentru ședințe – o singură persoană care vorbește o dată, nu există conversații individuale și nu se trimit mailuri sau alte tipuri de mesaje în timpul ședinței. Explicați clar aceste lucruri și nu vă așteptați ca oamenii să le știe deja. Nu le știu!
  • Agreați pași concreți pentru acțiuni, responsabilități și termene clare. Nu este nevoie de pagini întregi de note după ședință. Cine naiba are timp să le citească?
  • Asigurați-vă că toate punctele de vedere au fost expuse. Ședițele importante sunt dezbateri vii, sănătoase și se concentrează pe rezultate și decizii.
  • Și opriți slideshowurile prea lungi. Mai ales acele slideuri cu tabele și grafice pe care nu le putem citi.
  • Trebuie să știți cât costă o ședință în termeni de timp pentru fiecare. Este mai importantă decât banii pe care-i reprezintă acest timp? Am citit despre o organizație care avea un aparat de taxat ca la taximetre în funcțiune în timpul fiecărei ședințe. Acest lucru poate să ajute la concentrare!
  • Opriți cursa de la o ședință la alta și lăsați-vă timp pentru a reflecta și a vă aduna gândurile!

Și dacă țineți ședințe în care faceți un tur de masă în cadrul căruia fiecare spune pe ce s-a concentrat în ultima lună, opriți-vă! Este inutil, consumator de timp și chiar o pierdere de timp pentru toți. Găsiți un mod mai bun de a comunica. O întâlnire rapidă, zilnică de 5-10 minute, poate fi ceea ce vă trebuie!

Alte articole interesante:

Tendințe care vă vor influența munca pe viitor

Întreprinderea eliberată și managementul de tranziție (II)

Omul invizibil

Accelerarea schimbării

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *