Blog

Blog
În ce fel Chief Information Officer devine Chief Innovation Officer

Comments (0) - Uncategorized

În ce fel Chief Information Officer devine Chief Innovation Officer

La începutul secolului 20, marile organizații au avut nevoie de un altfel de CEO, decât cel cu care suntem obișnuiți astăzi, un Chief Electricity Oficer. Înainte de a exista o rețea electrică accesibilă și stabilă la care să se conecteze, organizațiile care aveau nevoie de electricitate angajau un CEO pentru a se asigura că au un acces facil și ieftin la această utilitate vitală.

Ținând cont de îmbătrânirea arhitecturii centrelor de date tradiționale, acum responsabilul cu inovația, acel Chief Innovation Officer, devine aces Chief Electricity Officer din trecut, responsabil cu menținerea reflectorului ațintit asupra infrastructurii IT.

Conform analiștilor din industrie, 80% din cheltuielile de IT la nivel mondial sunt alocate pentru mentenanță, în timp ce doar 20% sunt dedicate inovării. Cred că acest raport trebuie să se schimbe dramatic pentru a permite întreprinderilor să cheltuie mai puțin timp pentru „menținerea luminii aprinse” și mai mult timp pentru crearea de noi servicii, testarea unor noi modele de business și pentru atingerea unei eficiențe crescute. Pentru ca cei din vechea gardă să reușească în acest peisaj hiper-competitiv, cred că este nevoie ca afacerile să-și transforme radical propria infrastructură IT.

Aproape în orice industrie, noii veniți au un avantaj față de cei existenți. Adesea sunt exemplificate avantajele pe care Amazon, Uber și alții asemenea le mențin în fața competitorilor lor datorită infrastructurii IT la scară web, care asigură agilitatea de a crește rapid afacerea și de a inova într-un ritm alert.

Pentru că nu au nevoie să-și cheltuie cea mai mare parte din timp și din buget pe menținerea facilităților existente, aceste companii reușesc să inoveze într-un ritm mult mai rapid. De exemplu, în timp ce Walmart a reușit să-și pornească serviciul de livrare în trei zile în 2015, Amazon a reușit să lanseze serviciul de livrare într-o singură oră în doar 111 zile.

Cuvântul cheie pentru aceste schimbări este radical. Multe companii sunt în prezent angajate într-un proces de schimbare completă a modelelor de afacere și a modului în care livrează produsele și serviciile către clienți. Din nefericire, compartimentele lor de IT se zbat să țină pasul și doar adaugă alte straturi și soluții paleative la infrastructura existentă. Transformarea rezultată este progresivă deși ar trebui să fie instantanee. Și nu reușește să aibă un impact real asupra raportului 80:20 al cheltuielilor de IT (mentenanță versus inovație).

Pentru a transforma IT-ul într-un motor al inovației, afacerea trebuie să astupe prăpastia dintre serviciile de cloud publice pe care le doresc și infrastructura fixă de care au nevoie pentru a furniza performanța și experiența pe care le așteaptă clienții. Sistemele cloud de afaceri au atras o atenție considerabilă ca un nou model de infrastructură, care unește experiența cloud cu cea fixă, dezlegând efectiv puterea de scalare la nivelul internetului pentru companiile care și-au dezvoltat afacerile înainte de era cloud-computing.

Fondurile de investiții caută companii care pot umple golul dintre fix și cloud pentru a obține beneficii din ambele platforme. Aceste firme vor simplifica centrele de date, în loc să le crească complexitatea. Un exemplu ar fi ca soluțiile viitorului să determine unde ar trebui rulată aplicațiile și să mute încărcările local fără nicio interacțiune necesară din partea echipei de IT, o dată ce au fost setați parametrii. Iar acest lucru va schimba modul de funcționare al IT-ului în firme.

Există multe oportunități de a investi în IT, iar pandemia a accelerat dezvoltarea. Câștigătorii vor fi cei care vor ataca direct punctele nevralgice.

Iar Chief Information Officers care vor fi capabili să implementeze schimbările de infrastructură vor deveni Chief Innovetion Officers. Cei care vor eșua vor dispărea, la fel ca Chief Electricity Officers de acum o sută și ceva de ani, dar de data asta s-ar putea să o facă cu afaceri cu tot…

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

Nu distrugeți cultura companiei

Și dacă sunteți un creativ care se ignoră?

Consultant – o meserie paradoxală

Acționați diferit pentru a reuși

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *