Blog

Blog
Interviul de recrutare: Vorbiți-mi despre dumneavoastră

Comments (0) - Uncategorized

Interviul de recrutare: Vorbiți-mi despre dumneavoastră

Această întrebare ar putea să fie deghizată în, „Ce ar trebui să știu despre dumneavoastră?” sau „Ce ați vrea să știu despre dumneavoastră?”

Și la fel ca întrebarea „De ce ar trebui să vă angajăm?”, aceasta este o oportunitate de a vă marketa, prezentându-vă ca fiind soluția („candidatul potrivit”) pentru problema lor (un post care trebuie acoperit).

Apoi, în timpul interviului, le puteți spune lucruri care să evidențieze modul în care realizările și experiența vă fac un candidat ideal pentru jobul pe care-l căutați.

Răspunsul la întrebarea reală

Probabil că vă veți întreba imediat, „Ce vor cu adevărat să afle?” Excelentă întrebare! Pentru că ea este cheia înțelegerii acestei întrebări. Puneți-vă singuri în locul intervievatorilor pentru a vă imagina ce ar vrea (ar avea nevoie) să știe despre voi.

Ce nu le spuneți

Întrebarea asta este ca o pânză de păianjen, deoarece dacă îi vorbiți cuiva despre voi înșivă fără un plan sau context referitor la jobul țintit și pentru care sunteți la interviu, ați putea rata oportunitatea. Pregătiți-vă răspunsul dinainte. Fără a avea grijă ce răspundeți, puteți împărtăși tot felul de informații care le pot lăsa impresia că sunteți:

  • Supra ori sub-calificați;
  • Dezordonați sau dezorganizați;
  • Nearticulați sau că nu știți să comunicați;
  • O persoană care nu înțelege oportunitatea sau angajatorul;
  • Ori pur și simplu un risc pentru companie.

Majoritatea oamenilor vorbesc deapre ceea ce știu, un pic haotic, despre locul în care trăiesc, despre copii, despre ceea ce le place și nu le place, dar amintiți-vă că sunteți la un interviu pentru job, nu la o bârfă.

Pentru angajator, singurul scop al acestui interviu este să vadă dacă sunteți potriviți pentru ei și pentru acest job!

De acees, scopul vostru este să evitați răspunsurile care dezvăluie informații personale despre voi. Un angajator nu vă va selecta pentru că aveți copii drăguți, soți sau soții minunați/te sau hobbiuri interesante.

Puteți cere clarificări

Pentru a vă asigura că le furnizați informațiile pe care le doresc, ați putea începe răspunsul cu o întrebare:

„Aș fi fericit să o fac. Mi-ați putea da o idee despre tipul de informații care vă interesează?”

Începând astfel puteți direcționa mai bine răspunsul și puteți fi mai conversaționali.

Sau, puteți partaja informația pe care ați pregătit-o deja și apoi să întrebați:

„Mai este și altceva ce ați dori să știți?”

Ce altceva mai trebuie să pregătiți?

Chiar înainte de a merge la interviu trebuie să vă cunoașteți pe voi în termenii calificărilor pentru job și ai potrivirii cu cultura companiei. Pentru a afla asta trebuie:

  • Să faceți cercetări despre companie;
  • Să identificați, să catalogați, să listați și să vă revizuiți expertiza, punctele forte și valoarea unică;
  • Și să exersați cât puteți de mult pentru a suna cât mai naturali și mai încrezători.

Abia după aceea veți fi gata să vă puneți în locul angajatorului și să evidențiați ce vă face valoroși pentru companie și acel job în mod special.

De exemplu, cineva care caută o poziție de management într-o companie locală de transport, ar putea spune:

„Sunt născut și crescut aici și cunosc foarte bine zona, dar și regiunea centrală și județele XYZ. În ultimii 9 ani, în cadrul companiei ABC Logistic, am progresat de la încărcător la curier, dispecer și apoi team lider. În cea mai recentă poziție am avut oportunitatea să urmez numeroase programe de training de management, să asigur supervizarea și leadershipul tuturor pozițiilor din punctul de lucru și să particip la realizarea unor proiecte speciale împreună cu manageri seniori sau de zonă. Îmi place să fiu lider și să am oportunitatea de a-mi abilita și a-mi motiva echipa. Anul trecut am primit premiul pentru echipa cu cea mai mare creștere de productivitate. Cred că această experiență și trainingurile respective m-au pregătit pentru a face pasul următor, de a obține o poziție de management în cadrul companiei dumneavoastră.”

După cum vedeți din acest exemplu de răspuns, persoana evidențiază ceea ce-l califică pentru job. Își descrie cunoștințele despre regiune, ocuparea unei funcții pe termen lung și recunoașterea pentru rezultatele de management în cadrul industriei.

El nu se concentrează pe elemente inutile ori informații personale, ci dezvoltă o imagine din care să reiasă de ce este candidatul perfect pentru acest angajator și pentru acel post specific.

Și da, această persoană și-a pregătit și a exersat acest răspuns în avans. O mișcare inteligentă!

Concluzii

Planificând și exersând dinainte puteți cunoaște angajatorul vizat și cum să vă vindeți pentru un anumit job. „Vorbiți-mi despre dumneavoastră” devine în acest caz un exercițiu pozitiv și care vă poate destinde, o demonstrație a valorii voastre și care vă poate apropia cu încă un pas de câștigarea unui job nou și important!

Alte articole recomandate:

Ce înseamnă să fii lider inovator în ziua de azi

Managementul critic și alte moduri de a demotiva

Greșeli de corectat urgent în căutarea unui job

Cum evaluați brandul de angajator

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *