Blog

Blog
Întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de a vă lansa o afacere

Comments (0) - Uncategorized

Întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de a vă lansa o afacere

Aveți o idee de a vă lansa pe cont propriu. Cel mai delicat este de a valida forța voinței dumneavoastră, pertinența ideii și viabilitatea întreprinderii visate. Aveți în același timp nevoie de bani și să convingeți un bancher sau un investitor. Înainte de a ajunge acolo însă, trebuie să fiți voi convinși. Iată câteva întrebări pe care trebuie să vi le puneți înainte de a vă lansa afacerea.

Sunteți sigur că vreți să vă lansați?

Trebuie să aflați dacă sunteți gata pentru independența antreprenorială, dacă este vorba de o fantasmă, de un vis sau chiar de o dorință veritabilă. Anumite semne vă pot ajuta să răspundeți:

  • Vă place să munciți în echipă?
  • Apreciați faptul că aveți un post într-o organizație cu un salariu care intră în fiecare lună și avantaje sociale?
  • Sunteți gata să vă asumați riscuri?
  • Aveți nevoie de o securitate ridicată?
  • Visul vostru antreprenorial vă obsedează până în punctul în care vă împiedică să vă concentrați asupra exigențelor cotidiene?
  • Vă simțiți gata să înfruntați unul dintre cele mai mari niveluri de stres din viața voastră?
  • Puteți conta pe susținerea familiei și a prietenilor?
  • Sunteți gata să consacrați acestei întreprinderi 150% din timpul și energia voastră?
  • Sunteți pregătiți să cheltuiți mai mult decât câștigați o anumită perioadă de timp?
  • Sunteți pregătiți să așteptați ca afacerea voastră să devină rentabilă?

Este bună idea voastră de business?

Este cu adevărat o idee bună? Nu în mod obligatoriu. Și nu pentru că prietenii voștri o consideră genială, chiar este superbă. Credeți probabil că este suficient să vă instalați ca să dea buzna clienții. Tentant, dar periculos. Obsesia voastră pentru o idee despre un serviciu, pentru că acesta corespunde unei nevoi personale, nu înseamnă deloc că și alții gândesc la fel. Idea, evidentă la început, vă poate părea ușor de realizat. Și totuși aveți interesul să vă puneți întrebări cheie pentru a valida soliditatea reală a acesteia:

  • Produsul vostru este diferit de cel al concurenților?
  • Produsul sau serviciul vostru tratează o nevoie care poate fi identificată?
  • De ce ar cheltui bani un client pentru a-l cumpăra?
  • Vă puteți descrie produsul în cuvinte clare și puternice?
  • Este el necesar? Care este importanța necesității sale?
  • Dacă nu există niciun concurent, nu cumva nu există nevoia?
  • Sau poate pentru că idea voastră este prea originală, în avans față de piață sau pur și simplu genială?
  • Dacă sunt mulți concurenți, mai merită efortul?
  • Ori pentru că sunt mulți, acest lucru înseamnă că există cu adevărat o piață cu potențial înalt?
  • Ar putea avea altcineva o idee diferită pentru a satisface aceeași nevoie?
  • Care vă este baza de clienți potențiali?

Cum o puteți realiza?

Dacă este bine să aveți o idee solidă de întreprindere, este o altă poveste să și știți cum să o realizați. Idea vă poate veni ușor în minte, dar de îndadă ce vă întrebați „cum”, începe aventura:

  • Aveți capacitatea de a furniza acest produs sau serviciu?
  • Aveți experiența și pasiunea pentru această meserie și acest produs?
  • Există tendințe pe acest segment de piață, produse sau servicii mai mult sau mai puțin asemănătoare?
  • Cum le veți fabrica pe ale voastre? Cum vă veți livra serviciul?
  • Cum proiectați comercializarea și livrarea?
  • Cum veți furniza un serviciu clienți la nivel de excelență?
  • Care este nivelul de calitate pe care-l veți impune?
  • Cum puteți produce în mod eficient acest produs sau serviciu?
  • Care este termenul de comercializare?
  • Ce mijloace implică fabricarea sau elaborarea sa?
  • Ce condiții implică comercializarea sa?
  • Cum veți vinde? Online, prin retaileri, cu ajutorul comericalilor, al distribuitorilor?
  • Veți face vânzări B2B sau B2C? Ori amândouă?
  • Veți vinde unor persoane sau unor societăți comerciale?
  • Puteți utiliza un model de franciză?
  • Unde vă veți instala?
  • Se poate face totul pornind de la un site web?
  • Puteți gestiona singuri demarajul sau aveți nevoie de o echipă?
  • Și dacă da, o echipă care corespunde la ce?

Întreprinderea voastră este rentabilă?

Dacă vă lansați pentru prima oară trebuie să vă evaluați corect rentabilitatea întreprinderii voastre. Trebuie să vă evaluați modelul de afacere:

  • Care va fi structura voastră de preț?
  • Cât vă va costa structura de distribuție pe care o veți alege?
  • Veți trece prin intermediari? Veți vinde online?
  • Care este structura de costuri? Care vă sunt cheltuielile?
  • Cât vă costă să câștigați un client?
  • Ce previziuni de vânzări, cantitative și în cifră de afaceri, puteți face în ipoteze slabe și înalte?
  • Ce aport financiar trebuie să aduceți?
  • De câți bani aveți nevoie pentru a vă realiza idea?
  • Cum vă veți plăti furnizorii?
  • Ați făcut o analiză financiară aprofundată? O proiecție realistă a câștigurilor?
  • V-ați calculat punctul mort? Când puteți atinge pragul de rentabilitate?
  • Care este nevoia globală de finanțare?
  • Care este necesarul de trezorerie pentru primul an de activitate?
  • Care va fi termenul de plată al clienților?

În acest stadiu puteți cere ajutorul unui profesionist în finanțe pentru a finaliza planul de afaceri. Dar nu puteți răspunde tuturor întrebărilor. Dacă simțiți această nevoie adânc în voi, dacă după aceste întrebări idea voastră rezistă, dacă afacerea necesită o investiție de pornire mică și poate genera un flux de numerar rapid, lansați-vă!

Alte articole:

Cinci întrebări pe care trebuie să vi le puneți atunci când vă gândiți la restructurarea organizației dumneavoastră

Principiile managementului echitabil

Cum ne convingem colaboratorii

Ce înseamnă reușita?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *