Cum să măriți forța vitală a mesajului vostru în cazul comerțului electronic
Visul este de a vă vedea mesajul propriu răspândindu-se într-o manieră virală. Cu peste 2,5 miliarde de persoane online în fiecare zi, totul este posibil și pasionant. Și totuși, dacă redactați același mesaj ca și ceilalți, dorind să atingeți același public, rezultatele vă vor decepționa. Aveți nevoie să vă demarcați prin crearea unui conținut viral. Un exercițiu delicat și subtil, dar chiar mai simplu decât credeți. Iată mai jos 5 repere pentru crearea unui conținut care vă atinge publicul și se răspândește la maxim.
Crearea unui mesaj personal și conversațional
Adesea mesajul se adresează unei mulțimi, multiple, anonime. Dacă vă vindeți produsele sau serviciile unui public larg, în mod logic sunteți tentați să vorbiți mulțimii, folosind termeni generali. Dar mulțimea nu consumă conținutul în același timp, sunt persoane diferite care o fac, fiecare la un moment precis și conform propriei metode. Pentru un client care consumă ceea ce ați creat pentru o mulțime, tipul de conținut cel mai percutant va fi personal și conversațional. Dacă creați conținutul ca și cum cititorul vostru ideal este chiar lângă voi, el va simți că îi vorbiți direct. Dacă vă adresați unei singure persoane, trebuie să creați un conținut doar pentru ea, unic, iar multitudinea formată de aceste individualități îl va adora și îl va partaja.
Testați și rețineți conținutul pe care-l iubește publicul vostru
Nu presupuneți răspunsul publicului vostru. A înțelege cum trebuie să-l triați este diferit de a ști cum va reacționa. Singurul mijloc infailibil de a ști este testarea. Aveți mijloacele pentru a o face pe mediile sociale. Dacă aveți un grup Facebook sau faceți parte dintr-unul în sectorul dumneavoastră, puteți obține comentarii ale membrilor acestui grup. Sondați grupurile de consumatori, cereți-le să dea click pe ceea ce le place. O puteți face pe Google Plus sau LinkedIn. Testați mai multe titluri pentru a vedea la ce răspunde publicul vostru. Este secretul creării unui titlu irezistibil.
Răspundeți în mod clar nevoilor publicului vostru
Oricui îi place să vorbească despre el. Este bine, dar nu ajunge pentru a atrage atenția. Atunci când vorbiți despre voi, publicul vostru se îndepărtează cu un sentiment de frustrare, negăsind motivația personală egocedntrică pentru a vă asculta. Publicul vostru vrea pur și simplu să știe cu ce-l ajutați pentru a rezolva o problemă importantă cu care se confruntă, să afle într-o manieră clară ce este interesant pentru el în produsele voastre și de ce trebuie să le consacre timp.
Eliminați cuvintele inutile
Este un exercițiu dificl, dar salutar. Atunci când ați scris un conținut, recitiți-l și începeți cu severitate să scrutați fiecare cuvânt pentru a-l măsura în raport cu utilitatea sa în cadrul mesajului adresat publicului țintă. Eliminați fiecare cuvânt care nu se încadrează. Este exaltant să prezentați un conținut pentru auditoriul vostru, dar a o face fără înflorituri este mai dificil. Publicul vostru este ocupat, nu are timp să privească prea mult un text lung pe un site. Este mai bine să aveți mai mult conținut în profunzime decât un veșmânt care spune prea mult.
Partajați conținutul la maxim pentru ca la rându-i să fie partajat la maxim
Adevărata definiția a viralului este de a ști că propriul conținut poate fi începutul unui conținut viral. Între mediile sociale și marile siteuri cu autoritate, aveți ocazia să-l distribuiți și să-l șlefuiți. Va fi cu atât mai viral cu cât va fi mai bun pentru public. Distribuiți-l, folosiți suportul pentru o expunere maximă și faceți în așa fel încât să fie preluat de un site cu autoritate. Conținutul este rege. Conținutul bun este mijlocul cel mai potrivit pentru a atinge și a vă dezvolta auditoriul, a cărui creștere vă va aduce noi piste. Puteți întotdeauna să atingeți mai mult și mai bine petrecând mai mult timp pentru a crea un conținut de calitate.
Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:
Schimbarea în 8 pași după Kotter
Formula succesului care conduce spre fericire