Blog

Blog
5 moduri prin care vă sabotați singuri căutarea unui job

Comments (0) - Uncategorized

5 moduri prin care vă sabotați singuri căutarea unui job

Motivele pentru care nu vă găsiți jobul visat s-ar putea să vă surprindă. Mai puțin de jumătate dintre cei care au un loc de muncă se declară satisfăcuți cu jobul lor actual, conform unui raport anual al Conference Board. Printre motivele invocate, mulți spun că nu le plac joburile actuale datorită salariilor mai mici decât și le doresc, a politicilor de avansare a personalului ori a unui plan de bonusare mediocru sau chiar inexistent. Această lipsă de satisfacție ar putea explica de ce 76% din angajații cu timp integral fie își caută activ un job, fie sunt deschiși spre alte oportunități de angajare, conform unui sondaj realizat de CareerBuilder.com.

Unele dintre motivele pentru care angajații nu obțin acel job dorit sunt evidente: nu sunt calificați pentru acea poziție, cv-ul lor nu este bine făcut sau nu se prezintă așa cum trebuie la interviu. Dar angajații se pot sabota singuri în moduri de care nu-și dau seama. Iată cinci dintre ele.

Aveți prea multă răbdare

Oamenii care așteaptă să fie contactați pentru pașii următori după interviul de recrutare s-ar putea să facă o greșeală, cel puțin așa spune Rebecca Barnes-Hogg, coautoare a cărții „Rethinking Human Resources” (Regândirea resurselor umane). „O notă de mulțumire bine concepută și un followup continuu care vă demonstrează interesul și dorința de a ocupa poziția respectivă sunt cheia,” spune Barnes-Hogg, care este fondatoare a firmei de recrutare Yolo Insight. „Am intervievat recent doi candidați super-calificați pentru un client. Candidatul care a rămas în contact prin email și apeluri telefonice, demonstrându-și interesul continuu pentru companie și pentru a deveni un membru cheie al echipei, a primit postul.”

În plus, trebuie să vă asigurați că followup-ul arată clar că „înțelegeți nevoile, problemele și provocările întâmpinate de managerul care angajează” și sunteți pregătiți să munciți din greu pentru a vă face treaba, spune Roy Cohen, coach de carieră la New York.

Vă scoateți studiile prea mult în evidență

Sigur, o diplomă la o universitate de prestigiu este fără îndoială un atu, dar mulți dintre recrutori consideră alte lucruri mai importante, conform unui alt sondaj realizat de site-ul de joburi Indeed.com. Mai puțin de o treime dintre manageri sunt de acord că majoritatea performerilor de vârf vin din școli prestigioase, iar mulți spun că experiența, performanțele din trecut și modul în care vă integrați la locul de muncă sunt mult mai importante.

Credeți că dacă ați auzit un „nu” s-a închis ușa

Un sondaj realizat de CareerBuilder printre 1.500 de factori de decizie ajunge la o concluzie surprinzătoare: „Candidații nu trebuie să ia un nu ca pe un cuvânt final.” Într-adevăr, mai mult de jumătate dintre angajatori spun că vor să reintre în contact cu foști candidați, ceea ce înseamnă că aceștia „trebuie să rămână în contact chiar dacă nu au obținut jobul de la prima încercare”, conform concluziei raportului.

Pentru a face asta, mai întâi trimiteți-i managerului o invitație pe LinkedIn, spune Cohen. „Dacă o acceptă, ceea ce probabil se va întâmpla, trimiteți-i o notă de mulțumire, din nou, pentru oportunitatea de a vă fi chemat la interviu,” spune el – adăugând că „v-ați bucurat să-l cunoașteți pe el și compania” și întrebându-l dacă este în regulă „să rămâneți în contact pentru cazul în care apare o altă oportunitate, fie în grupul lor sau în altă parte în companie.”

Considerați că un CV este suficient

Peste jumătate dintre angajatori (53%) spun că un cv nu furnizează suficiente informații pentru a putea judeca suficient de bine un candidat, conform sondajului CareerBuilder. „Recrutorii așteaptă o scrisoare de intenție, un potofoliu profesional, acolo unde e cazul, recomandări și linkuri spre profilele de social media,” dezvăluie studiul.

Nu vă evidențiați așa numitele „soft skills”

Sigur, cv-ul vă este plin de succese profesionale, cum ar fi atingerea obiectivelor de vânzări sau câștigarea unor premii profesionale – și le scoateți în evidență în procesul de recrutare, dar s-ar putea să nu fie suficient. Sondajul CareerBuilder a aflat că 63% dintre angajatori spun că una dintre întrebările de top la care încearcă să răspundă atunci când caută candidați este care le sunt competențele generale („soft skills”). „Fiți sigur că evidențiați aceste competențe mai puțin tangibile, asociate cu personalitatea, cum ar fi atitudinea pozitivă, disponibilitatea și capacitatea de a munci sub presiune,” dezvăluie raportul.

Alte articole recomandate:

Cele mai bune citate despre reuşită

Demistificarea a 3 idei preconcepute despre fericirea profesională

A fi ambițios fără a deveni detestabil

Reuşita integrării unui angajat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *