Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Savurarea propriilor erori este cheia succesului

Cifrele sunt formale: liderii și managerii care reușesc sunt cei care au început cel mai prost. Și totuși eroarea e întotdeauna blamată: fals, neconform, greșit, a se înșela, nu e bun… Toate explicațiile vă descurajează. Dar nu trebuie în niciun caz să vă blocați. Un pic ca vechiul stilou cu roșu al învățătoarei din clasele primare… Totuși, eroarea este un element cheie al reușitei. Și atunci cum să-l încurajați în întreprinderile dumneavoastră?

Înțelegerea modului prin care eroarea este un element cheie al reușitei

Straniu, nu-i așa? Dacă totul se petrece bine de la început, propria definiție a succesului rămâne săracă, este un singur gând care riscă să se instaleze. Și spun „riscă” pentru că uneori mă pot înșela. O singură definiție a succesului, o singură abordare. Ce se va întâmpla atunci când veți schimba întreprinderea? Veți repeta o rețetă care a mers? Ați cădea într-o capcană. Este știut, reluarea unei rețete care a funcționat înseamnă a vă bloca… Doar dacă v-ați gândit… A nu reinventa roata ori a vă adapta?

Eroarea, cealaltă față a succesului, permite îmbogățirea viziunii

Cu cât faceți mai multe greșeli, cu atât vedeți ce merge, cum merge și unde sunt blocajele. Iar cheia poate intra, în sfârșit, în broască. În fine, nu chiar întotdeauna, uneori… A face greșeli, a observa, a căuta un feedback, este exact invers față de a conta pe norocul începătorului. Să luăm exemplul unui arcaș, care nimerește centrul țintei din prima încercare. Fără să vă gândiți prea mult înaintați spre public, vorbiți și captivați mulțimea. Noroc sau lovitură de geniu, nu o puteți repeta: a doua sau a treia tentativă vă va împinge spre reflecție, ajustare, spre înțelegerea căii spre eficiență.

Exemplul lui Descartes

Discursul asupra metodei… Sunteți pentru prima oară manager, iar echipa dumneavoastră vă iubește. Pentru că sunteți simpatici și fără îndoială sunt indulgenți. Înșelându-vă în mod clar, înțelegeți obiectivul mai bine ca oricine, vă gândiți și mai ales nuanțați. Artistul manager trece de la culorile primare la o gamă mult mai extinsă. A vă înșela vă dă un feedback, pentru că greșeala în sine este un feedback: deranjând anumite persoane învățați cum să vă păstrați integritatea. O știți cu adevărat, ați simțit-o și ați testat-o. Și totuși faceți totul pentru a nu supăra… Nu-i așa? Sau poate m-am înșelat?

Numai greșeala singură nu aduce toată bogăția

Ea trebuie să mai folosească și alte ingrediente: dorința de a progresa, capacitatea de acceptare, de a căuta feedback-ul și o altă bijuterie mai greu de descris. Un raport deliberat sau inteligent, o manieră nuanțată de a trage concluzii din propriile experiențe. Ceea ce este în joc aici este protocolul experimental: există parametrii, deci care sunt aceștia? I-am luat în considerare? Dacă deranjați o persoană, este vorba de atitudinea dumneavoastră, de ceea ce spuneți sau pur și simplu de context? Ce a avut acel impact?

Greșeala nu este foarte departe de logica testării, de pilot

A vă juca, a încerca, a strica vă scoate din viziunea binară: succes sau eșec? Jucându-vă, vă testați cel mai bine instrumentele informatice. Dar nu aveți spațiu unde să vă jucați, să testați, să vă amuzați cu leadershipul, cu managementul. Doar în sala de pregătire, timid, încercând să faceți totul bine. Și dacă v-ați opri în pregătire să încercați să faceți totul bine, pentru a face pur și simplu, să vă antrenați să faceți prostii, pur și simplu pentru a explora? Până la urmă, cadrul este acolo pentru a vă proteja.

Pur și simplu încercați să faceți altfel, măcar o singură dată?

Pentru a-l onora pe Einstein: nebunia este de a se comporta la fel și de a se aștepta la un rezultat diferit. A face ceva bine este mereu același lucru… Ar fi o nebunie altfel?! Sau deveniți serioși în demersul de a învăța leadershipul? Savurați greșeala, învățați s-o iubiți, să o gustați. Ieșiți din logica succesului, iubiți-vă greșelile pentru că ele vă fac să creșteți, dar apreciați-le în mod inteligent, savurați-le…

Alte articole complementare:

Rezolvarea blocajelor în relaţiile profesionale interpersonale

Secrete simple ale angajaților care reușesc

Sunteți făcuți pentru a fi numărul 1 sau numărul 2?

Secretul stilului de comunicare

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *