Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Vorbitul în public este mai ușor dacă spuneți o poveste

A te adresa unui public este intimidant, mai ales în fața colegilor, a clienților sau a superiorilor ierarhici. Chiar și atunci când nu sunt mize profesionale, sunteți adesea stresat și aveți trac. Și dacă ați spune o poveste! Iată explicațiile.

Nu sunteți niciodată singur

Suntem toți niște copii și ne plac poveștile. A povesti una este adesea modalitatea la îndemâna oricui de a ieși basma curată. Dați astfel un sens vieții dumneavoastră, viitorului și trecutului dumneavoastră. Dar atunci când sunteți în fața unei săli pline, cu toți ochii ațintiți asupra dumneavoastră, nu este atât de simplu atât de tare vă inhibă tracul până la a vă împiedica să gândiți și să vorbiți corect. Chiar dacă sunteți singur, gândiți-vă că este o conversație mai mult decât un monolog, ridicați-vă nasul din hârtiile atât de bine pregătite în care vă pierdeți. Este mult mai ușor să conversați cu un public și să-i povestiți ceva ce ați trăit.

Hotărâți-vă unde vreți să aterizați cu concluzia

Înainte de a planifica povestea pe care o veți spune despre un produs sau o întreprindere, este în mod special important de știut ce mesaj vreți să transmiteți publicului. O poveste spusă pentru a comercializa un produs se termină în general prin prezentarea acestuia și nu servește decât la dovedirea sau justificarea interesului pentru acesta. Primul lucru pe care trebuie să-l aveți în minte este concluzia la care doriți să ajungeți. De fapt, care este morala poveștii dumneavoastră, vorbind din suflet și creând o legătură emoțională.

Jucați pe coarda sensibilă a publicului

Trebuie să găsiți un mijloc de a ajunge la mesajul final folosindu-vă de experiențele dumneavoastră din viața reală pentru a vă spune povestea. Căutați să atingeți coarda sensibilă a publicului. Fiecare poveste fascinantă este încărcată de o emoție care vă invadează și pe care trebuie să știți să o comunicați, pentru că trăită și retrăită ea atinge audiența dumneavoastră. Concentrați-vă asupra momentelor emoționale din viața dumneavoastră: surescitare, teamă, frustrare sau confuzie. Ea curge prin povestea dumneavoastră și o retrăiți în fața celorlalți. Și îi dați viață prin schimbarea ritmului și intonației.

Acordați mai mult timp momentelor dramatice

Ezitați să intrați în detalii de teamă să nu vă faceți auditoriul să piardă timp. Și atunci debitați evenimentele ca enumerarea unor date din calendar, ceea ce devine plictisitor. Mai bine decât să alergați spre sfârșitul poveștii pentru a vă debarasa, modificați-vă ritmul și acordați mai mult timp momentelor mai intense. Dași viață pasajelor emoționante, exprimați-vă senzațiile în direct, creați un dialog real și umpleți o scenă dramatică, care grație intensității va încetini traiectoria narativă.

Utilizați-vă vocea ca pe un instrument muzical

Adesea când pregătiți un discurs sau o prezentare aveți tendința să o scrieți utilizând un ton formal pe care nu l-ați avea dacă v-ați exprima cu voce tare. Înainte de a scrie orice, înregistrați-vă ca și cum ați fi într-o conversație informală. Ascultați-vă și notați momentele care vă plac în mod special. Construiți-vă discursul pe modul în care vorbiți mai curând decât pe cel în care scrieți. A vă asculta înrecgistrat este o experiență delicată la început, dar vă veți obișnui cu timpul să înțelegeți cu adevărat cum vorbiți. Veți învăța astfel să vă utilizați vocea ca pe un instrument muzical și, pe termen lung, să vă simțiți din ce în ce mai bine vorbind în public.

Alte articole recomandate:

Despre psihopaţii în costum şi cravată

Cum să dați impresia că reușiți în orice circumstanțe

Google și dumneavoastră: nu sunteți vizibili, nu existați!

Arta concilierii urgenţei şi managementului în epoca internetului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *