Cum să redactaţi un CV percutant
Pentru a redacta un CV percutant este important să vă cuantificaţi experienţa răspunzând la trei întrebări importante: Ce număr? Ce volum? Ce frecvenţă?
Dacă aţi reţinut toate sfaturile pe care le primiţi din stânga sau din dreapta, nu v-a scăpat faptul că un CV eficient trebuie să prezinte competenţe sau cunoştinţe etalate prin cifre. Este o temă recurentă: pentru ca un candidat să fie credibil, experienţa sa trebuie să fie cuantificabilă. Chiar dacă înţeleg bine ideea generală şi obiectivul acestui concept, candidaţii au adesea dificultăţi în aplicarea acestui concept la propriul CV. Iată trei sfaturi utile pentru punerea în aplicare a acestui concept, extrase dintr-un articol de Jessica Hollbrook-Hernandez publicat pe site-ul Creerrealism.com.
- Ce număr?
Aveţi impresia uneori că responsabilităţile dumneavoastră nu sunt prea importante. Puneţi pe hârtie toată munca depusă, cel puţin pentru ultimul an. De exemplu, dacă una dintre atribuţiile dumneavoastră constă în a vă asigura că ansamblul salariaţilor s-au conformat cartei etice semnând documentul corespunzător, iar dumneavoastră sunteţi garantul numărului de documente completate, aveţi două modalităţi de a descrie aceasta:
M-am asigurat că toată firma semnase carta în momentul arhivării formularelor semnate.
Sau
M-am asigurat că toată firma semnase carta arhivând cele 75 de formulare semnate şi datate din 7 servicii diferite ale organizaţiei.
A doua versiune nu este oare mai explicită şi deci mai convingătoare?
2. Ce volum?
Dacă lucraţi în comercial, marketing sau în orice altă activitate în care rentabilitatea este obiectivul final al postului dumneavoastră, citaţi cât mai exact posibil cât aţi facturat sau ce economii aţi adus întreprinderii dumneavoastră. De exemplu, dacă faceţi audit intern, CV-ul dumneavoastră ar putea indica:
Am economisit bani pentru firmă punând la punct proceduri inovatoare destinate reducerii costurilor.
Sau
Am pus la punct sisteme automatizate de plată şi de taxe permiţând companiei să facă economii de 1 milion de euro în 10 ani.
Nimic nu vă împiedică să citaţi estimări atâta timp cât puteţi justifica ordinele de mărime pe care le avansaţi cu ocazia unui interviu.
3. Ce frecvenţă?
Sunt numeroşi candidaţii care au reuşit în medii care lucrează cu volume mari. Dacă aţi lucrat în asemenea locuri, acordaţi-vă credit. Chiar şi o asistentă administrativă dă o imagine total diferită a postului pe care-l ocupa prezentând simplu un pic din context.
Preluarea apelurilor telefonice.
Sau
Gestionam o centrală telefonică cu 10 linii de intrare, primind şi transferând în medie 500 de apeluri zilnice în 3 limbi.
Dintre aceste două formulări, care credeţi că îl interesează pe recrutor?
Adunci când vă redactaţi CV-ul, puneţi-vă aceste trei întrebări importante: Ce număr? Ce volum? Ce frecvenţă? Cheia pentru a obţine un interviu este de a răspunde la aceste întrebări atunci când vă descrieţi realizările anterioare. Dacă nu, va fi recrutorul cel care le va pune şi poate că nu veţi avea pregătit un răspuns pertinent…
Articole complemetare recomandate:
Sfaturi senzaționale pentru CV-uri suculente
Cum să te prezinți ca un candidat ideal
Interviul de recrutare – întrebări pentru care trebuie să fim pregătiți
Interviul de recrutare – ce ascund întrebările care ni se pun