Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Formarea, accelerarea şi maturizarea echipelor

„A ne aduna împreună este un început. A rămâne împreună este un progres. A lucra împreună este un succes.” – Henry Ford

Ce determină succesul unei echipe? De ce anumite echipe obţin rezultate spectaculoase, în timp ce altele apar doar ca nişte experienţe sociale eşuate? Conform celor de la Competitive Solutions Inc. (CSI), atât în evaluarea performanţelor cât şi în conducerea transformărilor organizaţionale, există patru elemente esenţiale în formarea, accelerarea şi maturizarea echipelor.

  1. Pentru a lega personalităţi, istorii, experienţe de viaţă şi capabilităţi adesea foarte diferite, primul şi cel mai important aspect al succesului unei echipe este abilitatea de a conecta aceşti oameni cu singurul aspect pe care-l au în comun – afacerea.
  2. Pentru ca o echipă să acţioneze ca o unitate coerentă, aceasta trebuie să aibă un proces care face angajamentul şi implicarea reale, personale şi vizibile. Trensformarea angajamentului într-unul real prin procedurile de lucru este esenţială pentru maturizarea echipei.
  3. Claritatea este abilitatea echipei de a şti ce se întâmplă atât în interiorul cât şi în exteriorul zonei de influenţă sau a proiectului. Existenţa unei cadenţe robuste de comunicare, riguroasă şi dinamică în acelaşi timp, s-a dovedit a fi un element central de susţinere a dinamicii efective a echipei.
  4. Este imperativ ca membrii echipei să creeze un Manual al Proceselor de Business care integrează tot ceea ce ţine de formarea, accelerarea şi maturizarea lor. Acest manual trebuie să includă evaluarea echipei, procedurile de comunicare sau de angajament şi implicare etc.

Articole complementare care s-ar putea să vă fi scăpat:

Despre management și inovație

Exemple de practici manageriale inovatoare în lume – încrederea și angajamentul

A fi manager în contextul actual

Reinventarea stilului de management în cinci pași

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *