Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Pilotarea traiectoriei profesionale

Printr-o pilotare corectă a traiectoriei profesionale puteţi deveni cel care decide alegerile profesionale. Dacă aţi început viaţa activă printr-o alegere implicită sau un determinism familial, nu este niciodată prea târziu să vă puneţi întrebările care trebuie. Dacă nu, riscaţi să vă petreceţi întreaga viaţă profesională într-un domeniu pe care nu l-aţi ales de fapt.

O viziune asupra carierei

Uneori este dificil să discernem posibilităţile de evoluţie ale carierei oferite de către o întreprindere unui salariat. Acest lucru depinde foarte mult de circumstanţe, de cultura sa, de talie şi de management. Dar înainte de orice nu trebuie confundată viziunea cu planul. Puteţi să nu fiţi în măsură să prevedeţi exact postul pe care-l veţi ocupa, dar trebuie să aveţi o idee cât de mică despre o viziune a viitorului dumneavoastră profesional. Vă puteţi în acelaşi timp măsura succesul comparând rezultatul de azi cu viziunea pe care o aveaţi. Puteţi de asemenea defini o măsură financiară care calibrează reuşita ambiţiilor dumneavoastră.

Realizarea unui audit al carierei

Este vorba de a vă gândi la dumneavoastră conducând o adevărată introspecţie care merită o investiţie de timp. Identificaţi-vă obiectivele, pasiunile şi valorile, competenţele dumneavoastră transferabile. Care sunt punctele dumneavoastră forte şi nevoile de dezvoltare personală? Unde aveţi nevoie de susţinere? Pentru a face un audit al carierei, trebuie să vă evaluaţi competenţele şi motivaţiile pentru a vă defini cele mai bune atuuri şi a vă trasa axele de progresie necesare obţinerii unei evoluţii a carierei pertinentă şi valorizantă. O triere mai bună a punctelor forte şi a celor slabe vă ajută să vă înţelegeţi trecutul pentru un salt mai bun în prezent şi o mai bună poziţionare pe piaţa muncii.

Animarea brandului personal

Poate că nu v-a interesat până acum brandingul personal. Dar fie că o doriţi sau nu, aveţi o marcă numerică personală. Trebuie să vă asiguraţi că ea corespunde cu ceea ce vă doriţi. Dumneavoastră sunteţi această marcă, modul în care sunteţi perceput în întreprindere, reputaţia dumneavoastră pe piaţa muncii, prezenţa dumneavoastră pe net, în mediile sociale, pe forumuri, pe bloguri. Acestea acoperă aparenţa dumneavoastră, modul în care vă prezentaţi la reuniunile omline sau live, limbajul dumneavoastră corporal şi conţinutul a ceea ce spuneţi sau scrieţi. Este de asemenea modul în care interacţionaţi cu colegii şi cu toate relaţiile pe care le ţeseţi. Întrebarea pe care trebuie să v-o puneţi este: cum vreţi să fiţi perceput? Percepţia despre dumneavoastră obţinută din reţea vă convine? Trebuie să triaţi piaţa şi să vă orientaţi marca spre publicul ţintă. Dacă este nevoie să cadraţi sau să recadraţi imaginea dumneavoastră pe care ceilalţi o percep în raport cu ceea ce vă doriţi, cereţi ajutorul unui profesionist în branding personal.

Întreţinerea unei reţele

Trebuie să fiţi întotdeauna activ în reţea, fie ea reală sau virtuală pe internet. O reţea se construieşte în luni sau chiar ani şi trebuie întreţinută printr-o gamă cât mai largă de contacte în întreprindere şi în afara ei. LinkedIn şi mediile sociale oferă mijloace flexibile pentru a păstra contactul cu reţeaua dumneavoastră. Este suficient să petreceţi 10 minute pe zi pentru a o menţine în viaţă, activă şi reactivă. A fi foarte activ în reţea în perioadele în care nu aveţi nevoie vă asigură o mai bună eficienţă atunci când o solicitaţi pentru rezolvarea unei probleme.

Lărgirea orizontului carierei

Drumul tradiţional al unei cariere nu mai reuşeşte ca înainte. Astăzi puteţi progresa în numeroase moduri, având un parcurs variat în materie de meserii şi sectoare de activitate, un drum îmbogăţit de varietatea proiectelor dumneavoastră. Dacă contaţi pe avansarea normală în ierarhie, nu veţi avansa. Retragerea se va petrece din ce în ce mai târziu şi cu mai multe cariere pe o traiectorie trebuie să sesizaţi oportunităţile care nu existau ieri şi care vor dispărea repede. Schimbarea jobului nu este un semn de instabilitate ci de adaptabilitate şi de performanţă. Faceţi parte dintr-o generaţie al cărei drum are o geometrie variabilă într-un context internaţional din ce în ce mai deschis.

Pilotajul carierei este doar al dumneavoastră

Nu suntem niciodată atât de bine serviţi de alţii aşa cum ne servim noi înşine. Trebuie să aveţi grijă de cariera dumneavoastră, să investiţi în dumneavoastră şi în viitorul dumneavoastră, fără să aşteptaţi neapărat să o facă întreprinderea. Trebuie să fiţi atent în permanenţă la oportunităţile susceptibile de a vă fi propuse în intern sau extern. Puteţi să daţi prioritate proiectelor întreprinderii dumneavoastră dacă aceasta vă permite să vă demonstraţi talentul şi competenţele. Fiecare are propriul său ritm în privinţa marketingului personal. Dacă nu definiţi unde vreţi să mergeţi, riscaţi să fiţi dezamăgit. Aveţi o meserie pe care vreţi s-o practicaţi, dar investiţi şi într-o formare profesională suplimentară. Dacă ştiţi ce vreţi să faceţi, vă veţi construi o marcă personală performantă care va avea ecou în exigenţele personale în coerenţă cu viziunea dumneavoastră.

Iar limbile străine au o importanţă covârşitoare. Engleza este obligatorie, dar nu mai este suficientă pentru că deja toată lumea o vorbeşte. Franceza devine din ce în ce mai importantă nu numai datorită Franţei, care rămâne una dintre locomotivele europene, ci mai ales datorită unei dezvoltări explozive a Africii. Şi profitaţi, dacă tot vorbiţi două limbi latine, şi mai învăţaţi cel puţin una. Spaniola şi portugheza sunt importante datorită Americii Latine şi Braziliei. Şi creşte foarte mult importanţa limbilor orientale, chineza şi araba.

Articole complementare recomandate:

Chiar trebuie să ne pregătim pentru job-urile de mâine?

Sunteți siguri că v-ați ales jobul potrivit?

Simpatia și pozitivitatea vă măresc șansele de reușită

Fraze de evitat pentru a avea succes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *