Angajați pentru organizație, nu pentru job!
„Așa se fac lucrurile pe-aici” este o expresie comună folosită de managerii de resurse umane pentru a explica mediul de lucru al unei companii în fața candidaților la angajare. Dar acest lucru este complet diferit de la o organizație la alta, în funcție de unde este acest „aici”. Acea diferență, totuși, este semnificativă în măsura în care cultura companiei este adesea o componentă majoră a succesului organizațional.
Fără să-i exagerăm importanța, majoritatea companiilor acordă prea puțină atenție sau deloc culturii. O lasă pur și simplu să evolueze ceea ce este greșit pentru că dezvoltarea activă și managementul culturii organizaționale prin angajări îmbunătățește în mod semnificativ retenția angajaților și performanța și are un impact direct asupra creșterii companiei.
De ce este importantă cultura companiei?
Esistă tot atâtea culturi organizaționale câte organizații sunt. Izvorăsc din strategiile, piața și forța de muncă ale companiei. De exemplu cultura unei companii de divertisment va fi complet diferită de cea a unui producător de automobile. Vreți ca oamenii care fac programe de televiziune să muncească în același mod ca aceia care produc mașini? Studiile au arătat influența culturii asupra performanței, fie că este măsurată în termeni de vizionare, satisfacție la locul de muncă, securitate sau productivitate.
Deci care este cea mai bună?
Nu există o cultură organizațională care să se potrivească tuturor companiilor. Unele rămân însă mai eficiente decât altele. Renumitul consultant în afaceri James Collins și profesorul de la Stanfor university Jerry Porras, în cartea lor „Built to Last”, au studiat 18 companii americane care au rămas în top pentru mai mult de 50 de ani. Chiar dacă niciuna dintre aceste companii nu aveau nicio trăsătură culturală comună, toate atașau o valoare uriașă recrutării, trainingului și managementului personalului în funcție de convingerile culturale ale acestora.
Care este legătura dintre cultura companiei și recrutare?
Principala legătură dintre cultura companiei și recrutare se referă la atractivitatea, selecția și retenția angajaților. Din perspectiva atractivității , cultura este de obicei legată de imaginea brandului companiei. Aceasta atrage oamenii care sunt legați de această trăsătură culturală specifică și îi îndepărtează pe cei care sunt mai eficienți în alte părți. Pentru a da sens acestei afirmații, comparați un magazin cu haine pentru femei cu unul de produse electronice. Primul, în mod normal, va folosi personal feminin și va fi mai sensibil la gusturile doamnelor. Magazinul de electronice, pe de altă parte, este probabil să se concedntreze pe un mediu de lucru mai tehnologizat. Chiar dacă ambele magazine vor pune accentul pe culturile individuale ale companiilor, ele se vor concentra pe oferta făcută clienților.
Un motiv cheie de a lega angajările de cultură este dat de faptul că deși cerințele postului se vor schimba în mod constant, mediul de lucru va rămâne același. Modul în care sunt făcute lucrurile nu se va schimba peste noapte. O persoană, a cărei angajare a fost parțial bazată pe o potrivire culturală, va continua probavil ca o resursă valoroasă a companiei, chiar dacă poziția pe care s-a angajat inițial nu mai există.
Cuvântul „companie” are de fapt două sensuri. Unul înseamnă firmă, organizație, afacere, iar celălalt camaraderie și prietenie. Nu e nevoie să subliniez că al doilea sens apare doar atunci când angajații se lipesc de cultura organizațională. Iar pentru a obține asta, angajatorul trebuie să-l informeze pe candidat despre acest lucru încă din timpul interviului.
Amintiți-vă că o cultură conductivă a companiei îi ajută pe angajați să muncească împreună și să răspundă schimbărilor din afaceri!
Alte articole care poate v-au scăpat:
Și dacă ați învăța leadership-ul ca pe muzică ori karate?
Tehnici de învățare accelerată
Teknik Informatika
4:26 PM, November 2023
Recrutarea bazată pe cultură consolidează succesul organizațional. Cultura echitabilă și recrutarea potrivită asigură satisfacție și productivitate durabile.
regard Tel U