Blog

Blog
Tipologii care nu reușesc niciodată la locul de muncă

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Tipologii care nu reușesc niciodată la locul de muncă

Experiența și cunoștințele își pierd rapid relevanța pentru succesul la locul de muncă. Economistul David Deming, de la Harvard, a studiat sarcinile de la diferite locuri de muncă din 1980 și până în prezent și a descoperit că acelea care se bazează pe competențe sociale au crescut cu 24%, în timp ce acelea care aveau nevoie de cunoștințe tehnice și inteligență au avut o creștere foarte mică. Deming a mai descoperit că cele mai mari creșteri de salarii au avut loc pentru joburile care se bazau pe competențele sociale.

Prin această creștere a accentului pus pe competențele sociale, cei cărora acestea le lipsesc apar ca niște zebre în mijlocul unei herghelii de cai. Și cu toții îi cunoaștem: persoana care nu se oprește din vorbit atunci când încercați să respectați un termen, cei care își asumă fără să clipească meritele pentru ideile voastre sau cei care pleacă lăsându-vă să vă spargeți capetele pentru a le corecta greșelile. Și lista poate continua…

Mai există și o mulțime de persoane inteligente de altfel, dar care nu se pot opri să se împuște singure în picior. Din păcate lipsa conștiinței de sine și a competențelor sociale are un masiv impact dăunător asupra carierelor lor.

Competențele sociale și conștiința de sine sunt componente ale inteligenței emoționale (EQ), iar o cercetare realizată de Talent Smart, care a inclus peste un milion de oameni, a arătat că aceasta este responsabilă în proporție de 58% de performanța la locul de muncă. Cei cărora le lipsește inteligența emoțională sunt în mod clar în dezavantaj!

„Eșecul nu este fatal, dar eșecul de a te schimba poate fi…” – John Wooden

Există anumite tipuri de oameni cărora lipsa inteligenței emoționale le afectează carierele mai mult decât altora. Studiindu-i pe aceștia, puteți evita să deveniți unul dintre ei și, dacă experiența voastră referitoare la citit se apropie de a mea în privința scrisului, vă veți recunoaște cumva în aceste profile de mai jos:

  • Lașii. Frica este un factor motivațional extrem de puternic. De aceea candidații la alegeri spun oamenilor că oponenții lor vor „distruge economia”, iar reclamele spun că „fumatul ucide”. La locurile de muncă, oamenii dominați de frică recurg la un comportament irațional și dăunător. Colegii lași sunt rapizi în învinovățirea celorlalți și în ascunderea sub preș a greșelilor importante și nu se ridică niciodată în apărarea a ceea ce este corect.
  • Dementorii. În seria Harry Potter a doamnei rowling, Dementorii sunt creaturi ale răului care sug sufletele oamenilor din corpurile oamenilor, lăsându-i ca niște carcase lipsite de umanitate. De câte ori un Dementor intră în încăpere, se întunecă și se face frig, iar oamenii încep să-și depene cele mai urâte amintiri. Rowling a declarat că a dezvoltat conceptul dementorilor pe baza oamenilor celor mai negativi – acel tip de oameni care sunt capabili să intre într-o cameră și să extragă toată viața de acolo. Da, dementorii extrag viața dintr-o încăpere impunându-și negativitatea și pesimismul asupra fiecărei persoane pe care-o întâlnesc. Punctele lor de vedere sunt reprezentate întotdeauna de paharul pe jumătate gol, și pot injecta teama și îngrijorarea chiar și în cele mai beningne situații.
  • Aroganții. Oamenii aroganți ne irosesc timpul pentru cp văd tot ceea ce facem ca pe o provocare personală. Aroganța este o falsă încredere și maschează întotdeauna un sentiment major de nesiguranță. Un studiu al Universității din Akron a arătat că aroganța este corelată cu o grămadă de probleme la locul de muncă. Oamenii aroganți tind să fie neperformanți, dezagreabili și să aibă mai multe probleme cognitive decât o persoană obișnuită.
  • Gânditorul de grup. Aceștia aleg calea minimei rezistențe și sunt faimoși pentru propagarea mentalității „așa am făcut întotdeauna”. Dacă vă treziți spălați pe creier cu convingerile celorlalți, aveți grijă. Starea de fapt nu conduce în general către fapte mari.
  • Cei care se răzgândesc. Ăștia sunt foarte rapizi în a da vina pe cineva pentru lipsa realizărilor sau a oportunităților. Chiar dacă uneori o pauză poate să umfle pânzele unei persoane de succes, acest tip de persoane au ajuns acolo prin muncă susținută. Ceea ce răzgândacii nu înțeleg este că atitudinea lor este cea care-i întoarce pe dos și nu circumstanțele…
  • Temperamentalii. Unii oameni nu își controlează deloc emoțiile. Ei își vor proiecta toate sentimentele asupra voastră în timp ce vor fi convinși că voi reprezentați cauza tuturor neajunsurilor prin care trec. Oamenii temperamentali au performanțe slabe datorită emoțiilor lor care le întunecă judecata, iar lipsa lor de control le distrug relațiile. Aveți grijă cu persoanele temperamentale. Atunci când explodează s-ar putea să vă folosească pe post de toaletă emoțională!
  • Victimele. Ăștia sunt greu de identificat pentru la început empatizați cu problemele lor. Dar, pe măsura trecerii timpului, începeți să vă dați seama că momentele lor problematice sunt de fapt tot timpul. Victimele dau la o parte în mod activ orice responsabilitate, transformând rapid orice sarcină într-un munte inaccesibil. Ei nu percep vremurile grele ca pe niște oportunități de a învăța și a crește. Ei le văd ca pe o ieșire.
  • Naivii. Nu vă puteți împiedeca să vă pară rău pentru naivi. Ei sunt cei care fac tot felul de sarcini ingrate. Din anumite motive, persoanele naive se lasă duși de curent până când râul molcom devine un ocean înspumat. Este în regulă să vă negociați salariile, să spuneți nu și, mai ales, să puneți sub semnul întrebării modul în care anumite lucruri sunt făcute. Veți câștiga mai mult respect atunci când veți rezista într-un anumit moment!
  • Cei care se scuză. Pentru fiecare persoană care-și cere scuze, mai există una care face același lucru mult prea des. Oameniii cărora le lipsește încrederea își cer întotdeauna scuze pentru ideile și acțiunile lor. Le este frică de eșec și au impresia că scuzele vor acționa ca o plasă de siguranță. Însă scuzele care nu sunt necesare le șubrezesc ideile și le scad șansele să fie acceptate. Este important ca totnul vocii și limbajul corpului să reflecte impotanța ideilor voastre. Enunțând o idee sau o opinie ca o întrebare este aproape la fel de rău ca a te scuze pentru ea. Dacă credeți că ceva merită merită să fie spus, atunci asumați-vă și spuneți-o cu încredere!

În loc de concluzii

Niciunul dintre aceste comportamente nu reprezintă o condamnare la moarte pentru că ele pot fi eradicate prin dezvoltarea inteligenței emoționale. Tot ce vă trebuie este un pic de conștiință de sine și o puternică dorință de a vă schimba!

Succes!

Alte articole complementare:

Savurarea propriilor erori este cheia succesului

3 greșeli tipice care nu trebuie comise în primele 100 de zile ca manager

Leadershipul și managementul schimbării merg mână-n mână

Evaluarea talentelor și de ce trebuie mers dincolo de CV

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *