„The New One Minute Manager” de Ken Blanchard și Spencer Johnson
Ken Blanchard, fost profesor de management la Cornell University, a scris împreună cu Spencer Johnson în 1982 bestseller-ul „The One Minute Manager”, vândut în peste 17 milioane de exemplare în toată lumea. El propune piste pentru managerul eficient, care împacă eficiența cu performanța și dezvoltarea echipelor. Blanchard și Johnson, cu „The New One Minute Manager” revizitează lecțiile originale și le adaptează, subliniind acum încrederea, respectul și relațiile interpersonale.
Cel mai important minut: cel pe care-l petreceți cu ceilalți
În prefața cărții, autorii scriu că noul simbol „minute manager” – un marker de 1 minut într-un cerc – „reamintește fiecăruia să acorde un minut în fiecare zi pentru a se întâlni cu diferite persoane pe care le coordonează.” Aceasta este o indicație asupra temei principale a cărții: când managerul acordă încredere salariaților, munca este făcută mai rapid și mai eficient. În definitiv, spune Blanchard, „ cea mai gravă eroare este să vă gândiți la toate creierele pe care le avați în echipă, mai curând decât să considerați că nu reprezentați nimic fără ei”. Și adaugă că managerii trebuie să se întrebe ce vor să realizeze în fiecare zi. Blanchard sugerează cadrelor de conducere să acorde un minut pe zi pentru a scrie într-un jurnal – chiar doar un rând sau două – pentru a cadra și a comunica în același timp propriile obiective individuale. Scrisul îi permite să se întoarcă și să revadă în cursul zilei ceea ce a notat, și să măsoare progresele pe care le-a făcut cu adevărat.
Ca lider este normal să fii vulnerabil
„Un mare număr de manageri vor să acționeze ca și cum ar fi perfecți,” spune el. Și totuși dacă anturajul vă admiră competențele, va fi la fel de sensibil la „vulnerabilitatea dumneavoastră, dacă îi indicați că aveți nevoie de timp pentru dumneavoastră însăși. Blanchard a trebuit să facă o biopsie și a trimis un e-mail pentru a le cere salariaților săi să se gândească la el și să-l susțină. „The New One Minute Manager” expune importanța separării emoțiilor personale de activitățile profesionale și de a recunoaște când v-ați atins limitele.
Banii nu sunt un obiectiv
Blanchard afirmă că nu trebuie să te lansezi niciodată în afaceri cu scopul de a te îmbogăți: „Banii nu reprezintă un motiv pentru a face afaceri, sunt doar un subprodus, rezultatul este reprezentat de aplauzele obținute pentru crearea unui mediu motivant pentru echipele dumneavoastră.” Blanchard spune o anecdotă despre perioada pe care a petrecut-o ca profesor la Cornell: „Sunt mereu în dificultate pentru că în prima zi de clasă dau examenul de sfârșit de an.” În timp ce metodele sale deconcertează alți profesori, Blanchard își explică obiectivul de a nu avea doar studenți de „A”, ci de a le preda materia. Același pricipiu se aplică după el și în afaceri. Dacă vă concentrați asupra persoanelor, succesul financiar, care este echivalentul notelor foarte bune de „A”, va apărea.
Cele trei secrete ale managerului
Să definească un scop într-un minut:
- Să planifice obiectivele împreună cu un colaborator, să le descrie clar și pe scurt și să-i arate care este cea mai bună performanță.
- Să-i descrie obiectivele și termenele pe o singură pagină.
- Să-i ceară să revadă obiectivele cele mai importante în fiecare zi, ceea ce ia doar câteva minute.
- Să-l încurajeze să acorde un minut pentru a vedea ce a făcut și dacă acest lucru corespunde obiectivelor sale.
- Dacă nu, este cazul să-l încurajeze să regândească ce trebuie să facă pentru a-și realiza obiectiele.
Minutul de felicitare
- Să-l felicite de îndată ce este posibil.
- Să-i spună că a acționat bine.
- Să exprime ceea ce simte referitor la ceea ce a făcut bine.
- Să-l încurajeze să facă mai mult.
- Să-l facă să înțeleagă că are încredere în el și că-l susține.
Asigurarea minutului de corectare a erorilor
În cursul primei jumătăți de minut…
- Corectați erorile de îndată ce este posibil.
- Confirmați faptele și revedeți eroare împreună.
- Exprimați-vă opinia despre eroare și impactul său asupra rezultatelor.
- Dați-i timp pentru a se simți preocupat de ceea ce a făcut.
În cea de-a doua jumătate de minut…
- Spuneți-i că este mai important decât greșelile sale și expuneți-i toate gândurile bune referitoare la persoana lui.
- Amintiți-i că aveți încredere în el și îi susțineți reușita.
- Iar când minutul de corecție s-a terminat, ați terminat și dumneavoastră supravegherea lui.
Alte articole recomandate:
Planificarea crizei: este cu adevărat necesară?
Cum să vă exploatați mai bine echipa