Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Cum să lucrați cu un colaborator care nu vă place

Vă plângeți de un patron incompetent sau de un coleg ineficient. Dar ce ar trebui să faceți atunci când aveți de-a face cu o persoană pe care nu o suportați? Este posibil să fiți un șef corect cu cel pe care nu-l apreciați pe plan personal? Trebuie să învățați să vă placă fiecare membru al echipei? Iată cum să obțineți tot ce se poate de la un colaborator care nu vă place.

A place pe cineva nu înseamnă management

Bineînțeles că munca dumneavoastră este mai ușoară dacă vă place fiecare membru al echipei dumneavoastră. Dar nu este în mod necesar cel mai bun lucru pentru grup sau pentru organizație. A se place într-un grup nu este necesar pentru reușita întreprinderii. De altfel este imposibil să construiești o echipă compusă numai din persoane cu care-ți place să ieși la un grătar. În plus, sunt o groază de capcane atunci când nu vă place un colaborator: în mod conștient sau nu îl puteți coordona greșit sau să nu-l tratați așa cum trebuie, eventual să nu reușiți să observați avantajele pe care le poate furniza echipei dumneavoastră.

A vă place prea mult este mai rău decât a vă place prea puțin

Bineînțeles că vă puteți strâmba la glumele sale proaste sau la modul său de a fluiera în birou, dar așa veți deteriora și mai mult relația cu el. Pe planul performanței, a vă place prea mult o persoană pe care o coordonați reprezintă o problemă mai mare dcecât a vă place prea puțin. Sunteți atras în mod natural de cel care lucrează bine, vă dă vești bune sau vă flatează. Totuși cel care contestă sau provoacă împinge grupul spre succes. Persoana cu un punct de vedere diferit, căreia nu-i este teamă să-și exprime ideile, împiedică adesea întreprinderea să greșească.

Concentrați-vă asupra dumneavoastră

Sigur timpul vi se pare că trece prea încet lângă acela care nu vă place. Dar trebuie să învățați să vă gestionați frustrarea și mai ales să vă concentrați pe ceea ce vă irită la el, pe motivul care vă face să reacționați astfel. Persoana în cauză vă deranjează sau vă reamintește de cineva dezagreabil? Vă este teamă că sunteți ca el? Gândiți-vă cu onestitate la ceea ce reprezintă pentru dumneavoastră, la situațiile și comportamentele care vă irită cel mai mult. O dată detectate aceste elemente declanșatoare, vă puteți adapta sau modifica comportamentul. Este întotdeauna mai ușor să vă schimbați dumneavoastră percepția decât să-i cereți să se schimbe.

Rămâneți echitabil cu el și cu ceilalți

Toată lumea vrea să-l placă șeful. Oricare ar fi sentimentele dumneavoastră pentru acest colaborator, el va fi sensibil la atitudinea dumneavoastră și va presupune că orice dezaprobare sau distanțare se datorează mai mult performanței sale decât unui resentiment personal. Este mutarea dumneavoastră, cu atât mai mult cu cât trebuie să rămâneți echitabil, imparțial și înțelegător. Veți marca puncte în fața celorlalți membri ai echipei arătându-vă mărinimos.

Încercați să fiți pozitiv

Nimeni nu este plictisitor în proporție de 100% și este mai ușor să vedeți ce este mai bun la favoritul dumneavoastră și ce este mai rău la cel pe care nu-l suportați. Observarea lacunelor favoritului și identificarea atuurilor celui care nu vă place vă poate ajuta să fiți mai echilibrat. A căuta lucruri care vă plac totuși la el poate fi dificil, dar vă va ajuta să-l coordonați mai bine și să-i canalizați talentul către obiectivul echipei. Depășiți-vă sentimentele și întrebați-vă ce poate face cel mai bine, ținând cont de talentele și limitele sale.

Sfătuiți-vă cu un alt director

Atunci când cineva vă irită, cel mai bine este să fiți atent și să păstrați un maxim de discernământ și de reținere în evaluarea situației. Folosiți și pentru el normele pe care le folosiți cu ceilalți. Dacă vă este dificil să rămâneți obiectiv, cereți sfatul unui alt director în care aveți încredere și care cunoaște munca persoanei în cauză. Îi puteți cere chiar să-i evidențieze punctele forte. Leadership-ul interpretat greșit devine o aventură solo atunci când de fapt este vorba de un sport de echipă.

Petreceți mai mult timp împreună

Este probabil ultimul sfat pe care doreați să-l auziți, dar acest lucru vă va ajuta să obțineți o vizibilitate mai bună. Uneori medicamentele puternice sunt eficiente. Studiile demonstrează modul în care o colaborare pentru îndeplinirea unor sarcini dificile are tendința de a genera afinități. În timp, a lucra în strânsă colaborare cu el vă poate determina să-l apreciați. Implicați-l într-un proiect dificil sau cereți-i să vă secondeze într-o acțiune importantă. Și mai ales, țineți minte că favoritul de astăzi poate să-și piardă poziția, iar cel care vă irită să vă câștige încrederea.

Articole complementare recomandate:

Cum să gestionați un feedback care vă ofensează

Managementul și starea de bine a colaboratorilor

Nu delegați mai mult ci mai eficient

Soluția ascunsă în spatele conflictului

1 Comment

  • RenaldoRDech

    11:35 PM, July 2015

    Great post. I was checking constantly this blog
    and I am impressed! Extremely helpful info particularly
    the last part 🙂 I care for such info a lot.
    I was looking for this certain information for a very long
    time. Thank you and good luck.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *