Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Sfaturi pentru tinerele mame care vor să fie active și fericite

Împăcarea vieții profesionale cu cea personală nu este simplă, mai ales dacă sunteți femeie. Nu v-ați culpabilizat niciodată când părăsiți biroul la ora 18? Nu v-ați întrebat niciodată dacă n-ar fi mai bine să lucrați cu timp parțial pentru a vă ocupa de casă și de familie? Pentru că, așa ca mulți oameni, doriți să faceți totul (bine), Marlene Schiappa, fondatoarea blogului „Maman travaille”, a reunit mărturii, păreri ale experților, sociologilor, ai directorilor de resurse umane, pentru a livra 200 de trucuri pentru a fi în același timp active și fericite. Iată câteva dintre ele.

Cereți ajutor

Ambițioasă și pasionată de munca dumneavoastră, visați să faceți carieră fiind și mamă în același timp. Dacă obstacolele sunt numeroase, ele nu sunt insurmontabile. „Trebuie să găsiți un mod de gardă adaptat ritmului vostru profesional”, vă sfătuiește Marlene Schiappa, ea însăși mamă a două fete. „Dacă doriți să vă încredințați copilul unei bone, iar aceasta este prea departe de domiciliu, este mai bine să vă orientați spre o creșă.” Pe scurt fiți pragmatică. De asemenea, blogărița propune să vă găsiți ajutor în mediul apropiat: vecine, mamă, soacră, prietene. „Trebuie să identificați persoanele resurse și să nu ezitați să le cereți ajutorul.” Un bun mijloc pentru a fi mai senine la locul de muncă în cazul unui eveniment neprevăzut.

Lupta contra complexului Cenușăresei

Referitor la carieră, nu vă așteptați să obțineți o promovare în câteva luni așteptând pasiv să vă cadă-n cap. Trebuie să vă debarasați de complexul Cenușăresei. Acest complex, identificat de jurnalista americană Colette Dowling în anii 80, constă în dirnța inconștientă de a fi luată sub protecția cuiva. Luați-o înainte, preluați ofensiva. Chiar dacă sunteți în același timp mamă, menajeră și cadru, „ucideți zâna bună din voi” și puneți-vă pe treabă.

Organizarea propriei incompetențe domestice

De altfel, pentru cele care au tendința de a se lăsa acaparate de sarcinile domestice (chiar și în ziua de azi femeile își asumă peste 2/3), un singur sfat, scăpați de lest și nu vă transformați în inspectoare atunci când soțul a luat și el (o dată) inițiativa alegerii hainelor pentru copil sau de a spăla geamurile. Se sugerează chiar să vă organizați prorpia incompetență domestică. Dacă-i veți spune soțului că nu știți să faceți un anumit lucru, există posibilitatea ca el să-l facă în locul vostru. Presiunea inegalității repartiției sarcinilor menajere ori parentale apare ca o veritabilă frână a carierei. Este deci necesară stabilirea unui echilibru.

Educarea șefului

Ei bine, e o muncă pedagogică de făcut și la birou. În multe cazuri, șeful sau șefa nu este prea înțelegător (toare) când sunați pentru o zi liberă pentru „un copil bolnav” ori pentru că prea des vă faceți doar orele de muncă și atât. Soluția poate fi abonarea șefilor la un newsletter despre calitatea vieții la locul de muncă ori să-i faceți să descopere site-uri web despre paritate. În mod evident totul este o problemă de subtilitate.

Ștergeți-vă sentimentul de culpabilitate

Rămâne să scăpați de acest sentiment de culpabilitate care vă roade de fiecare dată când ajungeți târziu acasă ori plecați în delegație. Trebuie să reușiți să vă detașați de sfaturile cumnatelor, prietenelor ori vecinelor. Ceea ce este valabil pentru ele nu este neapărat și pentru dumneavoastră. Fiecare experiență este unică. Iar dacă v-ați săturat să nu ajungeți niciodată mai devreme de ora 19 în fiecare seară, organizați-vă o „evadare” lunară, așa cum a făcut de exemplu o tânără mamă care-și părăsea serviciul o dată pe lună la ora trei pentru a putea ajunge să-și ia copiii de la școală și să vorbească cu profesorii. Și asta o făcea să se simtă foarte bine…

Alte articole recomandate:

Ce nu trebuie să-i spuneți niciodată patronului

Cum îi spuneți la revedere șefului dumneavoastră când v-ați găsit un alt job

Lecții greu de învățat

Gânduri nocive de eliminat pentru a reuși

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *