Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Cum să reușiți să inovați

Atunci când vreți să cuceriți o nouă piață sau să faceți o nouă achiziție, căutați un anumit consens la consilieri și validați cu echipele soliditatea și pertinența alegerii proprii. Dar consensul costă scump. Iată câteva repere pentru a investi cu un rezultat bun.

Testați o idee nouă, dar nu prea mult

Maxwell Wessel confruntă într-un articol tezele diferiților experți referitoare la oportunitatea de a testa sistematic o idee nouă. Rita McGrath explică importanța identificării riscurilor în întreprinderile cu risc inerent ridicat, Rosabeth Moss Kanter încurajează conducătorii să-și multiplice micile experiențe, iar Eric Ries și Steve Blank ne atrag atenția despre valoarea experimentării sistematice și contabilizarea acesteia. Mesajul este clar: testarea fără încetare a ideilor este esențială pentru o creștere organică. Testele micșorează valoarea unei investiții eliminând incertitudinea, măresc viteza de inovare și reduc costul unui eșec. În același timp căutarea consensului încetinește și mărește costurile testărilor, penalizând în același timp valoarea experimentelor. Conform lui Milton Friedman, valoarea capitalurilor private permite simplificarea actului de a experimenta într-o societate capitalistă. În loc de a căuta consensul, piața sparge cercul vicios al convingerii tuturor părților implicate. Atunci când un antreprenor individual trebuie să convingă câteva persoane, într-o întreprindere, trebuie să caute consensul. Provocarea constă în căutarea ideilor, în a evita investiția în cele mediocre, acționând rapid pentru a garanta rezultat bun al investiției.

Distincția între investiția experimentală și cea operațională

Anumite idei complexe și dificil de experimentat în mod sistematic sau cu un cost scăzut necesită totuși un consens înainte de a le experimenta, în timp ce altele, mai puțin riscante și oneroase, pot avansa în mod diferit. Managerii unei organizații moderne au nevoie de procese diferite în funcție de tipul investiției. Un proces unic în căutarea finanțării reprezintă o eroare.

A decide la cel mai jos nivel posibil

Cadrele superioare sunt ocupate și vor să controleze totul, ceea ce este irealizabil. Pentru a fi suplu și inovator, decizia trebuie luată la cel mai jos nivel posibil, dar nu prea jos. Acest cel mai jos nivel se schimbă în funcție de situație. Cu cât se urcă mai mult în ierarhie pentru a lua o decizie, cu atât aceasta se rarefiază. Este mai bun un decident competent, dar mai puțin calificat, pentru a acționa conform unui calendar mai scurt, decât decizia întârziată a ierarhiei. Pentru ca o decizie să fie luată la un nivel ierarhic minim, trebuie să recrutați oameni inteligenți, care știu să ia o decizie bună și nu oameni care doar respectă ordinele, să le definiți obiective, roluri și limite clare.

Sancționați risipa, nu eșecul

Majoritatea cadrelor preferă să urmeze directivele și să nu ia decizii care pot avea un impact asupra propriului salariu. Pentru a inova cu adevărat, nu trebuie să pedepsiți eșecul, ci risipa; cel care risipește resursele eșuând de două ori în același mod ori care pierde timp în ședințe care nu folosesc la nimic. Personalul inovator încearcă să-și extindă limitele, să învețe lucruri noi și să le pună în aplicare. „Small is beautiful” se aplică din plin aici. Ce-i mic limitează eșecul și necesitatea unui consens. În propria căutare a inovației este mai bine să utilizați cu discreție consensul, pentru că este un instrument puternic, dar care nu este adaptat oricărei ocazii.

Articole complementare:

Căi de ameliorare a eficienței în management

Resuscitarea artei de a pune întrebări

Ceea ce spuneți este important – cum să comunicați mai bine în timpul schimbărilor

Cum să dați stresului lovitura de grație

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *