Blog

Blog
Demistificarea delegării

Comments (0) - Uncategorized

Demistificarea delegării

Când trebuie să delegați?

Abilitatea de a delega este o resursă importantă. Aceasta vă permite, ca lideri, să fiți mai eficienți în privința utilizării timpului și al productivității. De asemenea vă oferă oportunități pentru a observa și evalua competențele membrilor echipei. Până la urmă, rolul vostru ca lideri este de a vă ghida echipa, iar pentru a face în mod eficient acest lucru trebuie să înmânați proiecte altora – proiecte care să le capitalizeze calitățile unice.

Atunci când suntem puși jos de sarcinile zilnice este dificil să mai excelăm. Acceptarea faptului că avem limite nu înseamnă că suntem slabi, ci realiști. Atunci când le permitem celorlalți să ne ajute cu anumite proiecte și sarcini, este benefic pentru ambele părți. Delegarea economisește timp și bani și ajută la prevenirea greșelilor. Deci dacă vă simțiți suprasaturați, delegați!

În plus, delegați atunci când vreți să dezvoltați anumite calități la anumite persoane. Delegația făcută corect vă demonstrează interesul în dezvoltarea și succesul celeilalte persoane. Atunci când delegați efectiv vă arătați încrederea în persoana cătuia îi acordați responsabilitatea.

Către cine delegați?

Ei bine, acest lucru nu este simplu, dar dacă aplicați anumite reguli standardizate și vă folosiți bunul simț, lucrurile ar trebui să meargă bine!

  • În primul rând, delegați către persoana cea mai calificată. Atunci când un lucru trebuie făcut, puteți fi prea preocupați de anumite prietenii personale și dacă veți supăra sau nu pe cineva. Mulți cad în capcana delegării către prieteni sau apropiați. Și eu cred că asta este o prostie. Este dificil să critici în mod onest și să dai indicații unor prieteni apropiați.
  • Luați în considerare talentele naturale ale celor cărora le delegați. Nu încercați să introduceți un cub într-o gaură rotundă. Dacă cineva este bun la cifre, nu înseamnă că va reuși în cadrul serviciului pentru clienți. Dacă vă gândiți că sunt buni la asta, întrebați-i mai întâi. Nimic nu e mai prost decât să fii obligat să duci la îndeplinire o sarcină de care nu ești încântat sau nu crezi că ești potrivit pentru ea.
  • Personalitatea unei persoane are un rol uriaș în tipul de muncă în care poate excela. Este o persoană tăcută și rezervată? Este o persoană deschisă spre ceilalți, convingătoare? Îi place să lucreze singură sau preferă camaraderia? Toate sunt întrebări esențiale pe care trebuie să vi le puneți înainte de a delega o sarcină.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Cum îi spuneți la revedere șefului dumneavoastră când v-ați găsit un alt job

Întrebări care dau forma oricărui program de schimbare

Erorile pe care antreprenorii le-ar putea evita

Ce nu trebuie să-i spuneți niciodată patronului

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *