Comunicarea are, înainte de orice, o regie
„Pentru că, imaginează-ți, ceea ce vreau să-i arunc nu e chiar de colo, am nevoie de ambianță!”
Încă o replică inspirată dintr-un film franțuzesc… Și da, comunicarea înseamnă în primul rând o regie!
Un principiu important al comunicării de criză
Un alt principiu important al comunicării de criză este „crearea ambianței”, mai ales atunci când aveți un mesaj dificil de transmis! Nu aruncăm orice informație pe același ton, nici măcar pe același canal, și mai ales nu cu aceeași scenografie. Să fie clar: comunicarea, trebuie să aibă în primul rând o regie, și nu în primul rând pentru a înșela sau a disimula, ci pentru că nu vorbim unui grup de necunoscuți sau de clienți, așa cum vorbim cu prietenii.
Îngrijiți-vă de formă pentru a face să treacă fondul
Această constatare, pe care atât de mulți manageri o iau ca de la sine înțeleasă în timpuri normale, are în mod curios tendința de a fi uitată pe timp de criză. Și totuși, în aceste momente, o prezentare sau o regie proastă este pașaportul către infern! Deci, aveți grijă, fără o ordine precisă, la tonul vocii, postura fizică, îmbrăcăminte, decor, expresia feței (nu vom trece un mesaj de tipul „totul merge bine”, cu o figură de înmormântare) etc.
Un bun consultant în comunicare vă va învăța toate aceste trucuri care funcționează.
Alte articole pentru dumneavoastră:
Planificarea crizei: trecerea de la „ce să fac” la „cum să fac”