Blog

Blog
Cum să vă creați propriile reguli de echilibru în viață

Comments (0) - Uncategorized

Cum să vă creați propriile reguli de echilibru în viață

Acum câteva seri, mi-a piuit telefonul când mă dusesem deja în dormitor la culcare și totuși m-am întins după el, am citit mailul care tocmai intrase și am răspuns înainte de a mă culca. Făcând asta mi-am încălcat una dintre propriile reguli, de a nu folosi dispozitivele mobile în dormitor, decât pe post de ceas deșteptător. Am făcut această regulă pentru că vreau ca dormitorul să fie un sanctuar, un loc al liniștii, unde mă destresez și îmi încarc bateriile. Dacă mă gândesc la muncă în dormitor, mă simt ca și cum nu aș mai avea nicio scăpare, niciun simț al echilibrului între muncă și viață.

V-ați creat vreodată pentru voi vreo asemenea regulă, de păstrare a unui echilibru între muncă și viață? Ceva de genul: „N-am de gând să mai stau la birou după ora șase seara! Nu mai lucrez sâmbăta! Nu mai vorbesc despre serviciu la cină!”

Dacă nu ați făcut-o, poate ar fi cazul s-o faceți. Ce schimbare, mare sau mică, vă poate aduce acest lucru în viață?

Ce simțiți că vă lipsește cel mai mult în viață? Timpul cu familia? Un somn bun noaptea? Timpul pentru relaxare în weekend? Creați-vă o regulă care să vă îmbunătățească acest aspect al vieții. Creați-o în termeni pozitivi, cum ar fi: „Voi începe să plec de la birou înainte de șase pentru a mă bucura de mai mult timp seara cu copiii.”

Respectarea regulii este însă piesa crucială. Deci cum veți face ca această schimbare a echilibrului dintre muncă și viață să dureze? În primul rând trebuie să vă faceți regula vizibilă. Puneți-vă un reminder unde o puteți vedea atunci când aveți nevoie să o faceți. În exemplu meu, ar fi trebuit să am un post-it pe telefon pentru a nu-l folosi în dormitor. Pentru voi, reminderul poate fi o alarmă pe telefon care să vă atenționeze că trebuie să plecați de la birou la ora șase sau un bilet pe masa unde luați cina care să vă amintească să nu vorbiți despre muncă în timpul cinei.

Apoi găsiți-vă ajutoare. Rugați un coleg sau pe soț/soție să vă reamintească noua voastră regulă. Folosiți-vă de tehnologie în avantajul vostru. Există întotdeauna posibilitatea să vă opriți alertele în afara orelor de lucru sau să instalați mesaje automate de răspuns care spun „Îmi cer scuze, dar s-ar putea să nu vă răspund la acest mail până luni.”

Și până la urmă, nu renunțați. Se întâmplă lucruri care vă fac să vă încălcați regula din când în când. Dacă vă încălcați propria regulă, așa cum am făcut și eu, spuneți-vă că este doar un pas înapoi temporar și că veți reveni și veți întări regula. Vreți să vedeți imaginea de ansamblu, îmbunătățirea pe termen lung asupra echilibrului dintre muncă și viață.

Existența unui set de reguli pentru echilibrarea vieții dumneavoastră vă poate ajuta să prioritizați și să vă pregătiți pentru ricoșeurile care pot să apară pe traseu. Încercați pe cât puteți să limitați excepțiile și urmăriți-vă regulile pe care le-ați stabilit pentru echilibrarea muncii cu viața privată. O dată ce ați găsit acest echilibru fericit între muncă și timpul personal, veți fi mai împliniți în carieră și mult mai fericiți ca prieten și membru al familiei.

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

5 escrocherii de care trebuie să vă feriți în domeniul francizelor

Decizii bune de luat atunci când vă căutați un loc de muncă

Churchill despre caracteristicile unui lider adevărat

Ameliorându-vă capacitatea de a asculta veţi deveni foarte interesanți şi productivi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *