Blog

Blog
Crowdtiming – a vă dona timpul pentru un proiect

Comments (0) - Uncategorized

Crowdtiming – a vă dona timpul pentru un proiect

Severine Pelleray și Roxane Julien, fondatoare ale platformei Fullmobs, introduc valorile economiei sociale și solidaritatea în lumea startupurilor. Și au luat și un premiu de 25.000 de euro în urmă cu câțiva ani pentru acest lucru.

De la crowdfunding la crowdtiming

Cunoașteți deja termenul de crowdfunding, de la englezescul crowd care înseamnă mulțime și funding pentru finanțare. Numit de asemenea finanțare participativă, acest sistem constă în utilizarea unei platforme web pentru a pune în contact persoanele care dezvoltă un proiect, cu internauții care doresc să investească. Crowdfundigul se sprijină pe filozofia de a „cere mai puțini bani de la mai multă lume, în loc să ceri mai mulți bani de la un grup restrâns”. Cu Fullmobs, elementele fundamentale rămân aceleași, dar este vorba de timp și nu de bani. Crowdtimingul – „timpul dat de cei mulți” constă în a propune unei comunități să susțină un proiect pe care îl alege, donând nu bani ci un pic de timp, de la un clic până la un weekend cel mult. Proiectele sunt în general evenimente sau acțiuni punctuale pentru care organizatorii au nevoie de susținere de toate felurile.

Călătorii și brainstorminguri

Severine Pelleray și Roxane Julien s-au asociat mai întâi în jurul unor valori comune, înainte de a defini ceea ce va deveni întreprinderea lor. Amândouă, trecute de 30 de ani, căutau să dea un sens muncii lor. Întâlnindu-se s-au întrebat cum pot ameliora societatea și raporturile umane. De la brainstorming la observație, ele au inventat conceptul de crowdtiming în 2015.

De exemplu, startupul Newmanity a dorit să sensibilizeze internauții la poluarea digitală. Ei au făcut vâlvă explicând că 30 de mailuri stocate inutil în inbox echivalează cu un bec de putere mică aprins o zi întreagă. Campania lor i-a invitat pe cei care doreau să-și golească la maxim inboxurile. Recompensa participării lor era plantarea a 1.000 de arbori pentru 1.000 de internauți particpanți.

„Oamenii sunt sătui de trebuie

Orice poate să se implice la propriul său nivel, conform propriei agende, propriilor locații și sensibilități. „Oamenii au nevoie să se implice în diverse cauze, dar au nevoie să se simtă liberi în implicarea lor. Le este silă de trebuie, explica Severine Pelleray într-un interviu.

În primul an de existență, platforma a avut 8.000 de utilizatori în Franța din rândul colectivităților, a întreprinderilor și actorilor din economia socială și solidară pentru a-i ajuta să mobilizeze populația în jurul cauzei lor. A face bine în societate pare să fie un concept care are vântul din pupa! Pe când o asemenea platformă și la noi? Pentru că întreprinderi și asociații din economia socială există, dar sunt prea puțin vizibile…

Articole complementare:

Adevăratele provocări ale digitalizării nu sunt date de tehnologie

Viitorul nu mai e ce-a fost…

Acțiuni care vă pun în valoare leadership-ul

Cum să fidelizați angajații din generația Y

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *