Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Valorile întreprinderii pentru a uni și a motiva

O întreprindere din două și-a definit niște valori, iar pentru mai mult de o treime este vorba de un demers pe termen lung (de peste 20 de ani). Dar care este utilitatea lor? Cum sunt ele exprimate și transmise? Valorile sunt oare creatoarele unui angajament mai important? Iată mai jos rezultatele obținute în urma unei anchete europene printre 400 de directori ai unor întreprinderi cu peste 50 de salariați.

Valorile pentru a uni și a motiva

Aproape jumătate dintre întreprinderile interogate au definit valori și printre ele, 48% au definit între 3 și 5 valori. Iar acest demers nu este recent pentru că valorile a 35% dintre întreprinderi au mai mult de 20 de ani! Pentru 97% dintre companii, ele corespund în continuare realității și numai jumătate dintre ele au în plan revizuirea lor într-un viitor cât de cât apropiat.

Dividendele retrase dintre valorile întreprinderii

Conducătorii admit cu toții că valorile aduc multe oamenilor și întreprinderii în întregul său. Ele dau forță culturii întreprinderii și favorizează un comportament etic al colaboratorilor. Ele luminează acțiunea tuturor dându-i un sens care contribuie la motivarea personalului, iar managerii găsesc în plus o referință și o inspirație pentru a cadra, a conduce și a decide. Valori bine identificate ghidează de asemenea comunicarea internă și externă, servesc drept soclu pentru managementul schimbării și asigură reputația întreprinderii.

Însușirea valorilor facilitată prin instrumente

Aceste valori se regăsesc în toate formele de comunicare ale companiei: carnet de primire, broșură, site internet, evenimente, relații publice, jurnal intern, intranet, relații cu presa, raport anual, publicitate comercială și instituțională.

O întreprindere din două nu și-a definit valorile

Conform lui Thierry Wellhoff, Președinte al Wellcom, „Chiar dacă sunt ancorate de multă vreme, principiile definirii valorilor întreprinderii nu sunt încă destul de răspândite în organizații așa cum ne-am putea imagina. O mare proporție dintre ele nu le-a definit cu adevărat (54% dintre organizații conform sondajului). Un rezultat care trebuie comparat cu Indexul Internațional al valorilor care dezvăluie că majoritatea întreprinderilor afișează valori. Acest lucru se explică aparent prin distanța dintre valorile afișate și cele desfășurate și integrate în mod efectiv în intern.”

Alte articole recomandate:

Idei preconcepute despre căutarea unui job

Crearea unei relații de lungă durată cu clienții

Idei preconcepute despre creatorul unei companiiDefinirea orientărilor culturale ale fiecăruia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *