Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cea mai importantă strategie

Cheia unei afaceri de succes este agilitatea

Cu majoritatea indicatorilor economici care sugerează relansarea economică pe plan mondial, este tentant pentru o afacere care a trecut cu succes prin furtună să răsufle ușurată și să privească înainte spre o perioadă mai relaxată. Dar experiența ne spune că automulțumirea este cea mai mare greșeală pe care o putem face în afaceri!

Cea mai importantă strategie

Multe companii pierd din vedere cea mai importantă strategie dintre toate: crearea unei culturi a agilității. Iar aceasta ar trebui să fie prima prioritate strategică a fiecărei companii deoarece cultura este cea care face companiile capabile să fie flexibile, să se întoarcă în orice direcție și să execute orice strategie.

Culturile agile se traduc prin gândire avansată și inovație, evitând „noi așa facem lucrurile aici”, „mereu am făcut așa”, etc. etc., mentalitate care face companiile să înghețe și apoi să rămână rapid în urmă.

Dar cum definiți agilitatea organizațională?

O definiție foarte bună a agilității organizaționale este cea dată de Lee Dyer și Richard A. Shafer de la Universitatea Cornell:

„Agilitatea organizațională este capacitatea de a fi adaptabil la infinit fără a fi nevoit să schimbi. Organizațiile agile reușesc să dezvolte o capacitate intrinsecă de a se roti, a se flexa și a se ajusta, fie singure ori împreună cu partenerii de alianță, pe măsură ce circumstanțele se schimbă și fac acest lucru în mod firesc.”

A fi adaptabil la infinit este cheia aici și există o singură modalitate de a o face: crearea unei culturi care are o capacitate internă pentru agilitate.

Agilitatea este legată și de creșterea profitabilă: cercetările Massachusetts Institute of Technology sugerează că creșterea veniturilor firmelor agile este cu 37% mai rapidă și generează profituri cu 30% mai mari decât în cazul companiilor lipsite de agilitate.

Care sunt principalele bariere în fața agilității?

Barierele interne – cultura – împiedică organizațiile să fie agile.

Barierele includ orgoliul, mulțumirea de sine și rezistența la schimbare, dar și deciziile proaste, lipsa alinierii în jurul strategiei, viziunii și valorilor, starea de spirit opusă riscului, ideile fixe și războaiele interne.

Prima prioritate strategică

Crearea unei culturi a agilității este posibilă și trebuie să fie prima prioritate strategică pentru că ea crează abilitatea organizației de a se ajusta pe orice direcție și de a executa orice strategie.

Alte articole care v-ar putea interesa:

Cum să vă optimizați spațiul de lucru pentru creșterea productivității

Colaboratorii care vă pot ajuta startup-ul să decoleze

Cultivarea unei mentalități de antreprenor de succes

Cum să relaționați eficient pentru găsirea unui job

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *