Blog

Blog
Obiceiurile tehnice ale generației Z pot surprinde resursele umane

Comments (1) - Uncategorized

Obiceiurile tehnice ale generației Z pot surprinde resursele umane

Experții spun că există o generație interesantă, prudentă în spatele celor din Millenium.

Membrii generației Z – generația viitorilor lucrători, care acum au cel mult 20 și un pic de ani – nu au cunoscut lumea fără telefoane inteligente. Și totuși sunt mai puțin înclinați să-și folosească smartphone-urile pentru recreere în timpul orelor de muncă decât milenarii. Ei evită Facebook și sunt mai puțin preocupați de confidențialitatea lor atunci când folosesc tehnologiile native pentru ei.

Interviurile cu experți și un studiu recent al obiceiurilor la locul de muncă al celor născuți la mijlocul anilor 90 și mai târziu – care sunt cunoscuți drept Generația Z, Centeniali sau iGen – au dezvăluit diferențe profunde între cei mai tineri membri ai forței de muncă și rudele lor din Millenium.

Studiul intitulat „iGen Tech Disruption” a fost coordonat de The Center for Generational Kinetics, Austin, Texas, companie specializată în cercetarea generațională.

Deși membrii generației Z consideră că este acceptabil să folosești un smartphone în aproape orice situație socială – inclusiv în timpul serviciilor religioase sau chiar la propria căsătorie – numai 6% consideră că este OK să transmită mesaje, să vorbească și să navigheze pe web în timpul orelor de lucru. Aceasta este comparată cu cei 18% din Millenium.

„Când ajungi la vârsta adultă fără a-ți aminti perioada de dinaintea telefoanelor inteligente – ceea ce este adevărat pentru toți cei din generația Z – acest lucru schimbă fundamental așteptările la locul de muncă, de învățare și de comunicare”, spune Jason Dorsey, cofondator al The Center for Generational Kinetics.

„Această generație a luat telefonul în mână în primul rând pentru a găsi răspunsul la o întrebare, a învăța o nouă competență, a aplica la un job sau pentru a se conecta cu prietenii”, spune Dorsey, un expert al generațiilor Z și Millenium. „Nu-și vor aminti niciodată o perioadă când nu exista această opțiune. Acest lucru înseamnă că atunci când se înrolează în forța de muncă, ei se așteaptă ca totul să fie mai întâi mobil, de la comunicare și colaborare, la strategiile de training, retenție și implicare.”

Resurse Umane: fiți gata pentru generația Z

Experții spun că dependența de și atitudinea față de tehnologie a acestei generații va schimba lumea muncii.

„În principiu, dacă ați crezut că milenarii au fost dificili pentru companii cu așteptările lor tehnologice, generația Z a dus totul la un alt nivel,” a adăugat Dorsey.

Resursele Umane vor trebui să se adapteze. Lumea recrutării se întoarce cu susul în jos datorită preferințelor tehnologice ale generației Z, care folosește telefonul mobil pentru orice. Angajatorii care nu transmit joburile pe Twitter și ale căror aplicații nu sunt optimizate pentru telefoanele mobile vor avea mai puțini aplicanți din generația Z. Generația Z nu folosește e-mailul, iar angajatorii se zbat să obțină răspunsuri când trimit mesaje vocale sau mailuri pentru a stabili interviuri. Angajatorii vor trebui să-i învețe pe cei din Z să folosească emailul după angajare.

Generația Centennial este mai precaută cu mediile sociale, datorită naturii „eterne” a postărilor. Ei preferă Vine, Snapchat și Twitter. Acolo se uită ei pentru anunțurile de angajare.

Un sondaj al firmei de servicii de resurse umane Ranstad și al celei de consultanță Millennial Branding a descoperit că 28% dintre respondenți au spus că mai mulți bani i-ar motiva să lucreze mai mult și să rămână mai mult timp la același angajator, față de 42% dintre respondenții din generația Y.

„Gen Y and Gen Z Global Workplace Expectations Study” a mai dezvăluit că deși generația Z a crescut cu tehnologia, 53% dintre respondenții de generația Z preferă comunicarea față în față în locul instrumentelor ca mesageria instantanee și video conferințele. Generația Z consideră că Facebook, mesageria instantanee și emailul le distrage atenția.

„Generația Z are un avantaj clar asupra generației Y pentru că par a fi mai realiști în loc să fie optimiști, sunt mai orientați spre carieră și se pot adapta rapid la noua tehnologie pentru a lucra mai eficient,” spune Dan Schawbel, fondator al Millennial Branding și autor al Promote Yourself. „În plus, pentru că generația Z a văzut cum s-a zbătut generația Y în timpul crizei, ei vin la locul de muncă mai pregătiți, mai puțin plini de ei și mai echipați pentru succes,” adaugă Schawbel.

Generația Z are tendința de a fi mai politicoasă, mai aplecată spre a-și găsi un mentor și mai puțin confruntațională la locul de muncă. Au crescut într-o perioadă de mari inovații tehnologice așa că sunt foarte digitali și înțelegători din punct de vedere social. Așteptările lor referitoare la tehnologie și experiența ca utilizatori la locul de muncă sunt foarte mari. Aparent această generație este mai pragmatică și au o etică a muncii foate puternică.

Studiul evocat la începutul articolului mai dezvăluie că:

  • Membrii generației Z par să fie mai practici la locul de muncă decât cei din Millenium. Membrii generației mai tinere sunt mai doritori să accepte slujbe mai prost plătite și să înceapă oriunde pot într-o companie.
  • Generația Z gândește altfel confidențialitatea online. Ei sunt în mod semnificativ mai puțin îngrijorați decât alte generații referitor la intimitatea lor atunci când folosesc tehnologii native pentru ei, cum ar fi apps-urile de plată mobilă și mediile sociale. Totuși sunt mai îngrijorați în privința protejării identității când plătesc cu cardul și atunci când folosesc website-uri sau apps-uri de dating.
  • Social media le determină acestora sensul propriei munci. Mai mult decât oricare altă generație, Z spune că mediile sociale le afectează stima de sine, popularitatea și modul în care oamenii îi văd și le influențează perspectivele la locul de muncă și cele de dating. În plus, 37% spun că social media le afectează fericirea.
  • Preferința generației Z pentru Vine, Instagram și Twitter ca primele site-uri preferate de social media va avea impact asupra locului în care își caută un loc de muncă și cum privesc un brand organizațional. Pentru această generație, reputația unei companii va fi determinată în mare măsură de prezența sau lipsa acesteia pe aceste site-uri de social media.

S-a descoperit că generația Z preferă comunicarea și rețelele sociale pe bază de imagini și video, cu mai puțin text. Acest lucru se va extinge și în brabding-ul angajatorilor, în recrutare și în aplicațiile pentru un loc de muncă.

Alte articole complementare recomandate:

Cum să rezistăm păcatelor capitale ale recrutării

Chiar or fi idioții cei mai buni lideri?

Despre importanța cărților de vizită în lumea profesională actuală

Cum să deveniți un antreprenor genial

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *