9 chei pentru a fi percutanți în găsirea unui loc de muncă
De ceva vreme modul eficient de abordare al pieței muncii s-a schimbat. Google a înlocuit de multe ori CV-ul, iar recrutorul petrece mai puțin timp citindu-vă CV-ul. Prezența dumneavoastră socială contează mai mult decât orice, cuvintele cheie și e-reputația sunt determinante. Să ne concentrăm pe caracteristicile pieței muncii actuale pe care trebuie să le integrați în strategia dumneavoastră pentru a fi percutanți.
Înlocuirea CV-ului cu Google
Recrutorii utilizează acum Google și LinkedIn pentru a căuta talente, în loc să plătească baze de date sau site-uri de recrutare. De fapt numeroase întreprinderi procedează în același fel și trec printr-un proces de selecție Google. Aceasta înceamnă că prima pagină a rezultatelor dumneavoastră pe Google contează mai mult ca oricând pentru a provoca o întâlnire.
30 de secunde pentru un CV
Astăzi CV-ul este folosit în principal pentru selecție, în timp ce deciziile reale sunt luate după întrevederi. Există adesea atâția candidați care aplică pentru un post, încât recrutorii clasifică rapid CV-urile și se apleacă în medie 30 de secunde asupra fiecăruia.
Prezența dumneavoastră socială este obligatorie
Dovada existenței dumneavoastră sociale pe rețelele de socializare, mărturiile despre parcursul vostru sau recomandările reduc serios riscul care apasă asupra fiecărui candidat. Eroarea de recrutare costă foarte scump, unii estimează că plecarea unui recrut după trei luni costă întreprinderea un an și jumătate din salariul său anual. Noțiunea de risc a crescut odată cu conjunctura economică actuală, iar bugetele s-au strâns.
Formatarea CV-ului și a literelor
Majoritatea întreprinderilor nu mai primesc CV-uri pe hârtie, iar când sosesc pe email nu le mai imprimă. Întreprinderea și cabinetul de recrutare nu mai sunt echipate pentru a răspunde unui curier poștal. Acest lucru înseamnă că trebuie să vă formatați documentele pentru a le face confortabile la citit.
CV-ul folosit ca al doilea pas
CV-ul nu mai este folosit ca document de introducere. De fapt, „Trimiteți-mi CV-ul” apare cel mai des ca o cerere venită după o introducere. Iar dacă contactul se face într-o rețea, profilul dumneavoastră online oferă mult mai multe informații decât un curriculum vitae.
Punerea în valoare a plusului pe care-l aduceți întreprinderii
În anii care au trecut, trimiterea unui CV sau candidatura pe un post se concentra pe ceea ce candidatul căuta. Nu mai este așa. Acum demersul dumneavoastră trebuie să vorbească despre valoarea pe care o puteți aduce întreprinderii și să pună în evidență timpul în care investiția în voi își va arăta roadele.
Parcursul atipic nu mai neliniștește
Opririle de activitate și experiențele încercate fără succes nu mai sunt la fel de eliminatorii ca altădată. Nu numai că angajatorul își dă seama că un angajat se poate lansa în inițiative profesionale, dar îl apreciază pentru că a dat dovadă de inițiativă și a demonstrat un temperament de antreprenor.
Cuvintele cheie determinante
Programele de identificare a talentelor pe LinkedIn au introdus o nouă manieră de construcție a CV-ului dumneavoastră. Pentru că acestea se bazează pe nume sau cuvinte cheie căutate de recrutori, CV-ul cu o combinație potrivită de asemenea cuvinte cheie câștigă adesea. Dacă vreți să reușiți în căutarea unui loc de muncă, concepeți-vă comunicarea pe rețelele sociale pornind de la cuvinte cheie susceptibile a fi utilizate de către recrutori.
Brandul personal și e-reputația
Deja, chiar dacă ignorați încă ce este e-reputația, aveți totuși una. Recrutorii sunt în căutarea incoerențelor din imaginea sau comunicarea dumneavoastră pe care le extrag de pe toate materialele pe care le au la dispoziție. Chiar dacă nici măcar n-ați atins vrreodată un computer, aveți o marcă personală și o reputație online. Și este mai bine să preluați controlul asupra lor.
Alte articole recomandate:
Și dacă sunteți un creativ care se ignoră?
Consultant – o meserie paradoxală
Acționați diferit pentru a reuși
Despre delegare și îndepărtarea pretextelor pentru a păstra totul