Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

5 escrocherii de care trebuie să vă feriți în domeniul francizelor

Dacă vă gândiți serios să vă lansați într-o franciză, acest articol vă va ajuta să evitați unele probleme. Posesori ai unui anumit capital, ați ales un sector de activitate care vă atrage, dar pe care nu-l cunoașteți prea bine. În primul rând, veți avea nevoie de timp pentru a aduna un maxim de informații despre francizor pentru a vă construi planul de afaceri. Veți recunoaște în acest fel mai ușor escrocheriile!

Atenție la falșii francizori

Pretinși francizori, care nu și-au validat conceptul și cărora le lipsesc fondurile proprii, caută să recupereze drepturile de intrare a noilor francizați. Dar ei nu au mijloacele financiare pentru a asigura dezvoltarea rețelei lor. Anumite indicii vă pot trezi suspiciunile: accesul dificil la animatorii rețelei, lipsa de răspuns la întrebările dumneavoastră etc. Este recomandat să faceți apel la un avocat sau la un expert contabil pentru a reciti Documentul de Informare Precontractuală și contractul.

A se lăsa păcălit de ispita câștigului

Fiecare francizor dă indicații referitoare la cifra de afaceri pe care puteți să o realizați, iar uneori aceasta poate fi atrăgătoare, dar, poate, supraevaluată. Nu vă supraestimați capacitățile comerciale și financiare și mai ales făceți-vă singuri un studiu de piață la fel ca oricare antreprenor, francizat sau nu. În cazul unui rezultat dezamăgitor nu vă puteți întoarce împotriva fracizorului pentru că el are doar o obligație de mijloace puse la dispoziție și nu de rezultate.

Deschiderea unei francize fără a fi format profesional

Cheia de boltă a francizei este priceperea. Dacă nu există cursuri de formare profesională, nu există franciză, spun anumiți specialiști. Și totuși există francizori care furnizează doar materialul sau produsele fără niciun sfat, lăsându-l pe francizat să se descurce singur. Specialiștii insistă asupra acestui punct: pentru ca rețeaua sa să prospere, francizorul trebuie să transmită un savoir-faire francizaților prin intermediul unor stagii sau a unor cursuri de formare profesională. Ei vor învăța să cunoască produsele, dar și să le vândă, primind de fapt „cheile reușitei”.

A lăsa francizorul să-și impună legea

Bineînțeles, francizorul vă va impune un anumit cod specific mărcii. Și vă va propune o amenajare precisă a magazinului, cu un arhitect dacă este nevoie, pentru a respecta caietul de sarcini. Totuși, în niciun caz francizorul nu ar trebui să vă impună serviciile unei întreprinderi pentru realizarea lucrărilor de amenajare, pentru achiziția mobilierului, a elementelor decorative sau a echipamentului informatic. Dacă francizatul poate găsi aceste lucruri mai ieftin în altă parte este liber să aleagă alți furnizori. Francizorul nu trebuie să dea ordine în acest domeniu.

A uita de introducerea unei clauze de exclusivitate teritorială în contract

Clauza de exclusivitate teritorială prin care francizorul concesionează un teritoriu geografic definit prin contract francizatului, rezervându-i o exclusivitate a mărcii sau a produselor nefiind obligatorie, un francizor rău intenționat poate „uita” să o introducă în contract. El își păstrează atunci posibilitatea comercializării acelorași produse sau servicii într-un magazin sau printr-un engrosist, iar dumneavoastră riscați să fiți supus unei concurențe puternice foarte repede. Nu ezitați deci să cereți ca acestă clauză să fie stipulată în mod expres în contract.

Alte articole recomandate:

Cum puteți lua plasă de la un angajator

Cum să controlăm schimbarea

Asumați-vă punctele forte pentru a fi motivați

Nu distrugeți cultura companiei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *