Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Erori de evitat pe LinkedIn

Cea mai mare greșeală este să nu vă puneți poza. Veți fi văzut de 7 ori mai mult dacă  o adăugați, pentru că acest lucru reasigură. Un profil fără poză intrigă sau chiar neliniștește recrutorul, angajatorul, partenerul sau clientul, care se întreabă ce aveți de ascuns. S-a dovedit că cel care relaționează memorează mai ușor un nume asociat unei imagini. Descoperiți rapid și celelalte erori de evitat pentru a vă mări exponențial vizibilitatea.

Afișarea unei fotografii care vă întinerește

Dacă credeți că vârsta este o frână în selecție, ați putea fi tentat să folosiți o fotografie luată în urmă cu 10 ani. Recrutorul, când vă va vedea, în loc să vă asculte răspunsurile, va crede că l-ați înșelat. El caută energia pe care o comunicați prin imaginea actuală și se bazează adesea pe fotografia dumneavoastră înainte de a vă contacta.

Neglijarea actualizării statutului

Între Twitter și Facebook, oamenii au o idee destul de bună referitor la ceea ce sunteți din punct de vedere social. Dar statusul dumneavoastră pe LinkedIn este locul potrivit pentru a comunica rețelei proprii realizările profesionale și evoluția. Aduceți-vă la zi în mod regulat profilul, partajați articole pe care le-ați scris sau le-ați citit. Esențialul este să actualizați prin mici tușe regulate și să arătați că sunteți activ. Nimeni nu va ști ce ați făcut dacă nu vă informați rețeaua.

Folosirea cererii de conectare implicite

Este mai bine să nu utilizați cererea de conectare standard. LinkedIn nu este Twitter, aici calitatea primează asupra cantității. Trebuie să țeseți și să exploatați o prețioasă rețea profesională de oportunități de carieră. Înainte de a intra în contact cu cineva, faceți o cercetare asupra persoanei și personalizați-vă mesajul. Cei care utilizează LinkedIn vor să se conecteze cu alte persoane care le pun în valoare. Un angajator vă apreciază conexiunile și vă va recruta și pentru potențialul validat pe care i-l veți prezenta.

Uitarea parametrilor de confidențialitate

LinkedIn vă permite gestionarea informațiilor și difuzarea lor. Dacă vă căutați un loc de muncă, atunci când sunteți încă angajat, puteți rămâne discret. Funcțiile de activare/dezactivare a difuzării activității dumneavoastră vă permit să selecționați cine vă poate vedea activitatea, ce văd ceilalți când se uită la profilul dumneavoastră, conexiunile, fotografia, tot atâtea mijloace pentru a vă personaliza prezentarea și de a face în așa fel încât patronul dumneavoastră să nu vadă că sunteți în căutarea unei oportunități. Parametrii de confidențialitate sunt ușor de găsit: conectați-vă, apoi selecționați „Parameters” din meniu, atunci când numele dumneavoastră se află în partea dreaptă sus.

Omiterea CV-ului

A scrie online vă oferă mai mult spațiu decât orice CV pe hârtie. Respectați întotdeauna regulile elementare de prezentare, dați dovadă de spirit de sinteză pentru a vă vinde bine, pentru că este ocazia de a comunica cu propria personalitate în scopul diferențierii de ceilalți concurenți în căutarea aceluiași job, cu studii și calificări similare. Comunicați în acest fel valoarea adăugată pe care o aduceți unui angajator.

Uitarea posturilor anterioare și a activităților

Ultimul dumneavoastră post nu este în mod obligatoriu cel mai important. Este mai bine să vă înscrieți toate posturile pe care le-ați ocupat pentru că nu știți care sunt criteriile de căutare. Înscrieți-vă tot parcursul, chiar și un post pe care l-ați ocupat pentru puțin timp, căci orice informație se poate dovedi utilă. Nu se știe niciodată, un recrutor vă vede profilul, a trecut și el prin aceeași firmă, va aprecia parcursul și mai ales ceea ce ați învățat. Aveți spațiu pe LinkedIn, deci profitați pentru a vă marca toate experiențele, inclusiv voluntariatul, apartenența la un club, activitățile din timpul liber, care sunt tot atâtea indicații referitoare la gusturile dumneavoastră, responsabilități și potențial, ce pot declanșa decizia de achiziție.

Izolarea într-un colț

Odată ce v-ați redactat profilul pe LinkedIn, totul începe. Nimeni nu spune că angajatorii vă vor cădea pe cap și vor fi imediat convinși. Aveți interes să intrați în grupuri legate de domeniul dumneavoastră de activitate, de meseria sau produsele voastre și de a urmări anumite întreprinderi pentru a vedea cine le părăsește și cine vine, tot atâtea mișcări care vă oferă informații referitoare la oportunitatea de a-i contacta.

Alte articole recomandate:

 

Secretul stilului de comunicare

Despre recrutorii creativi și întrebările lor imposibile

Sunteți făcuți pentru a fi numărul 1 sau numărul 2?

Secrete simple ale angajaților care reușesc

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *