Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

3 reguli de aur pentru a vă crește propria apreciere profesională

Stima de sine profesională permite evaluarea cât de valoroși vă simțiți pe postul dumneavoastră, dar și propria legitimitate și credibilitate. Acest lucru va servi drept bază motivației și vă va permite să cheltuiți mai multă energie pentru îndeplinirea sarcinilor. Această stimă de sine este astăzi pusă de multe ori sub semnul întrebării în organizațiile agile. Teama de a nu fi mereu la înălțime este adesea acută. Este o spirală infernală: problema stimei vă pune în pericol din punct de vedere profesional și, datorită acestui fapt, pierdeți și mai mult legătura cu ceea ce valorați cu adevărat. Cum să remediați? Iată mai jos trei reguli pentru conservarea acestei valori atât de fragile și schimbătoare.

Prima regulă – Acceptați-vă!

Primul pas este conștientizarea a ceea ce suntem cu adevărat. Care vă sunt punctele forte și talentele? Cereți părerea colegilor și prietenilor. De ce fac ei apel la dumneavoastră? Și în același timp identificați sarcinile pe care le amânați. Acest lucru ar trebui să vă ajute să vă identificați mai bine slăbiciunile. Care sunt acțiunile cele mai laborioase? Și identificați-vă în final valorile, ceea ce vă face să vă dați jos din pat dimineața. Acestea vă sunt referințele, ceea ce vă motivează. A înțelege cine sunteți și apoi să și acceptați, vă permite să evitați să vă puneți în pericol în proiecte care nu corespund nici valorilor, nici competențelor voastre și să evitați să vă compromiteți. Atenție, aceste lucruri nu vă vor împiedica să acceptați misiuni în afara zonei de confort, dar le veți face în deplină conștiență pentru a atrage reușita de partea dumneavoastră. Ideea este să acționați și să vă poziționați în coerență cu ceea ce sunteți în profunzime. Stima de sine provine din fidelitatea de sine.

A doua regulă – Dezvoltați-vă autoeficiența

Stima profesională își are rădăcinile în autoeficiență. Este forța de a crede în propria capacitate de a vă realiza sarcinile profesionale și de a atinge obiectivele. Cuvântul de ordine: a avea mulțumirea de a realiza împreună activitățile prevăzute ori de a atinge obiectivele. Pentru acest lucru trebuie să reluați controlul propriei agende. Suprimați din „to do list” circa 20% din sarcini pentru neprevăzut și urgențe, care nu vor lipsi la apel. Și prioritizați sarcinile pentru a face o mică listă de criterii pentru stabilirea priorităților de realizare. Nu vă lăsați debordat de poruncile altora, de nevoile lor. Învățați să spuneți nu, să vă închideți ușa biroului când trebuie să lucrați la un dosar important. În fine, gestionați-vă mai bine hoții de timp, în special mailurile. Fixați-vă 3 sau 4 momente în cursul zilei pentru a le consulta și a răspunde la mailuri și întrerupeți alerta de intrare a mesajelor. Lucrând la această autoeficiență vă veți păstra o bună stimă de sine. Nu numai că veți fi dificil de destabilizat, dar în plus veți fi eficient, mai pregătit să acceptați provocările legate de postul dumneavoastră.

A treia regulă – Comunicați!

Este vorba de o comunicare pe trei direcții. Mai întâi partajați-vă informațiile cu colegii, colaboratorii, superiorii. Partajând ceea ce faceți, ideile, avansarea, capitalizați în mod natural. Atenție, ideea nu este să vă înecați interlocutorii sub auto-felicitările proprii, ci de a schimba, a transmite, a partaja sănătos și modest în oral și în scris. Apoi dați feedback-uri celorlalți referitor la munca lor, despre ceea ce știu. Fiți pozitivi și constructivi. Dând în mod regulat aceste feedback-uri, veți primi și dumneavoastră altele. Pentru a termina, meta-comunicați, adică predați cheile comportamentelor, așteptărilor și nevoilor voastre. Comunicați despre comunicarea voastră. Folosiți micile fraze explicative pentru luările de poziție, exigențele și postura dumneavoastră. Acest lucru vă fluidizează relațiile cu ceilalți și vă dă coerență în sânul propriei echipe. Acest lucru este cu atât mai important dacă sunteți manager.

Articole complementare recomandate

Cum să colaborezi cu o personalitate dominantă

Cum să reușești să-ți păstrezi liniștea și echilibrul în ciuda dificultăților

Despre dictatura urgențelor

Cum să excelați în automotivare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *