10 meserii inconturnabile care recrutează în domeniul digital
Digitalizarea busculează economia, întreprinderile și oamenii, antrenând apariția a noi necesități în materie de dezvoltare web, web-marketing, comerț electronic, design, management al comunității… Meseriile căutate nu sunt toate legate de tehnică și unele necesită chiar competențe legate de domenii ca managementul ori comunicarea. Digitalul în plină expansiune, web-ul în evoluție perpetuă, amândouă cresc cererea de profiluri calificate în fiecare an. Haideți să descoperim 10 dintre profilurile cele mai promițătoare din sector.
Data scientist
Probabil unul dintre profilurile high-tech cele mai căutate și mai bine plătite. Acest statistician sau matematician înlocuiește analiștii de date care consultă un singur tip de date, în timp ce el examinează o mulțime. Obiectivul său este consilierea conducătorilor în privința strategiei de marketing și comerciale, a portofoliului de produse și servicii.
Arhitect web
Acest expert tehnic are ca misiune principală crearea și evoluția schemei tehnice a unei aplicații sau a unui site web. Expertiza sa îi permite să ia parte la proiecte de mare anvergură, în contact direct cu directorii de proiect și echipa tehnică.
Planificator digital
Este versiunea web a „planificatorului de strategie media”. Grație muncii sale de veghe și analiză, reperează noi tendințe pe net și decriptează comportamentul internauților, pentru a adapta apoi strategia de comunicare a întreprinderii.
Director de marketing multi-canal
Acesta combină canalele de vânzări și de comunicare (aplicații mobile, emailuri, rețele sociale) pentru difuzarea mesajelor direcționate, pentru a atinge niște obiective precise (informare, vânzări, fidelizare, recrutare etc.). Provocarea sa constă în a face mesajul întreprinderii cât mai vizibil, asigurându-se în același timp că își păstrează coerența.
Responsabil de achiziții online
Definește strategia globală care trebuie pusă la punct pentru a atrage internauții și clienții. El determină principalele pârghii de acțiune (referințe, afiliere, campanii publicitare ori media) apoi transmite consemnele către serviciile profesionale responsabile.
Responsabil CRM
Managementul Relațiilor cu Clienții („Customer Relationship Management”) pune la punct un program de relații și de fidelizare a clienților. Rolul său este de a analiza gradul de satisfacție al clienților pentru ameliorarea prestațiilor și serviciilor întreprinderii.
Responsabil de afiliere
Pentru creșterea traficului și volumului de vânzări al întreprinderii, acesta multiplică parteneriatele cu site-urile web afiliate. Acestea, în schimbul unui comision, se angajează să aducă mai în față produsele sau serviciile mărcii și să le trimită către prospecții de pe site-ul lor.
Expert în referențiere
SEO (Optimizarea Motoarelor de căutare sau „Search Engine Optimization”) are ca misiune creșterea vizibilității și audienței unui site făcând în așa fel încât acesta să apară între primele rezultate ale motoarelor de căutare. Pârghiile sale de acțiune? Achiziția cuvintelor cheie, crearea unor pagini web speciale etc.
Manager social media
Acest manager are grijă de e-reputația unei întreprinderi. Grație viziunii sale de ansamblu asupra strategiei de marketing social a mărcii, el consiliază resursele umane, comunicarea și așa mai departe, referitor la o bună utilizare a mediilor sociale. El intervine în amonte față de Managerul de Comunitate.
M-marketer
Specialist în marketing mobil, el înlocuiește încet, încet e-marketer-ul. Rolul său este de a dezvolta un plan de marketing specific pentru telefoanele inteligente și tablete.
Un lucru foarte interesant în transformarea pieței muncii este că 75% din cei care mai sunt încă în școală vor lucra probabil în meserii care nu există încă!
Alte articole recomandate:
Elementele cheie ale schimbării
Erori de eliminat urgent pentru a reuși - Bogdan Buzdugan
12:48 PM, April 2024
[…] 10 meserii inconturnabile care recrutează în domeniul digital […]