Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Comunicarea în lumea organizațiilor

Comunicarea este singurul și cel mai important factor în poziționarea, conștientizarea, recunoașterea și asocierea brandului dumneavoastră. Chiar este nevoie să spun mai mult?!

Orice ați face, indiferent de activitatea dumneavoastră, orice ați dori să vindeți, trebuie să fie comunicat publicului țintă. Despre asta este vorba în Comunicarea Organizațională – construirea și cimentarea relației cu clientela dumneavoastră și strategia de livrare către ei a mesajului Companiei în cele mai bune modalități posibile, asigurându-se în privința faptului că poate fi repovestit.

În perioadele mai puțin faste, companiile fac adesea greșeala de a rotunji anumite colțuri ori de a elimina complet activități care par inutile ori funcțiuni pentru „vremuri mai bune”, cum ar fi reclama și relațiile publice. Dar în cazul PR-ului, este cel mai rău lucru pe care-l pot face. Pentru că tocmai în perioadele de criză ai nevoie de zvonuri favorabile pentru a-ți reclama poziționarea și a-ți menține teritoriul.

Deasupra sau dedesubtul liniei, subliminal, sugestiv, din vorbă-n vorbă, zgomot de tobe pe deasupra junglei – oricare ar fi modalitatea dumneavoastră de comunicare, mesajul trebuie să ajungă la urechile potrivite. Și trebuie transmis în maniera cea mai creativă, cu o claritate maximă.

Când nu mai știți ce să născociți pentru a dezvălui capsula de comunicare cea mai eficientă, amintiți-vă întotdeauna să aderați la cei 7 C ai Comunicării, așa încât fiți Clari, Conciși, Concreți, Corecți, Coerenți, Compleți și Curtenitori. Cu această formulă simplă nu puteți da greș în a asigurara o înțelegere, frecvență și penetrare maximă a mesajului dumneavoastră față de publicul țintă.

Ca directori trebuie să vă asigurați că propria companie operează într-o atmosferă deschisă care încurajează – o dată cu perspectivele de creștere, cu un mediu de respect, încredere și aparteneță – o cultură a partajării informațiilor. Aceasta trebuie urmată ca o abordare de sus în jos astfel încât fiecare angajat să lucreze într-un mediu inclusiv și să simtă responsabilitatea de a face același lucru cu echipa sa. Nu numai că acest stil de lucru clădește și alimentează toți ambasadorii brandului cu multe informații de bază, dar oferă și o fundație extrem de fertilă și ușor de operat pentru persoanele care se ocupă de comunicare.

Comunicarea organizațională este o funcție de management superior la nivel strategic. Trebuie păstrată împreună cu toate lucrurile importante în  care compania este implicată din următoarele motive esențiale:

  • a fi capabili să comunicați mesajele imediate ale companiei în cel mai eficient mod și pentru publicul care trebuie;
  • dezvăluirea strategiei optime pentru a acoperi audiența de bază, într-un mod direct și cu eliminarea oricăror pierderi de resurse și eforturi;
  • a fi direcți în privința cunoștințelor necesare referitoare la probleme sau turnura evenimentelor astfel încât situațiile de criză să fie mai bine controlate, pentru a minimiza ori chiar a elimina afectarea valorii brandului;
  • păstrarea moralului publicului intern prin comunicări strategice pline de sens, care încurajează angajamentul angajaților și sensul identificării cu brandul.

Mai mult, prin perioada de schimbare și inovare a noilor tehnologii, regulile jocului s-au schimbat. Dacă vreți să rămâneți un jucător dinamic și pertinent atunci trebuie să vă adaptați, să învățați și să evoluați în fața noilor provocări, oportunități și practici. Printre nevoile de top curente sunt internalizarea Web 2.0, un PR și o strategie de comunicare orientate spre internet și aceea de a deveni adeptul transformării Social Media în a lucra pentru dumneavoastră ca un aliat capabil.

Au fost multe cazuri recente în care viziunea îngustă a unei persoane din PR și o gafă aparentă pe paginile personale au cauzat probleme pentru reputația companiei și le-au pus în pericol cariera profesională.

Cu noile canale de comunicare care țin ușile larg deschise, ușor de căutat, permanente și cu informații care pot fi scoase din arhive cu un singur clic, devine imperativ ca profesioniștii din comunicare și toți ceilalți purtători de cuvânt ai companiei să fie precauți, clari, corecți, conștiincioși și cu o imagine globală în modul lor de comunicare, nu numai profesional, dar și personal.

Dacă are puterea să construiască un brand și să-l mențină în top la nivelul mentalului, tot comunicarea are și înclinația de a-l distruge și de a crea o imagine inversată în mințile publicului.

Deci, pentru o strategie de comunicare eficientă, iată câteva reguli simple:

  • capsulele de comunicare trebuie să aibă valoare pentru publicul țintă;
  • comunicarea trebuie să fie semnificativă și să strângă legăturile cu publicul. Generarea unui sentiment pozitiv și a respectului față de brand sunt scopuri importante de urmărit;
  • mesajele pot să nu fie despre business. Ele pot fi și despre responsabilitatea socială a organizației. Trebuie să vă bazați pe faptul că activitățile de responsabilitate socială autentice ale organizației crează o valoare durabilă pentru brand;
  • comunicarea trebuie să fie perfect orientată. La sfârșitul zilei trebuie să vă străduiți să conduceți o afacere de succes și toate inițiativele dumneavoastră trebuie să se potrivească perfect cu acest plan;
  • comunicarea trebuie să fie plină de sens – reprezentanți neantrenați, nepregătiți ai mărcii, care vorbesc fără să se gândească pe platforme externe numai pentru a ocupa spațiul și doar pentru a se auzi vorbind, fără a transmite un mesaj de valoare – atât pentru companie cât și pentru utilizatorul final, fac o figură extrem de proastă, aducând o reputație proastă pentru ei și pentru brandul pe care-l reprezintă;
  • comunicarea trebuie să genereze respect și o identificare puternică cu brandul, chiar și din partea clienților interni;
  • toți ambasadorii brandurilor (a se citi întreaga bază de angajați, pentru că într-un fel sau altul fiecare angajat este un ambasador capabil să propage valoarea mărcii) trebuie să fie antrenați să înțeleagă etosul companiei și să-l transmită lumii prin vorbele, acțiunile, comportamentele lor și prin asocierea cu brandul.

Iar cei din comunicare sunt custozii șefi ai brandului, cu acces direct la media, putând fi considerați cei mai importanți ambasadori ai mărcii.

De aceea, cea mai bună strategie de comuniceare pentru orice companie ar implica următoarele aspecte esențiale:

  • să aducă valoare mărcii și produselor sale;
  • să poarte o promisiune de livrare a serviciilor;
  • să fie coerentă și angajantă față de clienți, stabilă și realistă;
  • să fie livrată la timp.

Cu toate instrumentele de comunicare și strategiile de PR la dispoziția dumneavoastră, vă aflați în poziția de invidiat de a construi un brand și de a-i întări imaginea în mod consistent în mintea publicului relevant.

Alte articole recomandate:

Concepții greșite despre business development

Sunt leadershipul și democrația cu adevărat compatibile?

Modestia și arta leadership-ului

Cuvintele clienților vă construiesc brandul

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *