Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Este strategia ca o dietă ori ca un stil de viață

Nu știu dacă merită menționat, dar dacă vă reamintiți, popularitatea anumitor diete constă tocmai în angajamentul de ajustare a stilului de viață pentru a pierde în greutate. Teoria ori știința din spatele unei diete se bazează pe angajamentul de a transforma obiceiurile alimentare într-un stil de viață.

În același fel, liderii trebuie să-și schimbe modul de gândire despre rolul jucat de strategie în afacerea lor. Din experiență, nu este un lucru chiar atât de rar să vezi directori generali care continuă să analizeze planurile strategice o dată pe an sau, chiar mai rău, o dată la câțiva ani. Această abordare, în opinia mea, este o rețetă a eșecului. La început poate exista o fervoare și o acceptare a muncii care trebuie făcută, dar acestea se pierd rapid printre sarcinile zilnice. Urgențele responsabilităților de zi cu zi vor eclipsa orice muncă strategică importantă de fiecare dată, fără o întărire consitentă și predictibilă. Vechile obiceiuri se schimbă greu, cel puțin așa se spune…

Ca și dietele faimoase, managementul strategic, procesul care angajează fiecare nivel al organizației și face din strategie o parte a responsabilităților fiecăruia de zi cu zi, este un proces dinamic și continuu. Este nevoie să devină o parte fundamentală a procesului de fiecare zi de luare a deciziilor într-o organizație și să evolueze ca parte a unui stil de viață în afaceri.

Studii recente arată că 70% dintre companii nu ating întreaga valoare a planului lor strategic. Aceasta este o statistică înfricoșătoare. Motivul acestei slabe performanță este lipsa de timp și de resurse dedicate muncii la proiectele strategice și măsurarea progreselor prin comparație cu obiectivele strategice pe 3 sau 5 ani. Menținerea strategiei pe prima pagină a agendei fiecăruia este calea de a o transforma într-o prioritate în interiorul organizației. Eu recomand:

  • Lunar, verificarea progresului proiectelor strategice importante pentru succesul pe termen lung;
  • Trimestrial, verificarea presupunerilor din trecut, reacționarea la informații noi provenind de la clienți și competitori, realizarea ajustărilor necesare în timp real.

Acest tip de vigilență devine un „business lifestyle”, o stare de spirit pe care majoritatea organizațiilor se chinuie să o înțeleagă. Ca și în cazul unei diete, nu este ușor să renunțăm la vechile obiceiuri, deși știm că mâncând mai puține calorii și mâncarea potrivită vom fi mai sănătoși. Același lucru este adevărat și pentru managementul strategic, iar beneficiul pe termen lung constă în îmbunătățirea performanței și într-o organizație mai sănătoasă.

Alte articole complementare:

Cele 4 obsesii ale managerului

Portretul angajatului ideal

Rezistența angajaților la schimbările organizaționale

Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *