Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Stăpânirea artei de a spune lucruri bune despre dumneavoastră fără a părea lăudăros

Ceea ce faceți nu este la fel de important ca percepția celorlalți. Cel mai important este să vorbiți despre rezultatele dumneavoastră excelente fără a părea lăudăroși. Și acest lucru este posibil cu condiția respectării anumitor reguli. Trebuie să elaborați o strategie de autopromovare fără a-i plictisi pe colegi. Dacă nu o faceți singuri, nimeni nu o va face pentru dumneavoastră, cu atât mai mult cu cât sunteți cel mai mare expert în privința dumneavoastră și a propriei povești. Iată câteva tehnici pe care trebuie să le stăpâniți pentru a construi o marcă personală care inspiră încredere, fără aroganță.

A pune în valoare ceea ce este notabil, impresionant, cuantificabil

Înainte de a vorbi despre realizările dumneavoastră trebuie să le identificați. De când nu v-ați adus CV-ul la zi? Dacă a trecut prea mult timp, succesele, rezultatele obținute sau angajamentele asumate merită să fie indicate. Aveți grijă să includeți ceea ce este notabil, impresionant, cuantificabil, cum ar fi economiile pe care le-ați adus întreprinderii prin realizarea unui proiect, sau procentul de creștere al vânzărilor trimestriale. În acest fel veți fi gata să începeți autopromovarea fie într-o întâlnire de evaluare, pentru o promovare ori pentru a sprijini o cerere de mărire a salariului.

Șlefuiți-vă talentul de povestitor

Menționarea simplă a realizărilor nu este suficientă pentru a atrage atenția asupra lor. Trebuie să vă șlefuiți în același timp talentul de povestitor. Dacă patronul dumneavoastră sau un coleg vă cer un raport referitor la avansarea unui proiect, în loc să enumerați faptele, profitați de ocazie pentru a vă pune succesul în valoare scoțând în evidență o poveste. Adăugați momente emoționante, de suspans în legătura cu modul în care ați reușit să depășiți obstacolele pentru a vă captiva interlocutorul și a-i menține atenția. Făcând acest lucru veți relata istoria unei reușite care va marca spiritele și va fi povestită și altora. Iată-vă scos în evidență ca un protagonist. Dacă veți strecura și numele celorlalți actori ai acestei povești, veți evita și mai mult să semănați a fanfaron.

A se arăta generos ajutându-i pe alții

Acest lucru poate părea paradoxal în materie de autopromovare, dar vechea regulă de a-i trata pe ceilalți așa cum v-ar plăcea să fiți tratați vă va fi benefică. Puteți ajuta într-o mie de moduri, depanând un coleg ezitant în a face o alegere determinantă pentru un proiect important sau dându-i un contact strategic care-l va ajuta în rezolvarea unei probleme. Acest mod de a vă arăta generos vă construiește o reputație care se va lipi de imaginea și renumele dumneavoastră. Și în plus, cei pe care i-ați ajutat vă vor ajuta la rândul lor într-o zi.

Prezența dumneavoastră „mediatică” pe rețelele sociale

V-ați rodat competențele pentru a vă impresiona auditoriul cu povestea succeselor dumneavoastră, acum trebuie să le lipiți de urmăritorii dumneavoastră, începând cu profilul de pe LinkedIn. Adăugați exemple de proiecte reușite, grafice și imagini, clipuri video care vă pun munca în valoare. Nu numai că profilul dumneavoastră va atrage atenția recrutorilor și a factorilor de influență din sectorul dumneavoastră de activitate, dar și pe cea a patronului dumneavoastră. Postați ajustări regulate a ceea ce faceți, cu un link spre o publicație sau o fotografie de la ultima conferință la care ați participat sau spre o carte de leadership pe care o recomandați vizitatorilor și, bineînțeles, patronului dumneavoastră. Puteți dobândi în acest fel o anumită credibilitate în ochii lui.

A aduce soluții altor servicii

Dacă funcția dumneavoastră comportă relații cu colegi din alte servicii, este crucial să întrețineți relații cu ei. Acest lucru vă va arăta cum văd ei întreprinderea de pe posturile lor și vă va face mai competenți. Pentru acest lucru trebuie să aveți întâlniri regulate cu ei pentru a vă asigura că proiectele la care lucrați împreună avansează așa cum trebuie și să favorizați un brainstorming în privința lucrului în echipă. Ceea ce faceți în întreprindere nu este la fel de important ca percepția celorlalți despre ceea ce faceți, deci fiți proactiv în privința distribuirii veștilor bune. Veniți cu întrebări inteligente, ascultați-vă colegii și întrebați-i care sunt provocările lor. În funcție de răspunsul lor puteți vorbi despre modul de rezolvare a problemelor apărute de la ultima întâlnire. Cu cât le furnizați mai multă valoare adăugată persoanelor din alte departamente, cu atât deveniți mai important pentru întreprindere și imaginea dumneavoastră personală se va mări.

Celebrați-vă reușitele cu ceilalți

Ați făcut vânzările să explodeze, ați recrutat un colaborator deosebit de performant, ați îmbunătățit un proces care a adus o mai mare eficiență serviciului, sărbătoriți-le. De fiecare dată când ați atras atenția asupra unui rezultat pe care l-ați atins, întrebați-vă șefii dacă vă puteți arăta recunoștința față de cei care v-au ajutat, printr-o cină împreună cu echipa cu care ați lucrat sau un cocktail la sfârșitul unei ședințe. Nu contează forma pe care o veți da, acțiunea dumneavoastră va crește satisfacția și autoîncrederea colegilor dumneavoastră. Ei vor aprecia faptul că le puneți în valoare reușitele și se vor revanșa într-o zi. Ceea ce faceți în întreprindere nu este la fel de important ca percepția celorlalți despre faptele dumneavoastră, așa că fiți proactiv în difuzarea veștilor bune, sărbătorindu-le.

Articole complementare pe care poate le-ați ratat:

Fraze de evitat pentru a avea succes

Principalii factori care contribuie la lipsa de satisfacție la locul de muncă

Idei preconcepute despre fericirea la locul de muncă

Cum alimentăm problemele și întărim anumite comportamente

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *