Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Erori care ucid de evitat în afaceri

În calitate de antreprenor puteți face erori de marketing, de tehnologie, de casting în privința colaboratorilor, de luări de decizie. Unele vă vor frâna pur și simplu dezvoltarea, iar altele vă pot ucide, afacerea. Conform unui articol al lui Erik Sherman în inc.com, iată erorile cele mai întâlnite și dificil de evitat pentru orice antreprenor nou.

Ascunderea problemelor

Când lucrurile merg prost nu trebuie să le ascundeți. A face față problemelor vă pune deja pe calea către soluție. Aceasta înseamnă înseamnă să nu dați impresia că totul merge bine în fața acționarilor, a băncii și a propriei echipe. Din contră, adesea aceștia vă pot fi utili.

A dori satisfacerea tuturor clienților

Nu puteți niciodată să fiți plăcut tuturor și în permanență. Produsul sau serviciul dumneavoastră nu poate atrage toată piața. Nu e grav. Concentrați-vă asupra manierei de a ataca și de a convinge o parte a clientelei.

Căutarea perfecțiunii

Este normal să vreți ca produsul sau serviciul dumneavoastră să surprindă pe toată lumea și să atragă un maximum de clienți, dar trebuie să faceți un compromis. Dacă petreceți prea mult timp alergând după perfecțiune, veți avea prea puțini clienți sau poate deloc, iar un concurent se va strecura cu produsul său, poate nu la fel de atrăgător, dar cel puțin disponibil pe piață.

Ignorarea ideilor celorlalți

Vorbiți sau trebuie să o faceți des cu personalul, acționarii, furnizorii, prospecții și clienții. Și ei au idei interesante și sfaturi pertinente pentru ameliorarea funcționării întreprinderii dumneavoastră. Trebuie să ascultați cu adevărat ce vă spun și să nu-i respingeți.

Copierea servilă a unui concurent

Ați reperat o nouă afacere, un concept îndrăzneț, un produs original sau pur și simplu o întreprindere înfloritoare. De ce nu și eu, vă spuneți. Este o greșeală enormă să încercați să copiați. Nu știți totul referitor la geneza succesului, care poate fi de altfel doar o aparentă reușită. Dacă nu puteți îmbunătăți într-un mod semnificativ ideea, treceți la altceva, pe un alt teren.

A crede că un singur produs este suficient

Fabricarea celui mai bun ordinator nu va atrage lumea. Trebuie să creați o întreprindere în jurul acestui produs, să-l finanțați, să-l vindeți, să-l gestionați, să-l administrați… Doar o întreprindere organizată și dezvoltată va reuși. Un produs excelent fără o organizație și o strategie poate dispărea.

A fi sigur de ideea dumneavoastră

Sunteți sigur că știți ce vor oamenii și vă lansați. Dar ce faceți dacă vă înșelați? Mai bine decât să porniți de la principiul că sunteți atotștiutor, testați-vă ideile, încercați să le găsiți pe cele mai bune, reglați la maxim problemele de la început și lansați-vă cu cea mai mare probabilitate de succes.

Pariați pe economiile de scară

Vreți să montați o companie națională, super profitabilă. Construirea de la început a unei organizații mari și angajarea unei armate de colaboratori este o greșeală. Ardeți resursele înainte de a vă putea acoperi primele cheltuieli. E mai bine să creșteți și să vă dotați progresiv cu o capacitate mai mare.

A rămâne fixat asupra proiectului propriu

Antreprenorii sunt în general pasionați de ideile și proiectul lor. Dar piața poate să nu fie la rendez-vous, iar circumstanțele pot schimba datele. Adaptați-vă ideea în funcție de noul context și veți reuși.

A alerga după bani

Banii sunt sângele întreprinderii dumneavoastră. Dacă nu scădeți într-un mod drastic cheltuielile, fără penalizarea calității produselor sau a acțiunilor întreprinse, riscați o hemoragie de trezorerie. Uitați de tot ceea ce este inutil sau somptuos. Cu cât ameliorați situația resurselor dumneavoastră cu atât vă acordați mai mult timp pentru a reuși în ceea ce întreprindeți.

Asocierea cu un prieten fără precauții

Vă lansați afacerea cu un partener, poate un prieten vechi. Dintr-o dată lucrurile nu funcționează cum a fost prevăzut, asociatul dumneavoastră nu face toate eforturile pentru a dezvolta afacerea sau chiar realizează contraperformanțe. Trebuie să aveți ultimul cuvânt în deciziile care se iau. Asociindu-vă, prevedeți cine va fi patronul și cum vă separați dacă va fi nevoie.

A recruta în neștire

Recrutarea este delicată și costisitoare. Puteți întâlni oameni care par să fie colaboratori ideali. Acordați-vă timpul de a crea o adevărată procedură de recrutare și de resurse umane pentru a vă evalua corect nevoile și competențele de recrutat.

A avea certitudinea rentabilității

Vreți să vă creșteți întreprinderea pe termen lung. Puneți la punct de la început un instrument contabil care vă sortează parametrii importanți ai firmei și generează cifrele cheie ale activității: costul marginal al unui produs suplimentar, costul de achiziție al unui client, cifra medie per client, orice indice de eficiență și rentabilitate care vă va permite să luați decizii bune.

Alte articole complementare recomandate:

Cum să colaborezi cu o personalitate dominantă

Despre management și inovație

Cum să reușești să eșuezi

A fi manager în contextul actual

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *