Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Comunicați cu putere

Indiferent de profesia dumneavoastră, comunicarea este o parte importantă a zilei. De la a calma clienți nervoși la negocieri cu diverși vânzători și la a da instrucțiuni angajaților, competențele de comunicare vă determină succesul. Comunicați bine și vă veți vinde ideile mai eficient, veți trata mai bine discordia și veți coordona mai bine ședințele. Comunicați prost și veți părăsi conversațiile întrebându-vă dacă s-a obținut cu adevărat vreun rezultat.

Gândiți-vă la conversațiile pe care le purtați în cursul oricărei zile. Sunt toate productive? Dacă sunteți ca majoritatea oamenilor, probabil că nu. Comunicarea efectivă necesită planificare, concentrare și luarea în considerare a celorlalți. Deci, dacă trebuie să vorbiți cu partenerul(ra) de viață, aveți o problemă cu un prieten ori să faceți următoarea mare afacere, iată câteva sfaturi pentru a adăuga forță și productivitate conversațiilor dumneavoastră:

  • Gândiți-vă înainte de a vorbi. Trebuie să știți de ce aveți o anumită conversație și ce vreți să realizați prin ea înainte de a deschide gura. Probabilitatea ca ascultătorul să țină minte mesajul dumneavoastră crește.
  • Vorbiți mai puțin și ascultați. Cel mai bun mod de a fi un bun comunicator este să fiți un bun ascultător. Gândiți-vă la conversația dumneavoastră ca la un meci de tenis. Fiecare persoană trece pe rând la serviciu și la primire ori ia cuvântul și ascultă.Atunci când vă vine rândul să ascultați, acordați celeilalte părți întreaga dumneavoastră atenție.
  • Puneți întrebări. Pentru a câștiga cât mai mult dintr-o interacțiune, aflați ce vor ceilalți. Puneți întrebări deschise la care nu se poate răspunde cu „da” sau „nu”. Apoi reluați ceea ce ați auzit și întrebați-i pentru a verifica dacă ați primit mesajul corect.
  • Anticipați ceea ce v-ar putea distrage. Nimic nu îi va face pe ceilalți să se simtă mai importanți decât întreaga dumneavoastră atenție. Opriți-vă mobilul. Dacă există alte conversații sau evenimente în aceeași cameră, ignorați-le.
  • Controlați-vă tonul și volumul. Tonul dumneavoastră vocal îi dă interlocutorului un instantaneu a ceea ce simțiți. Dacă vreți să arătați respect și atenție, îndulciți tonul. Dacă o conversație începe să se transforme într-una contradictorie, reduceți în mod conștient volumul. Adesea o va face și ascultătorul. Păstrați-vă vocea calmă și egală de câte ori este posibil.
  • Tratați neînțelegerile cu tact. Neînțelegerile sunt inevitabile. Fiți siguri că înțelegeți clar problema și puneți întrebări. Rămâneți calmi și gândiți-vă la neînțelegere ca la o diferență de opinie, nu o respingere personală. Puteți înțelege punctul de vedere al celuilalt și fără a fi de acord cu el. Fiecare are dreptul la opinie, așa că respectați-o și lucrați pentru a găsi un loc comun.
  • Fiți deschiși la ideile noi. Nu considerați că știți totul despre un anumit subiect și nu vă închideți mintea. În loc de asta relaxați-vă și permiteți accesul informațiilor de la cealaltă persoană. Ascultați cu atenție și luați în considerare modul în care ideile noi pot fi aplicate la lucruri deja cunoscute.
  • Luați-vă notițe. Purtați întotdeauna cu dumneavoastră un instrument de luat notițe și scrieți ideile extrase. Înregistrați în special ideile care trebuie urmate de acțiuni.
  • Supravegheați-vă limbajul corpului. Studiile arată că 93% din comunicare este nonverbală. Fiți siguri că aveți un contact vizual, stați drepți și păstrați-vă o postură corectă. Asigurați-vă că mesajul verbal și limbajul corpului spun aceleași lucruri. Dacă există vreo discrepanță, oamenii au tendința să creadă că limbajul corpului e cel care spune adevărul.
  • Eliminați pauzele vocale. Nu este nevoie să umpleți orice moment al unei conversații cu sunete. Bâlbâielile verbale, (gen „ăă”, „ee”, „hm”, „așa”, „știi” etc.) vă întunecă mesajul și vă reduc credibilitatea. Dacă simțiți că sunteți pe cale să scoateți un asemenea sunet, respirați, rețineți-vă un moment și apoi reluați-vă discursul.

Articole complementare recomandate:

Cele cinci axiome ale lui Watzlawick despre comunicare

Cum îi incitați pe colaboratori să vă urmeze

Cum îi ajută liderii pe ceilalți să se schimbe

Interviul de recrutare – non-verbalul spune mai mult decât vorbele dumneavoastră

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *