Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Gestionarea timpului la ora digitalizării

Vă gândiți adesea că nu aveți destul timp. La momentul digitalizării, din ce în ce mai cronofag, nu trebuie să vă petreceți timpul la locul de muncă, ci să-l investiți și să evaluați rezultatul acestor ore dedicate companiei sau dumneavoastră. Gestionarea timpului în era digitală nu înseamnă să-l controlați, ar fi o misiune imposibilă, ci să-l utilizați corespunzător pentru a vă îmbunătăți viața.

Timpul neregenerabil, mai prețios ca banii

Atunci când dați bani, dați ceva ce poate fi înlocuit. Când oferiți timp, dați o parte din viață, iar a-l pierde înseamnă că pierdeți o parte din viață, pentru că timpul nu este o resursă regenerabilă. Dacă reușiți să-l controlați mai bine, vă veți bucura de o anumită putere numită la locul de muncă productivitate. Îi învinuiți probabil pe alții că vă fac să pierdeți timp – vinovați de serviciu ușor de găsit: vizitatorul improvizat, ședințele, un echipament inadecvat, telefoanele fără sfârșit… Și totuși singurii care pot fi arătați cu degetul sunteți dumneavoastră, mai ales la ora la care internetul invadează organizațiile. Pentru Peter Drucker, ceea ce distinge liderul eficient este faptul că face lucrurile pe rând. Noile tehnologii vă permit multitasking-ul, hărțuiți fără încetare de informații reale, e-mail-uri, mesaje text, apeluri telefonice, care provoacă tulburări ale atenției. Un semnal, un mesaj vă întrerupe și acest lucru vă bulversează programul, adăugând o sarcină mai mult sau mai puțin utilă sau prioritară.

Managementul timpului vă mărește productivitatea

Cu cât sunteți mai productivi, cu atât căpătați un avantaj față de concurenți. Planurile sociale și de restructurare se multiplică pentru a regăsi productivitatea care corespunde relației dintre rezultatul livrat și resursele folosite. Conform unor studii un manager mediu ar fi eficient doar în proporție de 30% față de timpul investit. Dacă închideți ușa biroului dumneavoastră și lucrați fără întrerupere 2 ore, veți realiza o masă de lucrări care ar fi necesitat cel puțin 3 ore. Dacă știți ce trebuie să faceți, vă puteți gestiona mai bine sarcina de lucru, făcând mai mult în mai puțin timp, cu mai puține erori de corectat, mai puține repetiții și controale.

Managementul timpului reduce stresul

Pentru a acționa ca un angajat productiv, nu trebuie să petreceți timp ci să-l investiți și să contați pe un rezultat al orelor pe care le dedicați întreprinderii, familiei sau dumneavoastră. Întârzierile impuse contribuie la stresul pe care nu-l puteți gestiona fără un management al timpului propriu. Prevenirea stresului vă protejează de asemenea de probleme grave de sănătate cum ar fi crizele cardiace și accidentele vasculare cerebrale. Mai puține surprize, termene strânse, sarcini ratate, du-te vino, vă fac eficient și cu o sănătate mai bună.

Planificarea elimină amânarea

Amânarea este un timp pierdut pe care vi-l provocați adesea. Împingerea lucrurilor în timp generează mai multe probleme de gestionare a timpului. Avem cu toții tendința naturală de a face cu prioritate lucrurile care ne plac și de a le decala pe celelalte. Totuși interesul nostru este de a întreține un sentiment de prioritate pentru fiecare sarcină și de a ne aminti un lucru evident: timpul este bunul nostru cel mai rar. Dacă sunteți înecat de informații vă pierdeți sensul priorității și luciditatea în raport cu organizația dumneavoastră. Întreprinderea digitală hiperconectată generează o cantitate crescândă de informații și de solicitări, vă dezorganizează munca și dăunează productivității și relațiilor dumneavoastră. Nu puteți crea mai mult decât vă dă natura, dar puteți să o folosiți mai bine, să degajați timp liber și să pierdeți mai puțin. Dacă știți ce trebuie să faceți, nu pierdeți timp prin inactivitate, lucrurile necesită mai puțin efort și vă ușurează viața.

Gestionarea timpului aduce un echilibru în viață

Chiar dacă sunteți motivat de o forță interioară care vă ajută să atingeți un obiectiv fixat, dacă nu vă gestionați timpul vă creați singuri probleme printr-o întâlnire uitată sau un termen ratat, totul implicând un frecuș suplimentar în viață. Pentru a reduce dificultățile, planificați și pregătiți-vă călătoria. În plus, gestiunea timpului propriu vă ameliorează cu trecerea timpului reputația la muncă, dar și în viața persoanlă, iar relațiile și rețeaua vă apreciază mai mult, pentru că vă este recunoscută fiabilitatea. Sunteți o persoană care spune ce va face și respectă termenele. Încă o dată, dacă nu vă gestionați timpul, nu vă puteți gestiona pe dumneavoastră. Temeți-vă de obișnuința de a pierde timp pe care o acceptați pe termen lung ca pe o realitate de neocolit în viață. Avantajul managementului timpului nu este de a-l controla (misiune imposibilă), ci de a-l folosi pentru a vă îmbunătăți viața. Nu puteți obține mai multe ore zilnice, ci o viață mai echilibrată.

Articole complementare recomandate:

O abordare corectă în time management

Impactul tehnologiilor digitale asupra managementului

Dacă nu-ți prioritizezi singur viața, altcineva o va face!

Timpul de lucru și lupta cu timpul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *