Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Câteodată e bine să fii agasant…

În universul nemilos al pieței muncii amabilitatea rimează uneori cu slăbiciunea. În anumite situații trebuie să știți să vă impuneți, chiar dacă trebuie să rupeți vreun picior, la figurat, pentru asta. Este una dintre tehnicile cele mai eficiente pentru a vă atinge scopurile, iar uneori ultimul mijloc pentru a vă face auzit… Cu condiția de a vă lua câteva precauții!

O atitudine încurajată și valorizată

În anumite profesii a fi agasant face parte din descrierea postului. Înțelegeți prin asta a fi bun, eficient, a vă dovedi un bun negociator, a reveni fără încetare pentru a obține ceea ce doriți… O atitudine încurajată în meseriile aflate în contact cu clienții sau unde comptiția este vie (vânzări, consultanță etc.). Cu condiția de a fi abil pentru a nu-l șifona sau ofensa pe interlocutor, arătându-vă prea tenace! A fi agasant vă poate permite să vă distingeți când sunteți privit de sus. Într-o societate care apreciază competitivitatea și tenacitatea, comportamentele dezagreabile sunt adesea percepute ca semne promițătoare. Ca o valoare adăugată, se presupune că acela care pune bețe-n roate e mai competent decât omologul său „docil”. Și asta se poate dovedi că aduce bani, la prorpiu! Oamenii de știință au adus dovada. Un studiu comparativ american relevă că cei agasanți câștigă în medie cu 18% mai mult decât cei agreabili.

Ultimul mijloc de a se face auzit

A bate cu pumnul în masă se impune și atunci când nimeni nu vă ascultă sau nu vă vede… Trebuie câteodată să-i călcați pe ceilalți pe picioare sau altfel vor merge ei pe ale dumneavoastră! Un manager este adesea perceput ca fiind agasant de către colaboratorii săi, pentru că el fixează regulile și le recadrează dacă este necesar. Dar a pune bețe-n roate este și un mijloc de a trage un semnal de alarmă. Reșarjând mereu atrageți atenția. Motivul este de cele mai multe ori lipsa recunoașterii. Sondajele pe acest subiect se aseamănă: majoritatea salariaților consideră că sunt prea puțin recompensați pentru eforturile făcute. Dacă nu se schimbă nimic, cei care pun bețe în roată ar putea profita!

Adaptați-vă comportamentul la interlocutor

Dincolo de circumstanțe, a fi agasant se dovedește eficient în fața anumitor profiluri extravertite sau a celor care au nevoie să fie scuturați. Grație insistenței dumneavoastră, observațiilor dumneavoastră, a managementului mai directiv, îi împingeți spre autodepășire, pentru ameliorarea continuă a performanțelor. Ce sportiv nu și-a considerat atrenorul ca fiind agasant?! Dar uitați de această atitudine cu introvertiții deoarece aceștia vor avea impresia că sunt agresați și se vor închide în sine. La fel și pentru angajații și managerii de obicei foarte autonomi. Comportamentul dumneavoastră va genera în asemenea cazuri stres și conflicte, pentru că ei apreciau tocmai faptul că nu le suflă nimeni în ceafă.

În orice caz, aveți grijă să nu depășiți niciodată linia galbenă! Oricare ar fi mesajul dumneavoastră, aveți grijă să rămâneți curtenitor, politicos și zâmbitor… Perseverența nu exclude respectul! Pentru a fi eficient, vorbele dumneavoastră trebuie gândite, anticipate. A fi agasant este o tactică cu dublu tăiș care trebuie manevrată cu prudență.

Articole complementare recomandate:

Ce este atitudinea?

Optimizarea productivității

Cum omorâți zvonurile înainte să vă îngroape

Secretul stilului de comunicare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *