Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum omorâți zvonurile înainte să vă îngroape

Sunt dificil de evitat discuțiile la muncă. Tuturor le plac bârfele și informațiile picante interesante, altfel n-ar exista atâtea publicații despre celebrități, oameni și scandaluri. Dar un zvon răuvoitor despre dumneavoastră care se umflă vă poate ruina cariera, vă poate mina autoîncrederea sau chiar sănătatea. Reacțiile la cald cum ar fi defensiva, mânia sau contraatacul sunt cel mai adesea ineficiente. Veți face o alegere constructivă dacă îi veți înțelege dinamica pentru a-l neutraliza mai bine. Iată câteva sfaturi pentru a riposta rapid, fără teama de a contribui la propagare.

De ce se propagă un zvon

Originea unei bârfe vine pur și simplu din teama de vid, fără a mai vorbi de cele care își găsesc originea în ură, răutate, răzbunare, gelozie sau rivalitate. Avem nevoie să dăm un sens pentru ceea ce se petrece în jurul nostru și când ne lipsesc informațiile umplem golurile istoriei cu fapte inventate sau de conjunctură. Acest lucru crează o nouă istorie care se răspândește cu adăugiri consecutive până la nivelul unui zvon care scapă de sub control. Ea se mai dezvoltă și din plictiseală sau din vanitatea fiecăruia care vrea să se arate ca deținător al unei informații dătătoare de putere, pentru că adesea cei care au prea puțină sau deloc sunt aceia care o declanșează și o propagă.

Cea mai mare parte a zvonurilor sunt credibile

Dacă se răspândesc este pentru că sunt credibile. Cu cât oamenii le cred mai ușor, cu atât le răspândesc. Credibilitatea depinde de sursa informațiilor, dar și de coerența cu prejudecățile, stereotipurile sau imaginile larg răspândite. Colegii dumneavoastră nu știu de ce ați fost promovat într-un post de responsabilitate foarte dorit. Plecând de la un crâmpei de informație, ei eșafodează ipoteze și adaugă propriile explicații. Rumoarea se naște de asemenea într-o atmosferă de stres, pe care o echipă o suportă cu dificultate în așteptarea unei decizii, pentru a-și domina anxietatea și a controla situația. Ea își evacuează stresul vorbind și adesea refulând asupra unor aspecte mai mult sau mai puțin personale neverificabile imediat.

Cea mai bună modalitate de a lupta contra zvonurilor

Uitați de defensivă și de furie, aceste comportamente ar acredita bârfa care se împrăștie ca și cum ați fi prinși în flagrant delict. Pentru a răspunde trebuie să identificați elementele care o fac credibilă și care pot proveni în parte din comportamentul dumneavoastră. Trebuie să preveniți mai mult decât să vindecați și în orice caz să creați condițiile care să vă permită să ripostați. Dacă comunicați bine, dacă echipa dumneavoastră știe ce se întâmplă, dacă le acordați încredere, veți putea înăbuși în găoace orice zvon care începe. Trebuie să acționați imediat asupra anturajului dumneavoastră și să puneți în operă condițiile prealabile pentru neutralizarea oricărei inițiative dăunătoare. Apoi trebuie să instituiți o comunicare deschisă, care vă ține la curent cu ceea ce se spune.

Prevenirea zvonurilor înseamnă o comunicare transparentă

Atunci când un grup știe ce se petrece în sânul unei organizații nu are nevoie să ghicească nimic. Utilizați toți vectorii aflați la dispoziție pentru a informa. Fie că este o perioadă de criză, cu ocazia unei concedieri în echipa dumneavoastră, o încetinire a activității sau a unor eșecuri repetate, trebuie să comunicați mai clar ca niciodată. Dacă nu puteți revela totul, tăiați bârfa explicând că veți furniza mai multe informații de îndată ce veți ști mai multe. Cu cât un grup înțelege mai multe din ceea ce se întâmplă cu atât are mai multă încredere și veți fi mai în măsură să aflați informațiile neplăcute atunci când se nasc.

Decapitați zvonul încă de la naștere

A face față zvonului este cel mai bun mijloc de a-l decapita. El se propagă ca o dâră de praf de pușcă, se schimbă și crește dincolo de bucățica de adevăr originală. De îndată ce-l auziți, vorbiți cu persoanele implicate și țineți o ședință pentru a comunica adevărul. Dumneavoastră trebuie să dați exemplul: dacă cineva vă povestește ceva și vrea să vă împărtășească un comentariu, refuzați să participați. Dacă auziți ceva despre un coleg emanând de la o persoană care nu este sursa directă, puneți întrebări, căutați adevărul și vorbiți-le superiorilor. Comunicația deschisă oprește zvonurile. Dacă ele continuă, acest lucru înseamnă că trebuie să furnizați mai multe informații. Dacă o persoană le răspândește, întâlniți-o repede pentru a înțelege. Evitați negarea frenetică care vă va face să păreți vinovat. Trebuie să aflați imediat care este adevărul și să vă elaborați strategia pentru viitor.

Alte articole recomandate pentru completare:

Cum să impresionați pe oricine în mai puțin de 30 de secunde

Obiceiurile angajaților care cuceresc adeziunea celorlalți

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *