Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Transformați timpul într-un companion al reușitei dumneavoastră

Marele secret pentru a face din timp un companion al reușitei este de a ști să gestionați trei tipuri de situații. Și toate metodele de gestionare a timpului se bazează pe aceste trei axe de lucru.

O rezolvare corectă a trei tipuri de situație

O oportunitate mi se prezintă, iar eu trebuie să sesizez momentul potrivit și să decid rapid cel mai bun lucru pe care pot să-l fac. Gestiunea timpului este aici legată de luarea unei decizii. Am reușit dacă am realizat activitatea cea mai pertinentă pentru mine în intervalul de timp al acestei oportunități. Am lucruri de făcut: când le pot face? Este vorba de situarea activităților și de cuprinderea timpilor de execuție. Am reușit dacă am avansat suficient de repede în ceea ce doresc să fac în raport cu un obiectiv. Cu ceilalți schimbăm timp. Această balanță a timpului este oare echilibrată? Sunt invadat sau golit de ceilalți? Am reușit dacă schimburile cu ceilalți sunt pozitive pentru toată lumea, dacă am obținut ceea ce doresc și am permis și celuilalt să avanseze.

Sesizarea unei oportunități și luarea celei mai bune decizii

O oportunitate se prezintă, un spațiu se deschide. Ce-i de făcut? Câteva piste ieșite din metodele de time management cele mai cunoscute și mai utilizate:

  • Dacă acțiunea ia mai puțin de două minute, o fac imediat, fără să mă mai gândesc sau să o așez în vreun sistem. (Atenție! Două minute sunt lungi!)
  • Grupez toate apelurile în „to do list” pentru a le efectua pe toate în același timp.
  • Am deja liste prestabilite: dacă am un spațiu, știu imediat ce am de făcut.
  • Îmi cunosc misiunea și direcția în care vreau să merg pe termen scurt sau mediu: prioritizez ușor.
  • Uneori, sesizarea unei oportunități înseamnă să nu faci pur și simplu nimic. A nu face nimic este poate cel mai eficient în acest moment. Și tac atunci când aș putea vorbi. Aștept ziua de mâine; noaptea este un sfetnic. Las creierul să lucreze singur, să incubeze. Sau pur și simplu permit celuilalt să relativizeze.

A face mai mult, mai repede

Amintiți-vă de celebra demostrație de time management: într-un bol pun pietrele mari pentru a lăsa să pătrundă nisipul fin și apoi apa. Cum să fac să intre mai multe în același timp fără să mă stresez sau să mă demoralizez? Archetipul acestei abordări este FlyLady. FlyLady propune o abordare pentru a ajuta la organizarea casei sale – și a vieții sale – utilizând politica pașilor mărunți: o mică rutină în plus pe zi, în fiecare zi și efectul fluturelui se va face simțit. Aplicație: biroul meu este curat în fiecare seară. Micul pas următor: îmi imprim „to do list” înainte de a pleca, etc. În fiecare zi un pic mai mult. La celălalt capăt al spectrului, este vorba din contră de temperarea ardorilor perfecționiste: triez hârtiile în fiecare zi dar nu mai mult de 15 minute, cu ceasul în mână mergând cât mai repede posibil. Metoda poate fi ușor aplicată la muncă: imaginați-vă pur și simplu în fața dosarelor administrative sau a tabelelor de urmărit dacă nu vă place să le completați.

Iar cireașa de pe tort: „nu sunt în întârziere iau trenul (sau și mai bine avionul) din mers”. Această frază este ca o protecție contra disperării de a fi îngropat. Extrem de eficientă. O altă versiune a acestei abordări a gestionării timpului este de a munci x minute pentru y minute de pauză (52/17 de exemplu). Important este să respectați ceea ce v-ați propus și să cronometrați… Sunteți ceea ce măsurați…

Schimburi durabile

Al treilea principiu al gestionării timpului se bazează pe un echilibru dinamic de găsit în relațiile cu ceilalți. Și aici câteva sfaturi:

  • Dacă mă simt golit după un schimb, balanța nu este echilibrată. Și nici dacă celălalt este golit. Un schimb trebuie să genereze energie, nu să o epuizeze.
  • Dacă ceea ce aștept de la o relație este clar, am mai multe șanse de a fi mai clar: Ce dorește celălalt? De ce nu-l întreb?
  • În al treilea principiu, putem așeza metode de negociere și să învățăm să spunem „nu”, esențiale unei bune gestionări a timpului.

În completare mai puteți citi:

O abordare corectă în time management

Timpul de lucru și lupta cu timpul

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *