Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Ceea ce spuneți este important – cum să comunicați mai bine în timpul schimbărilor

Toată lumea știe cât de importantă este comunicarea în perioade de incertitudine și schimbare. Dar cât de mult efort desfășurați pentru asta?

Modul în care vorbiți despre schimbare nu se referă doar la cuvintele pe care le folosiți. Este vorba despre când spuneți, cum spuneți și mai ales ce nu spuneți. Toate ac este elemente impactează modul în care oamenii gândesc, simt și reacționează la schimbări.

Cerecetările arată de multă vreme că peste 50% din comunicare este exprimată non-verbal. În timp ce cercetări mai recente (ale unei companii din SUA, Quantified Communications) arată că tonul vocii unei persoane este de două ori mai importantă decât conținutul mesajului.

Și totuși când liderii se pregătesc să comunice schimbările poate fi ceva neplanificat, spontan. Sau în cealaltă extremă, ceva atât de scriptic încât pare fals.

Este un echilibru delicat care trebuie găsit pentru un conținut, un moment, un ton și o livrare la momentul potrivit.

Dar atunci când o faceți cum trebuie îi opriți pe angajați să

  • primească mesaje amestecate;
  • se bazeze pe bursa bârfelor pentru informații;
  • nu înțeleagă ce se întâmplă și de ce;
  • vadă managementul spunând ceva și făcând altceva;
  • simtă o creștere a scepticismului și a lipsei de încredere, cu un impact consecvent asupra motivării și productivității.

Abraham Lincoln este recunoscut ca unul dintre maeștrii mondiali ai comunicării. El a fost printre primii care a înțeles importanța cunoașterii audienței și a ceea ce are nevoie să audă.

„Atunci când sunt gata să vorbesc oamenilor, petrec două treimi din timp gândindu-mă la ceea ce vor să audă și o treime la ceea ce vreau să spun,” a spus el.

Urmând acest sfat nu înseamnă că trebuie să evitați subiectele dificile. Înseamnă că trebuie să învățați să vă cunoașteți ascultătorii și să le înțelegeți nevoile.

Deci data viitoare când vă pregătiți să vorbiți despre o schimbare, luați în considerare următoarele sfaturi:

    • Gândiți-vă înainte de a vorbi. Comunicările dumneavoastră trebuie să fie raționale, livrate în mod credibil și să conțină acea emoție care îl face capabil pe ascultător să se conecteze cu ea;
    • Păstrați un mesaj simplu. Dacă nu puteți explica într-un mod simplu ceea ced aveți de spus, mesajul dumneavoastră se va pierde probabil sau nu va fi auzit;
  • Încastrați mesajul în realitate și referiți-vă la ceea ce angajații dumneavoastră vor să știe. De exemplu, într-o perioadă a schimbărilor angajații vor să știe: unde și cum sunt integrați, ce au de făcut, cum trebuie să o facă și cum și unde pot fi implicați.

 

  • Comunicați devreme și des. În cazul unei schimbări angajații au multe informații de asimilat și aveți nevoie să întăriți în mod constant mesajele, la intervale regulate, folosind diferite medii.
  • Păstrarea unor principii de comunicare care vă ghidează abordare în comunicare. Mențineți-vă la înălțimea acestor principii astfel încât acele cum, de ce și când ale comunicare să se bazeze pe integritate, respect și grijă pentru angajații dumneavoastră.
  • Selectați cu înțelepciune mesagerul. Folosiți întotdeauna persoana cea mai credibilă pentru livrarea mesajului către angajați.
  • Fiți consistent în ceea ce spuneți și cum o spuneți. Aceasta înseamnă că acțiunile managementului trebuie să fie în fază cu vorbele pe care le spun. Angajații identifică și evaluează foarte repede zonele în care acestea două sunt deconectate.
  • Solicitați feedback-ul și acționați în consecință. Oamenii vor să fie implicați și le place să știe că ideile lor au fost auzite. Nu solicitați feedback-ul decât dacă sunteți gata să-l confirmați și să explicați ce veți face sau nu în privința lui.
  • Fiți atenți și ascultați cu empatie. Aici este vorba de a asculta pentru a înțelege și a încerca să fiți în fază cu perspectiva celorlalte persoane, astfel încât să-i puteți ajuta să meargă mai departe.
  • Cântăriți bine momentul, dar nu folosiți asta ca scuză pentru a nu comunica. Pe cât este de important să comunicați frecvent, este de asemenea vital să alegeți bine momentul comunicării schimbărilor. Fiți sonștienți de asta și planificați totul din timp. Totuși, atenție să nu cădeți în capcana întârzierii comunicării în așteptarea „momentului perfect pentru comunicare”. Nu va exista niciodată un moment perfect!

Și amintiți-vă că schimbările se petrec, iar în acest moment chiar se accelerează și au o tendință de permanentizare. Deci făceți-le să lucreze în favoarea dumneavoastră!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *