Cum evaluați brandul de angajator
Marca dumneavoastră de angajator se articulează în jurul percepției, imaginii și identității, ca și a legăturii între toate aceste elemente ale întreprinderii dumneavoastră.
Imaginea proiectată în calitate de angajator potențial
Într-un context de mondializare și globalizare, întreprinderea nu mai are capacitatea de a propune cariere stabile și lineare. Contextul de insecuritate în care trăiesc angajații (fuziuni, delocalizări, offshoring, reorganizări frecvente, etc.) antrenează o schimbare a așteptărilor și comportamentelor. Ei au devenit de fapt mai exigenți cu angajatorii lor. Raportul de forțe între cadre și întreprindere s-a inversat. Pentru a atrage talentele și apoi a le fideliza, întreprinderile își îngrijesc din ce în ce mai mult brandul de angajator. Preluat din limbajul americanilor, employer branding, conceptul mărcii de angajator s-a impus în ultimii 15 ani pentru a deveni o adevărată miză a guvernanței. La intersecția dintre merketing, comunicare și resurse umane, marca de angajator a intrat astfel în mod progresiv în domeniul de aplicare a resurselor umane. În fața iluziei de sens și statut, recucerirea încrederii între slariați (inclusiv directorii!) se anunță pentru toți ca adevărata provocare a următorilor 10 ani. Această provocare este de a face viabil un ansamblu al întreprinderii în numele unei căutări echilibrate a performanței. Acest echilibru al performanței începe de altfel să creeze adevărate clivaje sociale: IMM-urile împotriva marilor grupuri, capitalul familial contra capitalului financiar/bursier, managementul mercenar contra implicării și fidelizării… În mijlocul tuturor acestor clivaje, un singur punct comun: locul acordat oamenilor în viziunea strategică a guvernanței!
ADN-ul întreprinderii dumneavoastră
Marca de angajator este marca întreprinderii tratată din unghiul angajatorului. Este ADN-ul companiei dumneavoastră, codul genetic care condiționează comportamentele și managementul, într-o grijă a performanței. Marca poartă vise și ambiții și nu este exclusivitatea specialiștilor în marketing. Din unghiul angajatorului ea este îmbogățită de dimensiunea sa umană, care unește și federalizează. Exploatarea mărcii de angajator este în parte o chestiune de resurse umane, dar este mai ales o miză de competitivitate și guvernanță. Cu internetul, clienții, salariații și candidații se așteaptă la o exemplaritate umană: interesul purtat salariaților dumneavoastră condiționează din ce în ce mai mult cumpărarea produselor și serviciilor dumneavoastră. Prin internet totul se spune, se scrie și se răspândește. Un slariat critică practicile greșite ale întreprinderii sale, cu riscul de a dăuna imaginii sale.
Oferirea unui post în cadrul căruia angajatul se dezvoltă
Întreprinderea nu va fi niciodată cu adevărat o democrație, dar ea nu este scutită de căutarea existențială și de înflorirea din ce în ce mai revendicată de fiecare femeie și de fiecare bărbat, din toate generațiile. Dincolo de dezbaterile demagogice și doctrinare, capitalul de încredere al întreprinderii se bazează mai ales pe capacitatea sa de dimensionare etică a valorii muncii. O muncă unde indivizii se realizează și înfloresc este o muncă utilă, una unde suferim (fizic și/sau moral), într-o manieră „procedurală” este o dovadă a unui sclavagism modern insuportabil. Etica valorii muncii va deveni etalonul fiecărei întreprinderi bulversând în trecere toată literatura psihologică și de comunicare a resurselor umane din ultimii 20 de ani, în favoarea verbelor de acțiune și a cuvintelor simple care trebuie recucerite (curaj, încredere, recunoaștere, transparență, implicare, exemplaritate…), dar și unui amestec cultural, un veritabil antidot la înclinația naturală spre clonare. În fața acestei etici a valorii muncii, trebuie ca fiecare întreprindere să se definească, departe de sloganuri și curente de modă. Ea trebuie să reflecte autocunoașterea și să afirme o referință a identității. Mândria de a fi, intimă și profesională, este rezultatul așteptat în favoarea unui colectiv sudat.
Moduri prin care șefii alunecoși își pot sabota performerii de top - Bogdan Buzdugan
5:10 PM, June 2024
[…] Cum evaluați brandul de angajator […]