Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Comportamente nepotrivite pentru un lider

Există comportamente periculoase care riscă să dăuneze succesului dumneavoastră și al întreprinderii. Descoperiți ce dăunează stilului dumneavoastră de leadership pentru a elimina urgent dacă vreți ca întreprinderea dumneavoastră să prospere. Iată o listă, încă incompletă, a unor comportamente nefaste pentru membrii echipei dumneavoastră.

A nu-i asculta

Îi ascultați pe memrii echipei dumneavoastră atunci când vă împărtășesc informații? Înțelegeți cu adevărat ceea ce vă spun în timpul reuniunilor și a discuțiilor față în față? Vă pasă de ceea ce vă spun? Munciți cu personalități diferite, cu diferite moduri de lucru și este imperativ să fiți atenți la problemele, la preocupările lor, la succesele și provocările pe care fiecare dintre membrii echipei le întâlnește. Un bun lider știe ce face echipa lui, are timp să-i asculte când au nevoie și să-i reașeze pe drum când se abat. Dacă nu, va avea o echipă de frustrați care își vor pierde încrederea în șeful lor și în întreprindere.

Neglijarea talentelor

Fiecare membru al echipei dumneavoastră are ceva unic care aduce valoare organizației. Cunoașteți acest talent al fiecăruia dintre ei? Ați avut timp să discutați cu ei cum le puteți utiliza calitățile? I-ați consultat în privința cunoștințelor lor despre activitatea dumneavoastră și cum vă pot ajuta să o ameliorați? Un bun lider acționează și implică membrii echipei în a contribui prin calitățile lor unice la creșterea valorii adăugate în întreprindere. În lipsa acestei implicări ei se vor simți descurajați, demotivați și vor deveni din ce în ce mai neproductivi.

Omisiunea recunoașterii muncii lor

Când le-ați mulțumit ultima oară pentru munca depusă? Le-ați recunoscut eforturile, succesele și ați identificat contribuția fiecăruia la acest succes? Un bun lider are timp să recunoască eforturile și succesele, ceea ce aduce motivația efortului și reușitelor viitoare. Aceasta îi fidelizează și le crește autonomia și determinarea de a da tot ce au mai bun pentru dumneavoastră. A omite această recunoaștere va face performanțele și eforturile să scadă și va încetini eventualele progrese ale întreprinderii dumneavoastră.

Ignorarea problemelor lor

Ce faceți pentru a fi informat în privința preocupărilor echipei dumneavoastră? Împărtășiți comentariile pozitive și negative? Dacă este depusă o plângere referitoare la unul dintre ei, vă adresați imediat acelei persoane? Adunați toate elementele înainte de a vă face o idee sau de a decide ce trebuie să faceți în continuare? Un lider bun este fidel echipei sale și face totul pentru a rezolva problemele de performanță împreună cu ei. Altfel riscă să piardă loialitatea lor, pentru el și pentru întreprindere.

A acționa ca un „spin doctor”

„To spin” în engleză înseamnă a roti și evocă efectul dat faptelor sau informațiilor pentru a le prezenta sub un unghi favorabil. Liderul „spin doctor” își dirijează echipa furnizându-i informații susceptibile să o influențeze, să o orienteze în sensul dorit. O tehnică de influențare apropiată de marketing-ul comercial, care revigorează tehnicile clasice de propagandă. Un bun lider dă răspunsuri clare, directe. Nu-i este teamă să comunice informații pozitive sau negative. Și aici, practicile greșite se traduc prin neîncredere și o diminuare a performanței dăunătoare pentru întreprindere.

A ucide inițiativa

Impuneți ca toate informațiile, ideile, sugestiile sau propunerile să vină de la dumneavoastră? Le refuzați accesul la un nivel superior atunci când vă ajută să prezentați idei sau informații șefilor dumneavoastră? În acest caz sunteți un ucigaș al inițiativei și vă cantonați echipa într-un rol de executant. Un lider bun permite echipei sale să partajeze darurile unice pe care le posedă și să mărească valoarea de ansamblu a întreprinderii. Iar acest lucru se traduce prin entuziasm, încredere și fidelitate.

A fi ranchiunos

Poate că un membru al echipei nu este de acord cu o decizie pe care ați luat-o sau poate că ați fost criticat de unul dintre ei. Îndepărtați orice ranchiună, chiar dacă acest lucru vă costă. Comportamentul unui lider implică depășirea acestor sensibilități. Un bun lider se felicită pentru feedback-ul membrilor echipei sale. O întreprindere funcțională este aceea în care toată lumea își asumă și își exprimă responsabilitatea. Împiedicarea colaboratorilor dumneavoastră să se exprime distruge încrederea și orice transparență critică, esențiale pentru o bună funcționare.

A-i intimida

Poate că le vorbiți într-un mod distant, pe un ton intimidant, uneori nepoliticos, chiar în public, ceea ce îi face să „piardă față”? În acest caz sunteți un tiran și vor face totul pentru a vă evita. Evitarea va genera o proastă comunicare, o lipsă de motivație, pierdere de productivitate și va împinge întreprinderea pe o pantă negativă. Liderul bun este accesibil, își respectă echipa și o face mândră de munca sa în întreprindere.

V-ați recunoscut în unul sau mai multe dintre aceste comportamente nefaste? Nimeni nu este perfect, dar unul singur este suficient pentru a picura otrava destructivă în întreprindere. Un singur sfat: identificați rapid ceea ce faceți greșit și schimbați. Nu este niciodată prea târziu pentru a deveni un lider bun. Și țineți minte: oamenii părăsesc șefi nu companii. Iar a fi șef nu este echivalent întotdeauna cu a fi un lider. Un lider este ales, nu impus.

1 Comment

  • GEORGE CONSTANTINESCU

    2:36 PM, March 2016

    Foarte bine ca esti unul dintre cei care incearce sa aduca un suflu nou in Romania. Ma bucur ca popularizezi directii superioare in management, care in timp vor incepe sa se faca simtite si acolo cu rezultate pozitive in economie: investitii noi, cresterea productivitatii, efeicienta muncii, samd. Tine-o tot asa!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *