Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Pentru reușită, evitați aceste fraze atât de uzuale

Trebuie să vă exprimați în fiecare zi pentru a vă conduce afacerile, a vă prezenta ideile, a câștiga încrederea și a convinge sau pentru motivarea colaboratorilor. În calitate de conducător trebuie să știți să utilizați un limbaj care captivează și îi motivează pe ceilalți. Și trebuie să vă feriți de anumite fraze sau cuvinte cum ar fi „Sunt dezolat”, „Nu sunt pregătit”, „Sunt obosit” sau „Sunt nervos”, care nu pot decât să vă scadă credibilitatea și să semene îndoiala în mintea celorlalți.

Nu vă cereți scuze decât dacă acesta este subiectul

Făceți-o doar atunci când este subiectul prezentării dumneavoastră sau este vorba de un discurs destinat prezentării unor scuze publice, pentru că este o frază care vă face să păreți mai puțin credibil. De exemplu, dacă un membru al publicului vă cere să repetați mai lent ultima dumneavoastră frază, în loc să-i răspundeți că sunteți dezolat, preferați răspunsul: „Binaînțeles, sunt fericit să o fac.” Numeroși oratori au tendința de a-și prezenta scuze când cred că au făcut o greșeală. Dar a spune prea des „îmi pare rău” nu face decât să acrediteze ideea că ați făcut o greșeală și să atrageți atenția asupra unui punct, care ar fi trecut, poate, neobservat.

Chiar obosit, arătați-vă în formă

A declara că nu sunteți atât de pregătit cum v-ați dori riscă să dăuneze reputației dumneavoastră de lider. Indicați astfel auditoriului că prezentarea pe care o faceți în fața lor nu era o prioritate absolută pentru dumneavoastră. În calitate de patron trebuie să fiți mereu gata să animați o ședință, să prezentați o idee sau să vă apărați punctul de vedere. A arăta că nu sunteți gata poate fi luat drept amatorism, iar dacă sunteți obosit, ceilalți nu trebuie s-o știe. Oricare ar fi motivul nu trebuie să faceți mărturisiri în public. El vrea și așteaptă o prezentare frumoasă, iar mărturisindu-vă oboseala îl poate face să se îndoiască de performanța dumneavoastră. Și la fel cu a nu fi pregătit, ceea ce este nepotrivit pentru un lider.

Evitați critica și defensiva

Dacă cineva din public vă pune o întrebare despre un punct pe care l-ați tratat deja și l-ați explicat, aveți interesul să nu răspundeți că ați expus deja acest subiect sau, mai rău, să-l întrebați cu voce tare dacă v-a ascultat. Veți pune persoana într-o situație neplăcută, iar ceilalți riscă să vă considere arogant sau nepoliticos. Este mai simplu să-i răspundeți politicos la întrebare, chiar dacă răspunseseți de fapt implicit prin ceea ce ați spus deja. A vă arăta critic sau defensiv, nu vă pune în valoare și este opus la ceea ce se așteaptă de la dumneavoastră.

Ascunderea stresului și nervozității

Este normal, toată lumea este stresată mai mult sau mai puțin, chiar și mari oratori pe care-i admirați, dar ei nu o arată și nu o mărturisesc niciodată. A vă recunoaște nervozitatea este semnul că sunteți neliniștit, iar a o spune nu poate decât să reducă încrederea pe care publicul o are în dumneavoastră. În loc să doriți eliminarea acestei energii nervoase, trebuie să faceți în așa fel ca această adrenalină să vă facă mai performant. Dacă vă canalizați energia nervoasă către performanță veți fi percutant, veți degaja o energie care-i va incita pe ceilalți să vă considere un orator încrezător și credibil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *