Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Managerii buni își fac colaboratorii fericiți

Un lider eficient înțelege: colaboratorii fericiți contribuie la o mai bună rentabilitate pentru că fericirea acționează exponențial asupra productivității intime, iar un angajat fericit lucrează mai bine decât ceilalți, își rezolvă problemele în loc să se plângă, are mai multă energie, este mai creativ, optimist, motivat, are o sănătate mai bună, învață mai repede, nu-i este teamă de greșeli și face mai puține decât ceilalți. Și de obicei ia cele mai bune decizii.

Fericire = Productivitate = Rentabilitate

Creativitatea este esențială pentru reușita oricărei întreprinderi, care nu poate prospera decât într-un mediu pozitiv și fericit. Micile evenimente cotidiene influențează în mod direct sentimentele fiecăruia, ceea ce are un efect profund asupra randamentului său în muncă. Conform Gallup „doar 13% din angajați sunt implicați în muncă la nivel mondial”, fiecare manager trebuie să câștige inima și mintea colaboratorilor săi, ceea ce înseamnă că fericirea trebuie să fie o prioritate pentru dumneavoastră. Acesta trebuie să fie obiectivul privilegiat pe lista dumneavoastră de priorități pentru că este o investiție care va aduce rezultate prin colaboratorii mai fericiți și mai productivi.

Succesul nu generează în mod obligatoriu fericirea

Chiar dacă fericirea precede întotdeauna succesul. Dacă îi ajutați să găsească bucuria și un sens în ceea ce fac, marja dumneavoastră se va îmbunătăți. În întreprindere trebuie să-i susțineți, să-i apreciați, să-i ascultați și să le dați mijloacele de a utiliza forța înnăscută cea mai evidentă, aceea de a aduce un pic de bucurie în muncă. Vechea convingere, care ne urmărește mereu, este de a crede că obținerea unui post, câștigarea unei avansări sau o creștere de salariu, vă vor face fericiți. Paradoxul este că succesul vine singur. Căutăm adesea un obiectiv extern pe care nu-l putem găsi pentru că adesea sursa sa află în noi ca niște pepite de aur.

Fericirea este combustibilul succesului

Constatarea este simplă: un angajat fericit este plin de speranță și de optimism, pozitiv și recunoscător în cea mai mare parte a domeniilor vieții. El acceptă dificultățile cu realism și alege să le considere ca fiind temporare. Îmbrățișează pericolele vieții anticipându-le și scanează evenimentele „obișnuite” cu recunoștință. Nefericitul așteaptă următorul eșec, își limitează adesea plăcerea căci pentru el norocul este temporar. Privește lumea ca pe un nor amenințător.

Trebuie să cultivați creiere pozitive care stimulează randamentul. Cel mai important factor predictiv al fericirii vine din investiția în susținerea socială. Timpul trece împreună cu cei dragi într-o corelație directă cu productivitatea în muncă. Cultura unor întreprinderi ca Yahoo, Google sau Virgin, cu medii de lucru unice și amuzante, construiesc succesul în jurul creativității și veghează ca fiecare să fie fericit în viață și la muncă.

Fericirea, o alegere personală și o datorie pentru manager

Fericirea este o muncă internă. Vă puteți blama stările de spirit și le puteți imputa unor factori externi, copilăriei sau moștenirii genetice, care v-ar condamna la o existență negativă. E mai bine să demistificați aceste noțiuni deterministe și să credeți mai mult în capacitatea sau incapacitatea fiecăruia de a fi fericit. Avem cu toții o „bază de fericire” la start. Unii au o dispoziție pozitivă instinctivă din copilărie, dar putem lua măsuri pentru a ne crește nivelul actual de fericire. Trebuie să vă reciclați creierul pentru a-i consacra resursele în a vedea lumea într-o lumină pozitivă. Adoptați un obicei pozitiv de a vă recabla creierul pe niveluri ridicate de fericire.

Dacă fericirea este o alegere a fiecăruia, este o datorie a managerului să-și încurajeze colaboratorii să o găsească. Prin acțiuni mici, cum ar fi începerea unei ședințe plictisitoare cu un video vesel, și întotdeauna prin exemplaritatea comportamentului dumneavoastră care trebuie să ușureze atmosfera, ideea fiind nu de a reprima sentimentele negative sau de a ignora problemele, ci de a-i împiedica pe colaboratori să se înece.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *