Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Cum știți că a venit momentul pentru marele salt?

Renunțarea la securitatea unei slujbe pentru a demara propria întreprindere este o decizie riscantă și adesea stresantă. Libertatea și aventura vă pot îmbăta și atrage, așa cum teama de necunoscut și incertitudinea vă pot împiedica. Cum să vă dați seama că a venit momentul pentru a face marele salt?

Nu visați la statutul de antreprenor

Dacă vreți să porniți pe cont propriu doar pentru că sunteți nefericiți la locul de muncă actual, ar trebui să vă gândiți de două ori. Elaborarea unui plan de afaceri vă va permite să evitați o decizie impulsivă. Și pe lângă dorința de a părăsi statutul de salariat, trebuie să aveți o idee precisă despre ce întreprindere viabilă vreți să lansați în termeni de marketing și de operațiuni de condus.

Structurați-vă bine timpul

Libertatea instantanee este periculoasă dacă nu vă luați noi repere de timp. Este chiar același fenomen pe care-l întâlnesc șomerii și pensionarii, care trebuie să-și redeseneze spațiul temporal pentru a evita teama de neant. În cazul antreprenoriatului aveți interesul să dezvoltați un program cotidian, așa cum o făceați și la locul de muncă. Dispunând total de timpul dumneavoastră, vă este simplu să amânați. Fixați-vă orare pentru a începe ziua și pentru a o termina și închideți-vă timpul în întâlniri cu dumneavoastră însuși care vă vor permite să-l stăpâniți mai bine.

A dispune de fonduri suficiente

Lipsa de capital este principalul obstacol în atreprenoriat. Trebuie să faceți cu prioritate proiecții realiste ale fluxului de numerar necesar înainte de a decide să vă părăsiți postul. Întreprinderea dumneavoastră nu va fi rentabilă înainte de 3 ani sau chiar mai mult, este deci important să fiți realist asupra acestui punct. Trebuie să reglați chestiunea nevoilor financiare înainte de a vă lansa, altfel nu vă veți putea concentra energia asupra dezvoltării afacerii dacă veți fi obsedat în permanență de facturile pe care le aveți de plătit.

Pregătiți-vă să vă asumați roluri multiple

Lansarea afacerii proprii înseamnă că veți purta mai multe pălării. Într-o zi comercial, mâine proiectant, altă dată gestionar și adesea responsabil cu curățenia în birou. Înainte de a vă părăsi locul de muncă, trebuie să vă gândiți bine la această chestiune și să fiți sigur că sunteți dispus să realizați numeroasele sarcini, care în principiu nu prea vă plac.

Identificați-vă punctele forte și slăbiciunile

Faceți un bilanț al competențelor pe care trebuie să le etalați pentru a juca roluri multiple, a ceea ce știți să faceți bine și a domeniilor în care nu sunteți complet operațional. Poate că trebuie să vă ranforsați competențele într-un anumit domeniu sau să vă găsiți un partener care le stăpânește. Dacă nu știți cum să vă surmontați slăbiciunile este mai bine să vă amânați decizia și să vă păstrați job-ul actual.

Buna cunoaștere a viitorilor clienți

Este dificil să testați potențialul pieței în profunzime și impactul ideii dumneavoastră asupra acesteia înainte de a vă lansa, dar cel puțin trebuie să vă înțelegeți clienții potențiali, obiceiurile lor de consum, dar și concurența dumneavoastră. Dacă nu sunteți siguri de afacerea dumneavoastră, atât pe planul de marketing cât și pe cel al rentabilității, mai bine rămâneți în post, continuând să vă perfecționați ideea pentru a-i ajusta și a-i optimiza lansarea.

Asigurați-vă de susținerea celor apropiați

Pentru a facilita tranziția, aveți interesul să împărtășiți proiectul cu membrii familiei dumneavoastră și să știți dacă aceștia vă susțin, dacă sunt gata să facă și ei sacrificii în timpul fazei de lansare. Este mai bine să fiți explicit în privința riscurilor asumate. Dacă soțul sau soția dumneavoastră sau alți membri ai familiei ezită să vă susțină ideea, aveți interesul să o revizuiți pentru a o face mai viabilă și mai suportabilă pentru anturajul dumneavoastră sau să nu vă părăsiți postul actual. Este important, pentru că în cele mai rele momente, veți avea nevoie de susținerea lor.

Pregătiți-vă și un plan B

Elaborarea unui plan B vă va ajuta să nu vă lăsați orbit de fantasma afacerii reușite. Puteți de asemenea să găsiți o soluție intermediară, să începeți să vă lansați afacerea part-time păstrându-vă un loc de muncă sigur. Dacă vreți să vă schimbați locul de muncă, a deveni antreprenor nu este poate încă următoarea etapă, și poate este chiar mai bine să vă căutați un alt post ca salariat cât timp vă îmbunătățiți proiectul și definitivați detaliile lansării sale.

Asigurați-vă ajutorul angajatorului dumneavoastră

Dacă ați decis să demisionați, făceți-o așa cum trebuie. Angajatorul dumneavoastră vă poate fi util în momentul lansării și vă poate deveni chiar partener de afaceri. Evitați orice demisie brutală și faceți astfel încât plecarea dumneavoastră să nu-i fie prejudiciabilă, ajutându-l să gestioneze tranziția. Vorbind deschis despre proiectul dumneavoastră puteți fi înțeles de către angajatorul dumneavoastră, care vă poate chiar ajuta acordându-vă o anumită flexibilitate a programului de lucru sau păstrându-vă ca prestatar după aceea.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *