Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Cum să gestionați un feedback care vă ofensează

În lumea profesională ca și în viața dumneavoastră personală, primiți numeroase comentarii, remarci și complimente. De la prima apreciere la grădiniță ajungând până la evaluările anuale ale superiorilor dumneavoastră ierarhici, sunteți în permanență măsurați, cântăriți și apreciați. Ce trebuie să faceți cu aceste informații? Cum să le folosiți eficient pentru a vă optimiza reușita? Iată câteva moduri de gestionare a unui feedback care vă deranjează.

Trei moduri de apărare posibile

Imaginați-vă că superiorul dumneavoastră ierarhic vă face următoarea remarcă: „Nu munciți destul pentru acest subiect de dezvoltare strategică.” O primiți prost și nu sunteți de acord cu remarca. Puteți adopta trei modele defensive conform „Thanks for the Feedback”:

  • Respingeți direct comentariul;
  • Cel care l-a emis nu are legitimitate în ochii dumneavoastră;
  • El vă aduce atingere propriei identități.

Respingeți comentariul pentru că „nu este adevărat”

Ipoteza dumneavoastră: acest comentariu pe lângă subiect nu mă ajută deloc, este fals.

Impact: dumneavoastră gândiți exact invers, lucrați deja de trei luni din plin la acest subiect strategic.

Întrebările pe care trebuie să vi le puneți pentru a vă schimba starea de spirit: Ce l-a făcut să gândească astfel? Ce trebuie să învăț din această remarcă? De ce sunt eu convins? Ce nu voi reanaliza?

Ce vă poate spune asta despre cel ce a emis-o: El face această remarcă pentru că poate nu a făcut o analiză și caută fapte. Ce trebuie făcut în fața acestei opinii? Ce a vrut să spună de fapt? De ce îi este teamă? De a fi făcut responsabil de întârziere sau de calitatea scăzută? Care sunt termenul și miza subiectului strategic?

Nu el trebuie să facă acest comentariu

Ipoteza dumneavoastră: nu este competent, se arată ingrat sau prea plin de el, este vorba de o răutate sau de stupiditate.

Impact: nu luați în considerare acest feedback și nu ascultați, emițând o judecată asupra celui care l-a emis.

Întrebările pe care trebuie să vi le puneți pentru schimbarea stării de spirit, pe lângă primele: Există puncte de luat în seamă în acest comentariu? Ce pot învăța de la persoana care l-a emis? Cum s-a construit părerea mea despre el, este oare adaptată? Cine mi-ar putea da detalii și mi-ar putea da un feedback mai fiabil pe același subiect? Nu sunt cumva pe cale să o iau personal în loc să înțeleg ceea ce s-a spus? Celălalt trebuie să fie într-adevăr un expert pentru a avea o părere fiabilă?

Ce spune acest lucru despre cel care a emis-o: el nu și-a validat competența în fața dumneavoastră sau nu și-a consolidat relația cu dumneavoastră. Ce îl discreditează? Cum ar putea el să facă altfel? Cum își poate dovedi competența?

Comentariul aduce atingere identității dumneavoastră

Ipoteza dumneavoastră: comentariul vă atacă în ceea ce sunteți, în valorile pe care le susțineți. De exemplu, nu suportați lenea, iar șeful dumneavoastră vă spune că nu munciți destul sau că patinați.

Impact: Credeți că acest feedback nu vi se aplică pentru că vă cere să schimbați ceea ce sunteți și vă rănește.

Întrebările pe care trebuie să vi le puneți pentru schimbarea stării de spirit: Prin ce este încă actuală această credință/valoare? Comentariul atacă într-adevăr ceea ce sunteți? Cum puteți lua în considereare această remarcă păstrându-vă valorile intacte? Cum vă puteți îmbogăți viziunea despre dumneavoastră însuși grație acestui feedback?

Ce spune acest lucru despre cel care a emis-o: poate că el a fost prea directiv în această privință. Este posibil ca el să aibă o relație puternică cu valoarea implicată în feedback.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *