Cum să vă recunoaşteţi greşelile în faţa şefului
Cum vi se pare: să vă recunoaşteţi greşelile în faţa şefului şi să scăpaţi basma curată?
Psihologia inversă este un lucru important şi chiar funcţionează. De fapt este atât de simplu încât această tactică nu necesită aproape nicio explicaţie. Voi exemplifica totuşi în câteva fraze.
Cursul normal al evenimentelor între un şef şi angajatul său ar fi următorul.
Avem o situaţie în care angajatul a făcut o greşeală şi îi spune şefului că n-a făcut nimic greşit.
Şeful spune: Chiar ai făcut-o lată de data asta!
Angajatul răspunde: Ba nu. Nu a fost greşeala mea!
Şeful întreabă: Şi atunci a cui a fost greşeala?
Angajatul răspunde: Specificaţiile (Instrucţiunile) au fost complet greşite!
Şi se continuă în acest mod până când, eventual, angajatul începe să dea vina pe ceilalţi colegi cu care lucrează.
Dacă vreţi să vă recunoaşteţi greşeala şi să câştigaţi în acelaşi timp, încercaţi asta:
Şeful: Chiar ai făcut-o lată de data asta!
Angajatul: Aveţi dreptate domnule. Am făcut-o. A fost greşeala mea şi mă voi descurca mai bine data viitoare. Vă asigur că nu se va mai întâmpla altă dată.
După acest comentariu pe care i l-aţi transmis şefului, ceea ce veţi dori să faceţi este să-i prezentaţi o listă de idei despre cum pot fi evitate acest tip de greşeli pe viitor.
Şeful dumneavoastră va rămâne cu gura căscată. Nu va şti ce să vă răspundă. Sunt aproape sigur că va fi plăcut surprins şi acest lucru vă va ajuta în continuare.
De ce? Pentru că şeful s-ar fi aşteptat să-i veniţi cu câteva scuze solide şi documentate. Acum, discursul lui predefinit pe care-l avea în minte a zburat pe fereastră pentru că discuţia a luat un alt curs decât cel planificat.
Este un mod extraordinar de a vă dezarma şeful şi de a răsturna o situaţie dezastruoasă.
Liderii adevăraţi însă le permit angajaţilor lor să facă greşeli cu condiţia să le recunoască, să înveţe din ele şi să nu le repete. Dacă aveţi un asemenea şef nu aşteptaţi să vă cheme el, mergeţi dumneavoastră, expuneţi greşeala, modul de rezolvare şi ideile despre cum poate fi împiedicată repetarea ei.
Alte articole recomandate:
Tehnici cheie de prezentare utilizate de Steve Jobs
Aplicarea metodologiei școlii de la Palo Alto în organizații
Transformați timpul într-un companion al reușitei dumneavoastră
Angajații buni fac greșeli, iar liderii adevărați le permit să o facă
Liz E.
4:30 PM, July 2015
Confirm și eu!
În plus, cred că momentele în care mi-am recunoscut greșelile din prima au făcut ca șefii să aibă mai multă încredere în mine – sau, cel puțin, că se pot baza pe mine să fiu sinceră și directă (în contextul în care mai des aud scuze ca în primul exemplu).