Blog

Blog
Prieteniile la serviciu vă fac mai fericit şi mai productiv

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Prieteniile la serviciu vă fac mai fericit şi mai productiv

Poate că vă gândiţi că împrietenindu-vă cu colegii vă va scădea productivitatea pentru că veţi pierde timp discutând sau destinzându-vă cu ei şi va trebui să munciţi în plus. De fapt, efectul e contrar. A avea prieteni la serviciu este benefic atât pentru patron cât şi pentru dumneavoastră. Să lucrezi 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână tot anul şi să vezi mereu aceleaşi persoane devine mai agreabil dacă vă întâlniţi în fiecare dimineaţă cu nişte prieteni.

Timpul trece mai repede

Petreceţi mai mult timp cu colegii decât cu soţul sau soţia sau vreun prieten în timpul zilei. Dacă lucraţi cu persoane cu care vă înţelegeţi bine, profitaţi de exemplu pentru a lua masa sau a bea o cafea cu ei, timpul trece şi faceţi pauze plăcute, benefice şi reparatoare.

Serviciul dumneavoastră vi se va părea mai plăcut

Dacă vă place să petreceţi timp cu prietenii de la muncă, serviciul va deveni mai plăcut pentru dumneavoastră. Vă puteţi ajuta între voi, lucrând mereu împreună cu un bun spirit de echipă, iar când vine momentul pauzei vorbiţi cu ei despre proiectele de week-end sau despre ultimul film pe care l-aţi văzut.

Aşteptaţi cu nerăbdare să mergeţi la muncă

Munca de zi cu zi vă aduce de asemenea un avantaj din punctul de vedere al socializării. Dacă luaţi în mod regulat mese de prânz într-o atmosferă destinsă cu colegii, veţi veni la serviciu în fiecare dimineaţă cu o mai mare poftă de muncă. Între altele puteţi continua relaţia amicală şi după serviciu transformând-o într-o prietenie adevărată.

Vă place să faceţi parte dintr-o comunitate

Dacă aveţi prieteni la serviciu, simţiţi că faceţi parte dintr-un grup. Atunci când aparţineţi unei comunităţi, oricât de mică ar fi ea, daţi dovadă de o mai mare deschidere în raport cu ceilalţi. În acest fel, vă puteţi împărtăşi preocupările, schimba idei sau găsi soluţii. Acest lucru creează un sistem de susţinere pentru că prietenii dumneavoastră de la serviciu înţeleg mai bine ceea ce faceţi, ca şi dumneavoastră rolul lor în întreprindere, ceea ce încurajează întrajutorarea şi spiritul de echipă.

Vă simţiţi mai fidel întreprinderii

Salariaţii care întreţin relaţii amicale cu colegii lor îşi creează o legătură mult mai puternică cu întreprinderea lor decât ceilalţi. Ei sunt mai puţin înclinaţi să-şi părăsească slujba pentru a merge în altă parte unde nu sunt siguri că vor găsi un mediu de lucru atât de uman şi de agreabil.

Productivitatea dumneavoastră creşte

Studiile arată că atunci când lucraţi cu persoane cu care vă înţelegeţi bine, deveniţi în general mai productiv. Acest lucru pare evident. Dacă lucraţi cu un coleg dificil, veţi petrece mai mult timp şi veţi cheltui mai multă energie pentru a vă îndeplini sarcina, fără a socoti problemele de comunicare pe care acest lucru le-ar putea induce, cu un efect dezastruos asupra productivităţii dumneavoastră.

Şi totuşi nu vă puteţi face întotdeauna prieteni

Întrebarea care trebuie pusă este de a şti dacă prietenii de serviciu pot fi prieteni „adevăraţi”. Oare aceste legături de prietenie născute din apropierea zilnică pot crea o prietenie adevărată? Motivaţia principală pentru a rămâne într-o întreprindere nu o reprezintă neapărat banii, ci ambianţa, bună sau mai puţin bună, prietenia putând da naştere şi la adversităţii. Latura socială poate să varieze de la un mediu profesional la altul. În anumite sectoare, când cineva se dovedeşte simpatic, lumea se întreabă de ce, plecând de la principiul că nu sunt acolo pentru a-şi face prieteni, ci petru a se perfecţiona profesional. Evoluţia relaţiilor rămâne legată de asemenea de modul de viaţă al fiecăruia. Vârsta, de exemplu, poate deveni o frână în relaţionare. Cu cât avansaţi în vârstă, cu atât vă asumaţi anumite constrângeri. Dacă trăiţi în cuplu, cu copii, veţi avea mai puţin timp decât un celibatar să beţi un pahar după serviciu.

Dar de câte ori este posibil, este vital, atât pentru dumneavoastră cât şi pentru întreprindere, să vă simţiţi apropiat de colegi, în loc să lucraţi în indiferenţă sau ostilitate.

Alte articole recomandate:

Stăpânirea artei de a spune lucruri bune despre dumneavoastră fără a părea lăudăros

Formarea, accelerarea şi maturizarea echipelor

De ce gândurile negative sunt cel mai mare dușman al succesului

Nu mai încercați să fiți plăcuți de toată lumea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *