Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum să vă organizaţi munca atunci când lucraţi de acasă

Munca de acasă nu este făcută chiar pentru toată lumea. Dar din ce în ce mai multe companii din toată lumea încep să practice acest sistem care reduce mult cheltuielile de funcţionare. Pentru a reuşi trebuie să fiţi disciplinat, motivat şi întreprinzător. Este mai uşor să fii pe cont propriu, având responsabilitatea succesului sau a eşecului. A lucra de acasă necesită aceeaşi disciplină ca şi cea de a merge în fiecare dimineaţă la birou. Şi are şi avantaje. Iată cum puteţi obţine cele mai mari avantaje din munca la domiciliu.

Începeţi fiecare zi ca şi cum aţi merge să lucraţi la birou

Acest lucru înseamnă să faceţi un duş, să vă îmbrăcaţi şi să luaţi micul dejun. Faptul că biroul dumneavoastră este în camera de alături nu trebuie să vă facă delăsători. Stabilirea unor norme profesionale pentru munca de acasă vă va pune într-o stare mai productivă.

Stabiliţi-vă acasă un spaţiu dedicat biroului dumneavoastră

Este esenţial să creaţi un spaţiu dedicat pentru a munci confortabil, separat de celelalte activităţi domestice, la adăpost de distracţii. Acest spaţiu este al dumneavoastră, personalizaţi-l şi indicaţi celorlalţi membri ai familiei că este un teritoriu exclusiv. Ei trebuie să-şi permită atunci când lucraţi aceleaşi lucruri pe care le făceau când eraţi plecat la birou. Configuraţia sa foloseşte la stabilirea unor bariere faţă de ceilalţi, chiar şi faţă de animalele domestice. Afişaţi reguli clare pentru toată lumea, care le indică dacă sunteţi disponibil.

Începeţi ziua cu 30 de minute mai devreme

În mod normal aţi fi fost în maşină sau în transportul în comun. Profitaţi de acest moment pentru a face un plan al zilei şi a citi atent mediile sociale. Faceţi o listă a obiectivelor zilei. Din principiu trebuie să începeţi cu sarcinile cele mai dificile sau mai dezagreabile. Aveţi, ca fiecare dintre noi, activităţi care vă atrag mai mult decât altele. Debarasaţi-vă mai întâi de ceea ce vă plictiseşte. Ele sunt utile pentru că adesea acestea vă indică care este datoria dumneavoastră.

Faceţi un calendar strict şi respectaţi-l

A şti că puteţi lucra când vreţi pentru că sunteţi acasă nu vă scuteşte de a vă face un calendar. Veţi fi mult mai productiv dacă-l urmăriţi. Acest lucru înseamnă că trebuie să păstraţi acelaşi orar în fiecare zi, până la urmă este munca dumneavoastră, dar mai ales că orarul dumneavoastră trebuie să corespundă cu cel al persoanelor care lucrează la birou.

Rămâneţi conectat la întreprindere

Munca la domiciliu nu trebuie să fie solitară dacă aparţineţi unei întreprinderi sau unei echipe situate în altă parte. Porniţi Skype şi învăţaţi să-l folosiţi. În fiecare dimineaţă ţineţi o şedinţă pe Skype, chiar scurtă, cu colaboratorii dumneavoastră şi asiguraţi-vă că fiecare ştie ce are de făcut, cel puţin pentru ziua respectivă. Acest lucru nu consumă mult timp, dar este profitabil pentru toată lumea. A fi în faţa camerei web vă incită să aveţi acelaşi comportament pe care l-aţi fi avut dacă eraţi la birou. A vă vedea colaboratorii, chiar şi pe un ecran, îi apropie şi le dă o impresie de proximitate.

Munciţi în echipă pe toată durata zilei

Nu este politica porţilor deschise, ci cea a Skype-ului deschis tot timpul. Cereţi-le şi lor să facă la fel. Le-aţi dat la începutul săptămânii sarcinile, dar la iniţiativa dumneavoastră sau a lor puteţi face o analiză intermediară. Acest lucru ajută pe toată lumea să câştige timp şi îi face responsabili, mai ales pe cei care lucrează de acasă ca şi dumneavoastră. Vă arătaţi astfel disponibilitatea fără să le staţi în cârcă.

Părăsiţi biroul la sfârşitul zilei

Uneori este foarte dificil de făcut, atât de mare este tentaţia de a lucra mai mult după orele prevăzute sau chiar în afara orelor definite. Biroul vă este accesibil seara, noaptea şi în week-end. Pentru echilibrul dumneavoastră şi cel al întreprinderii, aveţi interesul să utilizaţi cu moderaţie timpul de lucru elastic. Dacă nu aveţi grijă, riscaţi să vă concentraţi într-o manieră obsesivă pe întreprindere sau pe munca dumneavoastră. Respectaţi-vă timpul privat, chiar dacă este strâns legat de timpul de muncă. Este o disciplină pe care trebuie să v-o impuneţi. Ieşiţi în week-end, păstraţi-vă activităţile obişnuite din timpul săptămânii şi mai ales orele împreună cu familia. Este singura modalitate pentru a vă păstra sănătatea mintală. Dacă munca la domiciliu este gratifiantă şi avantajoasă – fără stres şi timp pierdut pe drumul spre birou, fără şedinţe şi lupte intestine – el vă oferă libertatea de a trăi altundeva şi vă obligă la o mare disciplină pentru suprimarea tuturor distracţiilor posibile şi a evita orice derivă în gestionarea timpului. Dacă vă organizaţi bine, vă veţi concentra mai bine în munca dumneavoastră şi veţi atinge o productivitate mai bună.

Articole complementare recomandate:

Cum ne convingem colaboratorii

Principiile managementului echitabil

Cinci întrebări pe care trebuie să vi le puneți atunci când vă gândiți la restructurarea organizației dumneavoastră

Cadre de conducere – cine sunteți cu adevărat?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *